امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هنر دینی، هنر مدرن

کتاب هنر دینی، هنر مدرن نوشته وحید یامین پور و محمد رجبی دوانی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است گفتاری پیرامون ماهیت هنر و رسانه به ویژه اهمیت آن در دنیای مدرن است.

گزیده کتاب هنر دینی، هنر مدرن

غرب یک واقعیت است، واقعیتی که وجود دارد و با اندیشه دکارتی شروع گردیده است که با نگاهی سوداگرانه و ریاضی وار به عالم نظر می کند و همین تحلیل ر یاضی و هندسی عالم است که قدرت تصرف در آن را به او بخشیده است. بشر جدید با تکیه بر اندیشه ی مالکانه دکارتی و سلطه جویانه ی فرانسیس بیکن، دنیای مدرن را رقم زده است و اگر پای در راه علوم تجربی صرف نمی گذاشت، تمدن جدید نیز بوجود نمی آمد. از سوی دیگر باید به انقلاب اسلامی بنگریم که با اندیشه ی دیگری ظهور یافته است و با دنیای جدید، دنیای پس از رنسانس، نسبتی ایجابی ندارد.

این انقلاب از تفکری سرچشمه گرفته است که نه بر راسیونالیسم بلکه بر وحی مبتنی است و به لحاظ تاریخی نه از تمدن یونان و روم بلکه از حکومت مدینه در آغاز هجرت پیامبر خدا الهام یافته است. انقلاب اسلامی اصولاً بیرون از عالم فرهنگی دنیای جدید وقوع یافته است و فارغ از معیارها، ارزش ها، نسبت ها و مفاهیم و اصول دنیای جدید پدید آمده است.

دنیای جدید دنیایی است که همه چیزش ملهم از بشر خود بنیاد و اندیشه اومانیستی است، اندیشه ای که در آن انسان اصل قرار می گیرد و تمام حقیقت را تشکیل می دهد و انسان مُدرن در پی پرده برداری از این اصل و حقیقت است. آن اصل و حقیقت چیزی جز نفسانیت و عنانیت انسان مدرن نیست.

صفحات کتاب :
77
کنگره :
‏‫‬N72‭‬‭/د9‏‫‬‮‭ی2 1395
دیویی :
‏‫‭700/482‬‬
کتابشناسی ملی :
4641925
شابک :
978-600-8200-70-3
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه هنر دینی، هنر مدرن