کتاب همسایه سدر و همسفر رود (چاپی و pdf)

زمانه و زندگی دکتر محمدرضا سنگری

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
25,000
15%
ت 21,250
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب همسایه سدر و همسفر رود

کتاب همسایه سدر و همسفر رود اثر حسین قرابی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. زمانه و زندگی دکتر محمدرضا سنگری، روایت معلم شاعر و عاشقی است که با سخنرانی ها و کلام بدیع خود در جامعه، دانایی می افشاند.

کتاب همسایه سدر و همسفر رود از 30 جلسه مصاحبه با محمدرضا سنگری تشکیل شده است. از کودکی تا اکنونش را با جزئیات روایت کرده است؛ روایتی که می تواند بخش مهمی از تاریخ ادبیات معاصر ایران را دربر بگیرد و به کار علاقه مندان و هم چنین دانشجویان زبان و ادبیات فارسی آید. نویسنده کوشیده سوال ها طوری پرسیده شود تا خاطرات در بستر تاریخ روایت شوند و به دنیای شیرین تاریخ شفاهی ورود کنیم.

گزیده کتاب همسایه سدر و همسفر رود

آقای دکتر تعریف شما از زندگی چیست؟ من از نگاه خدا زندگی را تعریف می‌کنم. خدا می‌فرماید: «ان خلق الموت و الحیاة لیبلوکم أیکم أحسن عملا» یعنی: «زندگی، فرم است برای خلق زیباترین کار ممکن» ما آمده‌ایم تا بمانیم و آمده‌ایم زیباترین و برترین و تأثیر گذارترین عمل را در فرصتی به نام عمر انجام دهیم. اگر این اتفاق رخ دهد، چیزی به اسم «حیات طیبه» رخ خواهد داد و ما در پی همین هستیم؛ حیات زیبا با زیستنی پاک که آموزه ی فرهنگ قرآنی ما است.

 بیش از ۳۰ جلسه‌ای که با شما گفت و گو کردم، تقریبا زندگی شما را جزو زندگی‌های پرتلاطم و سخت می‌دانم. اگر به کودکی برمی‌گشتید، زندگی را همین گونه از سر سطر می‌نوشتید؟ این یک پرسش است که همه‌ی ما می‌دانیم، نمی‌دانیم این اتفاق می‌افتد که دوباره برگردیم، آیا اصلا چنین چیزی برای کسی اتفاق می‌افتد؟

کنگره :
PIR8098‭‬ ‭/ن725‏‫‭ھ8 1397
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬1/62
کتابشناسی ملی :
5242983
شابک :
978-600-8857-24-2
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
427

کتاب های مشابه همسایه سدر و همسفر رود