امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,500
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
ت 23,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دوستی های قبل از ازدواج

کتاب دوستی های قبل از ازدواج با بیش از 30 دلیل که به ابعاد، جوانب و تبعات این نوع دوستی ها می پردازد، اثبات می کند که چرا این دوستی ها چه برای ازدواج و چه برای نیت دوستی اشتباه است.

 

مقدمه نویسنده کتاب دوستی های قبل از ازدواج

سید مجتبی حورائی نویسنده کتاب دوستی های قبل از ازدواج در مقدمه این اثر آورده است:

یکی از انگیزه های مهم برای ایجاد رابطه با جنس مخالف، پاسخ گویی به نیازهای روانی، عاطفی و غریزی است. یعنی ساختار وجودی انسان به گونه ای است که جوان در مقطعی، به طور جدی احساس می کند تلاطم و التهاب درونی اش تنها با گفتگو، معاشرت، هم نشینی و ایجاد رابطه با جنس مخالف آرام می گیرد.
بنا به دستور اسلام، پاسخ گویی به این نیازها تنها با ازدواج تأمین شود و بدون عقد قرارداد ازدواج میان دختر و پسر و جاری شدن صیغه عقد، هر گونه ارتباط جدّی، انس، صمیمت و معاشرت، نادرست و گناه تلقی می شود.
بنابراین، دختر و پسر می توانند پس از بلوغ عقلی و جسمی و کسب آمادگی های لازم، به شرط یافتن یار موافق و مناسب، برای تامین این نیازها از یک طرف و آلوده نشدن به گناه از طرف دیگر، «ازدواج» کنند.

دانلود کتاب دوستی های قبل از ازدواج - سید مجتبی حورائی

بخشی از متن کتاب دوستی های قبل از ازدواج

مهسا هجده سال بیشتر نداشت. در خانواده ای تحصیل کرده و نسبتاً متدین بزرگ شده بود، اما خودش با خانواده اش تا حدودی فرق می کرد.
وقتی اولین بار از طریق فیس بوک با او آشنا شدم برای برقراری ارتباط دوستانه و صمیمانه چندان مقاومتی نشان نداد اما از همان اول آب پاکی راروی دستم ریخت: «ببین آرش، من از پسرهایی که مدام به دنبال ارضای غریزه جنسی شان هستند و تا چهار کلمه با آنها صحبت می کنی تقاضاهای کثیف و بی شرمانه ای دارند حالم به هم می خورد.»
او طوری صحبت کرده بود که من حتی جرأت این را هم به خود نمی دادم لحظه ای دستش را بگیرم، چه رسد به این که ...

کتاب دوستی های قبل از ازدواج برای آن دسته از افرادی مناسب است که در مورد روابط با جنس مخالف خود پیش از ازدواج دغدغه ها و سوالاتی دارند.

کنگره :
‏‫BF637‭‬‭‬ ‭/م8‏‫‭ح95 6.ج 1393
دیویی :
‏‫‬‮‭158/1
کتابشناسی ملی :
3478532
شابک :
978-600-04-0975-3‬‬
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
152

کتاب های مشابه دوستی های قبل از ازدواج