نظر شما چیست؟

آدل فابر و الین مازلیش در کتاب به بچه‌ها گفتن از بچه‌ها شنیدن 1 تلاش می‌کنند تا به والدین نشان دهند در چه صورت، رابطه‌ی آن‌ها با فرزندانشان رابطه‌ای سالم و مثبت خواهد بود. از نظر این دو نویسنده، تشخیص نیازها و احساسات کودکان، گام مهمی در مسیر بهبود روابط والد و فرزندی است. این کتاب توسط فاطمه عباسی فر ترجمه شده و انتشارات دایره آن را چاپ و روانه ی بازار کتاب کرده است.

معرفی کتاب به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن ۱

احتمالاً کودکان شما تاکنون فرصت‌های بی‌شماری را به شما عرضه کرده‌اند تا مهارتهای گوش‌دادن را به مرحله عمل در‌آورید. وقتی چیزی باعث دردسر کودکان می‌شود، آنها معمولاً می‌گذارند تا ما بر آنها آگاهی بیابیم. آنهم با صدای بلند و واضح. در خانه من گذراندن یک روز با بچه‌ها مثل یک شب به تئاتررفتن است. یک اسباب بازی گمشده، اصلاح خیلی کوتاه موی سر، تهیه گزارش به عنوان تکلیف مدرسه، شلوار جینی که کاملاً اندازه نیست، دعوای با برادر و یا خواهر. هر یک از موضوع‌ها می‌تواند به اندازه یک درام سه پرده‌ای و به مقدار کافی اشک فراهم آورد. ما هرگز از نظر موضوع کم و کسری نداشتیم.

تنها تفاوت این است که درتئاتر پرده می‌افتد و حضار می‌توانند به خانه برگردند. ولی والدین این تجمل نصیبشان نمی‌شود وما باید به طریقی همه این صدمات، عصبانیتها و ناامیدی‌ها را تحمل کنیم و ضمناً شعور خود را حفظ نماییم. اکنون می‌دانیم که روشهای قدیمی به کار نمی‌آید. تمام توضیحات و قوّت قلب‌دادنها هیچ تسکینی برای کودکان به ارمغان نمی‌آورد و ما را فرسوده می‌کند. روشهای جدید نیز می‌تواند مسأله‌ساز باشد پاسخهای از سر همدردی تا اندازه‌ای تسلّی‌بخش هستند، ولی هنوز این‌گونه پاسخ‌ها برایمان آسان نیست. برای بسیاری از ما این زبان، تازه و عجیب می‌نماید. والدین به من گفته‌اند: اول احساس می‌کردم چه قدر مسخره است گویی خودم نیستم که به این زبان حرف می‌زنم - مثل این که دارم نقش بازی می‌کنم..

خلاصه کتاب به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن ۱

کتاب به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن جلد 1، صرفاً یک کتاب تئوریک محسوب نمی‌شود؛ بلکه انباشته از توصیه‌هایی کاملاً کاربردی و عملی برای پدر و مادرهاست. آدل فابر و الین مازلیش در این کتاب با مثال زدن از موقعیت‌های مختلفی که ممکن است والدین با فرزندان خود تجربه کنند، راه‌حل‌هایی به‌شدت پویا را در اختیار آنان می‌گذارند. اثر حاضر در دو جلد منتشر شده که جلد نخست آن در هفت فصل در اختیار شما قرار گرفته است.
فصل نخست با عنوان به کودکان کمک کنیم احساساتشان را درک کنند، درای دو بخش می باشد.
فصل دوم؛ استفاده از همیاری نیز دارای دو بخش مجزا است.
فصل سوم با عنوان جایگزین‌های تنبیه سه بخش دارد.
فصل چهارم؛ تشویق به استقلال شخصیت دارای دو بخش می باشد.
فصل پنجم با عنوان ستایش نیز دارای دو بخش می باشد.
فصل ششم؛ آزاد کردن کودکان از ایفای نقش دارای دو بخش 
و فصل هفتم جمع بندی مباحث و با یک بخش به نام این کتاب کلاً درباره چیست؟ به کار خود پایان می دهد.

متن کتاب به بچه ها گفتن واز بچه ها شنیدن

در ادامه برشی از متن این کتاب را بخوانید:
این برچسب زدن‌ها به کودکان، می‌تواند از یک نقش کاملاً بی‌ضرر شروع شود. برای نمونه، یک روز صبح مری به برادرش می‌گوید: عینکم رو بده!
- خودت برش دار! رئیس‌بازی هم موقوف!
- مامان موهام رو شونه کن تا فرهاش باز بشه!
- مری، دوباره داری رئیس‌بازی درمیاری‌ها!
و کمی بعد به پدر می‌گوید: حالا حرف نزن، دارم نوار گوش می‌کنم.
و پدر پاسخ می‌دهد: به حرف رئیس بزرگ گوش کنین!
و کم‌کم مری با لقبی که به او داده‌اند، شروع به بازی می‌کند و همه او را مری‌رئیسه صدا می‌کنند. پس او باید چنین باشد. ممکن است بپرسید آیا درست است تا زمانی که او را به این اسم صدا نمی‌زنی، درباره‌اش به‌عنوان رئیس «فکر» کنی؟ و این سؤال مهمی است. آیا طرز تفکر والدین درباره‌ی کودک، می‌تواند در طرز فکر او نسبت به خودش تأثیر داشته باشد؟

کتاب به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن۲

کتاب به بچه ها گفتن، از بچه ها شنیدن دارای دو جلد می باشد و هر دو کتاب را می توانید با تخفیف از سایت و یا نرم فزار فراکتاب خریداری کنید ولی هنوز کتابی با عنوان کتاب به بچه ها گفتن، از بچه ها شنیدن۳ منتشر نشده است، البته می توان کتاب به نوجوانان گفتن، از نوجوانان شنیدن را جلد سوم آن دانست.

ادل فی بری و الین مزلیش

از دیگر کتاب های این نویسندگان عرصه تربیت کودک می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کودک خانواده انسان
کتاب به نوجوانان گفتن، از نوجوانان شنیدن
خواهر، برادرهای سازگار
و...

خرید کتاب به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن 1

نسخه چاپی کتاب به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن جلد اول را می توانید با تخفیف از طریق سایت و نرم افزار فراکتاب سفارش داده و خریداری کنید و از خواندن آن بهره‌مند شوید.

خرید کتاب به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن 1 مشخصات کتاب به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن 1 در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: دایره
نویسنده: آدل فابر و الین مازلیش
مترجم: فاطمه عباسی فر
تعداد صفحه: 336
موضوع: تربیت فرزند
قالب: چاپی با تخفیف

شابک :
‫‭‭978-964-6839-12-0
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
336
کنگره :
‏‫‬‭HQ755/8‏‫‭/ف9ب9 1392‮‬‮الف‭
دیویی :
649/1
کتابشناسی ملی :
3363170

کتاب های مشابه به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن 1