کتاب خمینی، پدیده انسانی پیچیده (چاپی و pdf)

گزاره هایی برای آشنایی زدایی از تصویر عمومی شده امام خمینی رحمه الله

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
خرید چاپی
65,000
15%
ت 55,250
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خمینی, پدیده انسانی پیچیده

کتاب خمینی, پدیده انسانی پیچیده شامل بیانات و خاطراتی ناب از امام (ره) است که عموم مردم یا آن را نشنیده‌اند و یا اگر شنیده‌اند به سادگی از آن عبور کرده‌اند. بیانات و خاطرات ذکر شده در کتاب خمینی, پدیده انسانی برای مخاطب غافلگیرکننده و به تامل وادارنده است.

در پژوهش اجتماعی ـ فرهنگی، اگر پژوهشگر بخواهد در مورد فرهنگی که خود بدان متعلّق است مطالعه کند، آشنایی او نسبت به آن فرهنگ از یک سو برای کار او مزیت است و از سوی دیگر ممکن است مانع شناخت درست و دقیق دیدن شود. روزمرگی و عادت ذهنی و رفتاری، پوششی بر زندگی می کشد که به راحتی قادر به دیدن آن نیستیم. ذهن چیزهایی که به آن ها عادت کرده ایم را از حوزه آگاهی خارج میکند و برای انجام و تکرار آن به توجه نیاز نداریم... . در زبان شناسی، «آشنایی زدایی» روش و شیوه کشف و بیان معناست، ولی در پژوهش های اجتماعی و فرهنگی، آغاز پژوهش و طرح مسأله برای محقق است.

منطق گزینش بیانات و خاطراتی که در کتاب خمینی, پدیده انسانی پیچیده آمده است، مبتنی بر آشنایی زدایی از «تصویر عمومی شده» امام خمینی است. کتاب از سه بخش تشکیل شده است: مقدمه تدوینگر، بیانات امام خمینی و خاطراتی ناب از امام خمینی.

گزیده کتاب خمینی، پدیده انسانی پیچیده

طبیعی است که زندگی امام شبیه دیگر علمای شیعه باشد. امام ویژگیهایی داشت که می توان آن ها را به بسیاری از علما تعمیم داد، اما در این تعمیم دادن نباید زیاد پیش برویم، مگر آنکه درصدد انکار فردیت این پدیده باشیم! جایی از وجود امام هست که اوست و دیگری نیست .جایی که از یک "پدیده فرد" سخن می گوییم و "تفرید" اما در تفرید این پدیده انسانی هم نباید زیاد پیش رفت، زیرا در این ...
صفحات کتاب :
166
کنگره :
‏‫‭DSR1576‏‫‭/ن2خ8 1396‬
دیویی :
‏‫‭‭‬‭‭955/084092
کتابشناسی ملی :
3878969
شابک :
‫‬‮‭978-964-531-879-4
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه خمینی، پدیده انسانی پیچیده