امتیاز
5 / 5.0
خرید چاپی
97,000
14%
ت 83,420
نظر شما چیست؟

جلد پنجم طعم شیرین خدا با عنوان شِکر شُکرت شیرین می شود کامم! یکی دیکر از نوشته های محسن عباسی ولدی می باشد و به دور از تکلفات کتاب نویسی با ادبیاتی منحصر به فرد «ادبیات محاوره ای» به نگارش در آمده و توسط انتشارات آئین فطرت به چاپ رسیده است. در این متن می خوانید:

معرفی جلد پنجم طعم شیرین خدا


این جلد از مجموعه طعم شیرین خدا را می توان به نوعی پله بعدی و تکمیل کننده جلدهای ماقبل خودش هست، برای شناخت خدا دانست.
در ذیل عنوان کتاب نویسنده، جمله ای دعاگونه دارد: بنده شاکر خدا باشیم!
گویی درخواستی دوسویه است؛ هم از خدا کمک و استمداد می طلبد برای بنده بودن و شاکر بودن، هم بندگی کند و هم شکر بندگی و اعطای نعمت را بجا آورد و هم از خوانندگان و مخاطبین خود می خواهد بیایید بنده شاکر خدا باشیم و دعوت به شکر می کند.

خلاصه جلد پنجم طعم شیرین خدا

موضوع پنجمین کتاب با عنوان با شِکر شُکرت شیرین می شود کامم! از زبان نویسنده این چنین است: این کتاب درباره «اهمیت شکر» حرف زده و گفته کسی که‌خودش رو غرق نعمت می دونه، اهل شکر میشه. بخشی زیادی از این کتاب درباره اینه که چرا ما خودمون رو غرق نعمت نمی دونیم و باید چی کار کنیم که این حس بهمون دست بده؟
جلد پنجم طعم شیرین خدا از نه درس تشکیل شده و عناوین آنها بدین صورت می باشد:
درس اول: میشه شاکر نبود و آدم بود؟
درس دوم: چرا ما خودمون رو غرق نعمت نمی دونیم؟
درس سوم: ماها چقدر دغدغه ی شکر رو داریم؟
درس چهارم: می دونستید خدا هم از بنده هاش تشکر می کنه؟
درس پنجم: تا حالا حزن و نشاط رو با هم چشیدید؟
درس ششم: حزن خوب چه ویژگی هایی داره؟
درس هفتم: چی کار کنیم که خودمون رو غرق نعمت بدونیم؟
درس هشتم: بدون ریز شدن توی نعمت ها میشه بنده ی شاکری بود؟
درس نهم: این همه نعمت رو چرا قبلا نمی دیدیم؟

برشی از متن کتاب جلد پنجم شیرین خدا

وقتی انسان به نعمت های خدا توجه می کنه، حالت «اخبات» بهش دست می ده؛ یعنی در برابر خدا متواضع و نرم می شه، به خدا اطمینان می کنه و در برابرش تسلیم می شه.
اما تفکر تو نعمت های خدا علاوه بر «اخبات»، یه اتفاق دیگه هم برای آدم ایجاد می کنه و اون حالت حزنه که از ویژگی های مومن شمرده میشه. ما خیلی به این حزن نیاز داریم. چقدر شیرینه طعم این حزن و چه تلخه که خیلیامون از این حزن محرومیم.
امام صادق(ع) فرمودن: مومن شب را به صبح می رساند در حالی که اندوهگین است و در همین حال اندوه، روز را به شب می رساند و جز این، او را اصلاح نمی کند و غم ها کفاره گناهان هستند.

مجموعه طعم شیرین خدا

محسن عباسی ولدی وقتی با انبوه سوالات نوجوانان درباره خدا مواجه میشود، هدفی برای خودش مشخص می کند و در این باره این گونه می گوید:
«تــو ایــن مــدّت، همیشــه بــه این فکــر می کــردم یــه مجموعه کتــاب بنویســم کــه اگه کســی عطش شــناختن خدا رو داشــت، بــدون دردســر بتونــه اون رو تهیّــه کنــه و بــا خوندنــش ســیراب بشــه. ایــن ایده، بــه یه آرزو تبدیل شــده بود تا...»
و این مجموعه را به تحریر در آورد و باز چنین می گوید:
یه جمله ای اوّل «مناجات المُحبّین» امام سجّاد(ع) هست که بدجوری دلم رو برده. آقا اون جا می گن: خدایا! کیست آن که شیرینی محبّتت را چشید و به جای تو دیگری را برگزید؟! از ایــن جملــه یــه ایــده گرفتــم و اســم مجموعــه رو گذاشــتم: «طعم شیرین خدا».

محسن عباسی ولدی

حجت الاسلام و المسلمین محسن عباسی ولدی، دانش آموخته حوزه علمیه و کارشناس مباحث تربیتی، دارای کتب بسیاری در عرصه تربیت می باشد. از آثار ایشان می توان به مجموعه های ریحانه خدا، من دیگر ما و از نو با تو اشاره کرد.

دانلود رایگان پی دی اف جلد پنجم طعم شیرین خدا

برای این کتاب پی دی اف رایگان موجود نیست. دریافت رایگان آثار، تضییع حق نویسنده می باشد. از سایت فراکتاب می توان کتاب چاپی آن را تهیه کرد.

کتاب صوتی جلد پنجم طعم شیرین خدا

نویسنده در این باره می گوید:
«خوبه اینو بدونید که تو کتابای «طعم شیرین خدا» قطعه هایی از کتاب، QR (کدهای مربعی) داره، که اون قسمت کتاب با صدای نویسنده، همزمان با خوندن، قابل پخشه. کافیه یه گوشی هوشمند داشته باشید و با پویش(اسکن) اون، صوتش رو آنلاین گوش بدید.»
برای کل مجموعه، کتاب صوتی تهیه نشده است.

مشخصات کتاب با شکر شیرین می شود کامم را در جدول زیر میتوانید ببینید.

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 232
موضوع: خداشناسی‌ای متفاوت

صفحات کتاب :
232
کنگره :
‏‫‬‭‭BP217
دیویی :
297/42
کتابشناسی ملی :
6052174
شابک :
‫‭978-600-8031-55-0‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه با شکر شکرت شیرین می شود کامم