کتاب از نو با تو جلد دوم

نقطه ویرگول کمی مکث: عوامل تزلزل بنیان خانواده و راه‌های پیشگیری از آن

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
85,000
14%
ت 73,100
نظر شما چیست؟


کتاب نقطه ویرگول؛ کمی مکث، کتاب از نو با تو جلد دوم است و توسط انتشارات آیین فطرت به چاپ رسیده است. این کتاب توسط حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی، به رشته تحریر درآمده و عوامل تزلزل بنیان خانواده و راه های پیشگیری از آن را بیان میکند.

خلاصه کتاب از نو با تو جلد دوم

جلد دوم، با نام (نقطه ویرگول؛ کمی مکث) درباره ی ارزش گذاری های اخلاقی است. نقطه ویرگول؛ هنگامی می آید که نویسنده حرفش تمام شده، اما جمله ادامه دارد این کتاب هم دقیقا به این موضوع اشاره میکند که در زندگی مشترک ممکن است، گاهی اوقات کم بیاوریم و خسته شویم، اما باید کمی مکث کنیم، رفتار هایمان را بررسی کنیم و ببینیم نقش ما در زندگی چیست؟ باید برای بهتر شدن زندگی چه کار کنیم؟ شما میتوانید جواب این سوالات و سوالات دیگر را در این کتاب، جستجو کنید.
کتاب نقطه ویرگول؛ کمی مکث شامل شش بخش (ارزش) میشود:
ارزش اول شامل: بگذار و بگذر (گذشت)؛ ارتباط میان تربیت نشدن و کم رنگ شدن ارزش های اخلاقی، پرسش های شما
ارزش دوم شامل: بساز و نسوز (مدارا)؛ آثار رفق و مدارا، قدردان مدارای همسر باشیم، پرسش های شما
 ارزش سوم شامل: پایین بیا و والا شو (تواضع)؛ تکبر چیست؟ تعریف تواضع، برخی از مصادیق تواضع در سیرۀ اهل بیت(ع)، آثار تکبر در زندگی مشترک، آثار تواضع، پرسش های شما
 ارزش چهارم شامل: واقعیت را ببین و حقیقت را پیدا کن (تفکر)؛ آثار اهل فکر شدن و تبعات اهل خیال شدن، پرسش های شما
 ارزش پنجم شامل: شنیدی و نشنیدی (رازداری) بعد اول: حمّالی حرف ها و بعد دوم: امانت داری راز
 و ارزش ششم شامل: بارت را بردار و بالت را باز کن (مسئولیت پذیری): دلایل عدم احساس مسئولیت و پرسش های شما، می باشد.

متن کتاب از نو با تو جلد دوم

خط قرمز گذشت، لطمه خوردن به وظایف دینی است. این، خط قرمزی است که بستگی به شرایط و افراد ندارد. هیچ کس حق ندارد به جهت ملاحظۀ هیچ کسی، از وظایف دینی خود بگذرد.
در معارف دینی، پدر و مادر، از جایگاه ویژه ای برخوردارند و حقوق خاصی هم برای آنها آمده است. احترام گذاشتن به آنها هم در هر حالی واجب است که خود، حدیث مفصلی است و در این مجمل نمی گنجد. همین اندازه بگوییم که در قرآن، احترام به آنها درکنار عبودیت خداوند آمده است. اما همین قرآن، اطاعت از پدر و مادر را، اگر به قیمت نافرمانی از خداوند تمام شود، نمی پذیرد. یعنی در مسئلۀ وظایف دینی، حتی در برابر پدر و مادر هم نمی توان گذشت کرد. در یک جمله، می توان گفت: در معارف دینی، خط قرمز گذشت، لطمه نخوردن به دین، معرفی شده است.
**
نباید ظاهر بینانه قضاوت کنیم و فقط چیزی را ببینیم که به ظاهر، با رفق و مدارا از دست میدهیم. اگر مومنانه به دستورهای الهی عمل کنیم، به طور حتم، زیان نخواهیم کرد. با رفق، خانه ما روی خیر و برکت را میبیند. رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود:
همانا در رفق، افزون شدن خیرها و ماندگاری آنهاست و هر که از رفق محروم ماند، از خیر محروم خواهد شد.
شاید به نظر برسد با خشونت و عدم رفق، بتوان امتیازاتی را بدست آورد؛ اما در محاسبات خود، باید امور خیری را که با دور شدن از رفق از دست میدهیم، به حساب آوریم. شاید آنچه از دست میدهیم، بیش از آن امتیازی باشد که بدست می آوریم.
خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد میکنیم  
با توجه به آمار چشمگیر طلاق که میتوان گفت از مرز هشدار عبور کرده، باید زوجین سواد و آگاهی خود را نسبت به زندگی مشترک و پیوند مقدس ازدواج بالا ببرند؛ از این رو خواندن این کتاب برای تمامی زوجین توصیه میشود، تا با توجه به مهارت های آن بتوانند از پس مسائل و مشکلات زندگی راحت تر بربیایند و همچنین به مجرد هایی که قرار است بزودی ازدواج کنند، تا با توجه به آموزه های کتاب زندگی، خوب و شیرینی را شروع کنند.

توضیحات کتاب از نو با تو جلد دوم

ازدواج، امری مهم و حیاتی برای بقا و تکامل بشریت است. حالا ما باید در رابطه با این امر مهم اطلاعاتی را بدست بیاوریم. مجموعه چهار جلدی از نو با تو نوشته حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی مجموعه است که به ما، راهکار هایی برای بهتر زیستن میدهد؛ این مجموعه حاصل ۱۰۶ قسمت از برنامه رادیویی (رادیو پرسمان خانواده) در رادیو معارف است، این برنامه با مشارکت جدی و تاثیر گذار شنوندگان توانست، دلایل طلاق را به صورت زیر لایه ای بررسی نماید.

درباره نویسنده 

حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی متولد سال (۱۳۵۵) و فارغ التحصیل دیپلم ریاضی از دبیرستان شهدای کرج است. ایشان در پاییز سال ۷۳ در قم دروس حوزه علمیه را شروع کرده و دارای مدرک سطح سه کارشناسی ارشد از رشته فقه واصول هستند.ایشان نویسنده مجموعه های دیگری مثل: ریحانه خدا، تا ساحل آرامش و نیم دیگر ما نیز هستند.

 مشخصات کتاب نقطه ویرگول کمی مکث از مجموعه از نو با تو را در جدول زیر مشاهده می کنید:

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 400
موضوع: مشاوره

صفحات کتاب :
401
کنگره :
‏‫‭HQ666/4‏‫‬‭/ع14ن7 1396
دیویی :
306/850955
کتابشناسی ملی :
4759074
شابک :
978-600-8031-26-0
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه از نو با تو جلد 2