امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب لحظه های عاشقی

کتاب لحظه های عاشقی نیم نگاهی به زندگی و اوج بندگی سردار شهید محمد شیخ بیگ می باشد.شهید محمد شیخ بیگ را کسی می تواند توصیف کند که خفقان، رعب و وحشت طاغوت پهلوی و ساواک را درک کرده و فریاد، خشم و اعتراض این شهید عزیز و فعالیت های شجاعانۀ او را دیده یا شنیده باشد. شجاعت، جسارت و طوفان درون شیخ بیگ در زمان ستم شاهی در کرمان زبانزد و کم نظیر بوده است.

در زمان طاغوت یک پاسبان عادی از نیروهای شهربانی بر بخش بزرگی از شهر و بازار و خیابان حکومت می کرد و شهید شیخ بیگ حتی در زندان و با دستان بسته، همۀ آن ها و فرماندهان و رؤسایشان را تحقیر می کرد و ذره‎ای ترس به دل راه نمی داد.

مرور زندگی شیخ بیگ ثابت می کند که این شهید عزیز یکپارچه آتش بود، برای اسلام می سوخت و آرام و قرار نداشت. شیخ بیگ در تمام زندگی نسبتاً کوتاهش، چنان کار و تلاش و خدمت کرد که گویی ثانیه به ثانیهٔ عمرش را شمارش می کرده و نگران اتمام وقت بوده است.

بنیۀ مذهبی و رشد اعتقادات و باورهای شیخ بیگ میراث پدر و مادری دین دار و مسلمان بود که قوی ترین طوفان ها بدان آسیبی نرساند. زندگی شیخ بیگ سراسر جهاد بود و مزد این جهاد را در چهارمین روز آذر سال ۱۳۶۵ با شهادت گرفت و مهمان سفرۀ اباعبدالله الحسین(ع) شد.

گزیده کتاب لحظه های عاشقی

 روزی به حدی از خودش کار کشیده بود که دست‌هایش زخم شده بودند و نمی‌توانست غذا بخورد؛ اما خوشحال بود که پول حلال درآورده است. تا دو‌سه روز مادر غذا در دهانش می‌گذاشت.
زهرا مقداری پول‌توجیبی جمع کرده بود و در حال شمردن آن‌ها بود. محمد به او گفت: «پول رو نشمار، علاقه‌ت رو به پول زیاد می‌کنه و این خوب نیست.»

یک روز به پدرمان گفت: «بیا بریم بندرعباس، پوشاک و کفش بیاریم و در جوپار بفروشیم.» پدر موافقت کرد و رفتند مقداری کالا آوردند. محمد گفت: «فقط باید 10درصد روی قیمت‌ها اضافه کنیم.»  پدر ولی معتقد بود باید به مقداری که هزینۀ سفر را هم پوشش دهد، اضافه کنیم. در آخر محمد موافقت نکرد و سود چندانی هم عاید نشد.

به مجلس عروسی یکی از اقوام دعوت شده بودیم. در مجلس ترانه‌ پخش می‌کردند. محمد دستگاه ضبط و پخش را برداشت و تا پایان عروسی به آن‌ها نداد. مخالفت‌های مادر هم فایده نداشت. محمد بر اجرای دستورات دینی بیشتر از سفارشات مادرش تأکید داشت.

کنگره :
DSR1626‭‬ ‭/ف33‏‫‬‭ھ8 1397
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
5500724
شابک :
978-600-8857-78-5
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
168

کتاب های مشابه لحظه های عاشقی