امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سرداران نوجوان

سعید دست افشان در کتاب سرداران نوجوان، به زندگی و خاطرات ۳۳ شهید ۱۳ ساله استان اردبیل در دوران جنگ تحمیلی پرداخته است.

کتاب سرداران نوجوان به سفارش و حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چاپ و منتشر شده است. شهدای سیزده ساله این کتاب از شهرستان های اردبیل، اصلاندوز، بیله سوار، پارس آباد، خلخال، کوثر، گرمی، مشکین شهر و نمین هستند. شهیدان «رحیم قدیری»، «مسلم جوادی»، « نجاتعلی بهرام پور»، «مرادعلی علایی»، «محمدعلی دلیر»، «فردین سماجی» و... که با سن و سال کمشان دلی دریایی و بزرگ داشتند و درس رشادت و مردانگی به ایرانیان آموختند.


گزیده ای از کتاب سرداران نوجوان

18 خرداد 1349 در یک روز گرم بهاری در روستای انگوت از توابع شهرستان گرمی خانواده حضرتقلی بالازاده صاحب دو فرزند دو قلو شد.

یکی از آنها در همان روزهای اول تولد از دنیا رفت. حضرتقلی نام پسر دیگر را مرحمت نهاد. مرحمت از همان کودکی جثه ای ضعیف داشت به همین دلیل مادرش خیلی نگران او بود، او گاه از خوردن شیر امتناع می کرد و گریه سر می داد.

هفت ساله که شد با خوشحالی در مقطع ابتدائی دبستان عباسی انگوت ثبت نام کرد. اشتیاق او به درس و مدرسه باعث شد تا درس های خود را با عزت نفس خوب به پایان برساند.

درس مرحمت خیلی خوب بود رفتار و اخلاق او نیز شایسته تحسین و تمجید بود. از سال پنجم ابتدایی وضعیت درسی مرحمت به خاطر علایق دیگرش ضعیف شد او از همین سال آرزو داشت که به جبهه برود، مدام از مدرسه اجازه می گرفت و در مراسم مذهبی، پایگاه و مراسم تشییع جنازه ی شهدا شرکت می کرد و با قد کوچک خود همیشه درصف اول بود...

صفحات کتاب :
242
کنگره :
DSR1625
دیویی :
955/08430922
کتابشناسی ملی :
5685314
شابک :
978-600-8393-83-2‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه سرداران نوجوان