امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ایستگاه آسمان

کتاب ایستگاه آسمان شرح حال و فعالیت های سید یحیی رحیم صفوی نوشته محمد مهدی بهداروند می باشد. سیدیحیی رحیم صفوی از دانشجویان انقلابی قبل از پیروزی انقلاب است که در دانشگاه تبریز با هم دوره ای های خود مانند مهدی باکری فعالیت های زیادی بر علیه رژیم پهلوی داشته است.

وی قبل از پیروزی انقلاب به دیدار امام خمینی در فرانسه می رود و سپس از طریق آلمان، لبنان، سوریه و ترکیه به کشور می گردد. در روزهای استقبال از امام فعالیت بسزایی به همراه محمد بروجردی داشت و چون پروانه، گرد شمع وجود امام می گشت. او در اصفهان سپاه پاسداران را تشکیل داد و پس از مدتی برای سرکوب توطئه ضد انقلاب در کردستان راهی غرب شد.

با شروع تهاجم سراسری عراق، عزم جنوب نمود و در اولین ایستگاه حضورش در دارخوین ساکن شد. پس از چند ماه با تشکیل ستاد عملیات جنوب در باشگاه گلف به مدیریت جبهه ها پرداخت. جانشین او در این ستاد «غلامعلی رشید» بود که با رفتن سید رحیم به تهران معاون عملیات جنوب شد. او تا پایان جنگ در قرارگاه فرماندهی به عنوان فردی امین و اهل فن به کار جنگ در کنار محسن رضایی بود.

با اتمام جنگ به عنوان قائم مقام فرمانده کل سپاه منصوب شد و پس از استعفای محسن رضایی طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب به فرماندهی کل سپاه برگزیده شد و پس از طی دورانی پرفراز و نشیب جای خود را به سردار عزیز جعفری داد و خود به عنوان مشاور عالی و دستیار فرماندهی کل قوا به خدمتش ادامه داد.

گزیده کتاب ایستگاه آسمان

سید رحیم در اولین جلسه دیدارمان، وقتی به همراه سردار محمدزاده از مجموعه تألیفات بنده در مرکز دفاعی امنیتی بازدید می‌کرد گفت: با پشتیبانی چه کسی این همه کار را در آوردی؟ گفتم: هیچ کس، و او خوشحال شد و گفت: این کار، عاقبت دارد!

مجموعه‌ای که در مقابل شما قرار دارد، حاصل جلسات بحث و بررسی سردار صفوی، پیرامون تاریخچه و مقاطع دفاع مقدس است، که پس از بازنگری، با ویرایش جدید و مستندات تاریخی بازنویسی شده است.

امیدوارم این تلاش اندک، تقدیر مناسبی از این شخصیت مجاهد و عزیز انقلاب اسلامی، که در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خدمات شایانی به نظام جمهوری اسلامی نمود، باشد.

سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
383
کنگره :
‏‫DSR1670‭‬ ‭/ص7آ3 1397
دیویی :
‏‫‭955/084092
کتابشناسی ملی :
5284252
شابک :
‏‫‭978-600-8857-57-0

کتاب های مشابه ایستگاه آسمان