امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 120,000
نظر شما چیست؟
مارک لوی نویسنده کتاب دختری مثل او اهل فرانسه است. او از سال 2000 میلادی به نگارش رمان روی آورده است و کتاب های او از همان ابتدا در صدر پرفروش ترین ها در فرانسه جای گرفته اند. رمان های او به بیش از 42 زبان ترجمه شده اند و از برخی از آن ها فیلم نیز تهیه شده است.

از ویژگی های بارز لوی این است که خیال، امر شگفت انگیز و واقعیت را به گونه ای بی بدیل با یکدیگر پیوند می زند و سرانجام، در پایان داستان، حتی شگفت انگیزترین رویدادها نیز توجیهی بر اساس دنیای واقعی پیدا می کنند. در این راستا می توان به رمان هایی چون «و اگر می شد از نو بنا کرد چه» و «سفر عجیب آقای دالدری» اشاره کرد.

گزیده ای از کتاب دختری مثل او:
قبول نکردم که برایم آمبولانس بگیرند، اول بخاطر این که دوست ندارم سوار ماشین بشم. در بچگی، هر وقت که سوار ماشین پدرم می شدیم تا خرید کنیم یا بعد از ظهر آخر هفته را در نیویورک بگذرانیم، آن سفر، مخصوصا برای پدر و مادرم، به کار طاقت فرسایی تبدیل می شد. نمی دانم دلیلش چه بود؛ بوی چرم، تکان خوردن های ماشین، یا عادتی که داشتم آینه را طوری تنظیم کنم تا ببینم پشت سرم چه می گذرد، به هر حال همیشه با تعداد قابل توجهی از پاکت که مامان قبل از حرکت، روی زانو هایم می گذاشت سفر می کردم، و بابا هم باید اغلب برای دور انداختن پاکت هایی که به تدریج پر می کردم توقف می کرد. در پنج سالگی، فقط با شکم خالی سفر می کردم، و وقتی که برای تشنگی ام اعتراض می کردم، پدر و مادرم هیچ توجهی نمی کردند...
دیویی :
843/914
کتابشناسی ملی :
5750608
شابک :
978-600-326-442-7‬‬
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
365
کنگره :
PQ2680

کتاب های مشابه دختری مثل او