کتاب ضیافت حقیقی pdf

مجموعه سخنرانی های آیت الله محمد شجاعی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟

کتاب "ضیافت حقیقی" مجموعه یازده سخنرانی است که محمد شجاعی درباره ماه مبارک رمضان و روزه در دهه شصت ایراد کرده اند.

معرفی کتاب ضیافت حقیقی

ضیافت حقیقی، مجموعه‌ یازده سخنرانی از آیت‌الله محمد شجاعی است درباره اهمیت روزه، ماه مبارک رمضان و ضیافت حقیقی در درگاه خداوند. استاد با بیانی شیوا و صمیمانه مؤمنان را به عبادت مخلصانه، نهایت بهره‌مندی از روزها و شب‌های ماه مبارک به ویژه شب‌های قدر، تقرب به درگاه الهی و برخورداری از نعمات معنوی در دنیا و آخرت تشویق می‌کنند و رهنمود‌هایی برای حفظ خلوص قلبی که در این ماه عزیز حاصل شده، برای باقی ایام سال و عمر دارند. علاوه بر این، از اعمال و آداب رفتاری، روزه حقیقی، مباحث معرفتی مربوط به روزه، شرایط روزه صحیح و راه‌های درک این توفیق نیز صحبت نموده‌اند.

خلاصه کتاب ضیافت حقیقی

وی با بیان صمیمانه که شنوندگان سخنرانی ها و خوانندگان کتاب های پرطرفدار ایشان، از قبیل مجموعه سه جلدی "مقالات" و نیز "حضرت بقیه الله" و "چراغ هدایت" با آن آشنا هستند به ترغیب مومنان به عبادت مخلصانه و راهنمایی برای بهره گیری کامل از ایام و لیالی ماه مبارک، به ویژه شب های قدر، به منظور تقرب به درگاه الهی و برخورداری از نعمات معنوی در دنیا و آخرت می پردازند، و توصیه هایی برای حفظ رقت قلب حاصل شده در این ماه برای باقی ایام سال و عمر دارند و با طرح مباحث ارزشمند در بطن خود توانسته نیاز معنوی بسیاری از مخاطبان را پاسخ دهد.

کتاب حاضر در خصوص ماه مبارک رمضان با عنوان "ضیافت حقیقی" است که شامل مباحثی از جمله ضیافت خداوند، اعمال و آداب رفتاری، روزه حقیقی، مباحث معرفتی مربوط به روزه، شرایط روزه صحیح و راه های درک این توفیق است. ضیافت حقیقی در 11 بخش تدوین شده که عبارتند از: معنای عبودیت، صدق در اعمال، شرایط روزه صحیح، ظاهر و باطن روزه، روزه داری خواص: مبطلات قبولی روزه، صاحب خانه خداوند است: تذکراتی برای صیام، تذکراتی در باب تلاوت قرآن و دعا، درک شب های قدر، شب 19 ماه مبارک رمضان: حضور و تضرع، شب 21 ماه مبارک رمضان: وصیت علی (ع) و گفت و گوی موسی (ع) با خداوند و درباره عید فطر و حفظ رقت قلبی که در ماه مبارک عاید شده است.

درباره نویسنده کتاب

آیت الله محمد شجاعی متولد 1320 در شهر زنجان است. آیت الله محمد شجاعی از علمای به نام و از اساتید حوزه علمیه بودند ایشان از محضر امام خمینی و آیت‌ الله محقق داماد فراوان بهره‌برد، اما گمشده‌ی خود را در محضر علامه طبابایی یافت؛ هم در فلسفه و هم در عرفان.از ایشان آثار مهمی بر جای مانده که ضمن اینکه نسبتاً روان و قابل استفاده برای عموم هستند، از حیث علمی نیز عمق و اتقانی کم‌نظیر دارند و نکات بدیعی را نیز در خود دارند.

ایشان سوابق مبارزاتی و انقلابی فراوانی هم دارند، هم قبل از انقلاب که منجر به چشیدن طعم شکنجه‌های ساواک هم گردید و هم بعد از انقلاب که نماینده مجلس بودند و به شاگردان خود نیز همواره حمایت و تبعیت از امامین انقلاب را گوشزد می‌کردند.

برشی از متن کتاب ضیافت حقیقی

در گفته‌ها آمده است که در ماه مبارک رمضان چگونه باید بود، سعی کنید به آن‌ها عمل کنید! به خصوص آنچه که درباره روز اول است. اگر چند روز مسامحه بکنید در آنچه که می‌دانید که چگونه باید باشید، بعدش قساوت مخصوصی انسان را می‌گیرد. زمانی که روزه می‌گیرید، شبش، روزش، ساعاتش چگونه باید باشید؟
اگر سعی کنید آن اندازه از آداب را که یاد گرفته اید در همان روزهای اول، و به خصوص روز اول»، عمل بکنید این چیز عجیب اسرارآمیزی است که دنبالش توفیق هم خواهید داشت.

فهرست کتاب

سخن ناشر
معنای عبودیت 
صدق در اعمال 
شرایط روزۀ صحیح 
ظاهر و باطن روزه 
روزه داری خواص: مبطلات «قبولی » روزه 
صاحب خانه خداوند است: تذکراتی برای صیام 
تذکراتی در باب تلاوت قرآن و دعا 
درک شب های قدر 
شب 19 ماه مبارک رمضان: حضور، تضرع 
شب 21 ماه مبارک رمضان: وصیت علی(ع) گفتگوی موسی(ع) با خداوند 
دربارة عید فطر و حفظ رقت قلبی که در ماه مبارک عاید شده است 
فهرست آیات و روایات 
نمایه

دانلود کتاب ضیافت حقیقی

نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب در دسترس شماست.

سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
175
کنگره :
‏‫‬‮‭BP188‏‫‬‮‭/ش23ض9 1393
دیویی :
‏‫‬‮‭297/354
کتابشناسی ملی :
3524731
شابک :
‭978-964-12-0747-4

کتاب های مشابه ضیافت حقیقی