کتاب رحمت واسعه (چاپی و pdf)

بیان خصایص رحمت واسعه خدا، حضرت سیدالشهدا علیه السلام

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000
خرید چاپی
200,000
14%
ت 172,000
نظر شما چیست؟

آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت، در کتاب رحمت واسعه به بیان خصایص رحمت واسعه خدا، حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) می پردازد. این کتاب توسط مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب رحمت واسعه

گفته شده است که عشق به سیدالشهدا در آیت الله بهجت نمود بارزی داشت. این امر در شخصیت این مرجع ایرانی در ۲ بُعد ظهور یافته بود؛ اول، سیره و روش و دوم، گفتار و بیان ایشان.
کتاب رحمت واسعه با تکیه بر همین ۲ بعد گردآوری شده است تا به لطف پروردگار، گامی در همان مسیری باشد که آغاز آن از انبیا و اوصیای الهی (ص) بوده است.

خلاصه کتاب رحمت واسعه

عظمت واقعۀ عاشورا و نمایش بی‌نظیر فضائل الهیِ اهل‌بیت علیهم‌السلام در مقابل دشمنان خدا و رسول او، موجب شد که این رویداد عظیم از جهات گوناگون از دیگر رویدادهای بزرگ عالم متمایز شود؛ مصیبتی که پیش از وقوعش، ملائکۀ الهی و انبیا و اوصیا علیهم‌السلام در سوگ آن نشستند و پس از وقوع آن نیز ائمۀ هدی علیهم‌السلام به یادآوری این مصیبت عظمی پرداختند و مجالس عزا برپا کردند. پیروان مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز در طول قرن‌های گذشته، همواره به امامان خویش اقتدا کرده‌اند و به مناسبت‌های گوناگون به بیان عظمت مقام و مصائب حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و یاران و اهل‌بیتش ـ که از مهم‌ترین شعائر دین است‌ ـ همت گماشته، در راه اعتلای آن، فداکاری‌ها کرده‌اند.
این کتاب ۳ بخش دارد: ۱-روایتی کوتاه از سیره و روش آن عالم ربانی: در این بخش به شرحی گذرا از دلدادگی و سر سپردگی آن عالم عارف به ساحت مقدس معصومین و اباعبدالله‌الحسین علیهم‌السلام پرداخته شده است.
٢- گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره: این بخش که قسمت عمده کتاب را تشکیل می‌دهد، در ٩ فصل گردآوری شده است.
٣- پرسش‌ها و پاسخ‌ها: در این بخش، گزیده‌ای از پرسش‌ها و پاسخ‌هایی از حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره، جمع‌آوری شده است.

برشی از متن کتاب رحمت واسعه

عطش دیدار
خیال می‌کنم انسان اگر هر یک از مشاهد مشرفه را طواف کند، همهٔ مشاهد را در همه‌جا زیارت کرده است و برای او مفید است. آن‌ها أَحْیاءٌ عِندَ رَبِهِمْ یُرْزَقُونَ (زنده‌اند و نزد خدا روزی داده می‌شوند) هستند و با دیگران قابل قیاس نیستند. هرجا هستیم، می‌توانیم به هرکدام از آن‌ها متوسل شویم. در زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) بر همهٔ ائمه، بلکه انبیا (ع) سلام شده است: آدم و نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و محمد صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین.
اگر کسی بخواهد تشنگی و عطش دیدار آن‌ها را در وجود خود تخفیف دهد، زیارت مشاهد مشرفه به‌منزلهٔ ملاقات آن‌ها و دیدار حضرت غایب (عج) است. آن‌ها در هرجا حاضر و ناظرند. هرگاه انسان به یکی از آن‌ها متوجه شود، مانند آن است که به همه متوجه شده و همه را زیارت و دیدار کرده است.
گذشته از اینکه [امام عصر (عج) در برخی تشرفات] فرموده‌اند: شما خود را اصلاح کنید، ما خودمان به سراغ شما می‌آییم و لازم نیست شما به دنبال ما باشید. راه دیگر، توسل به قرآن است. این‌ها شریک قرآن هستند، بلکه با قرآن عینیت دارند. اگرچه اکثر مسلمانان به قرآن اعتقاد دارند، ولی به امامت اهل‌بیت (ع) قائل نیستند. البته جای شگفتی نیست که اکثریت مسلمانان بر خطا هستند؛ زیرا می‌دانیم که اکثر متدیّنین عالم نیز مسیحی هستند که قائل‌اند قرآن باطل است!
بنابراین «اکثریت» میزان برتری نیست. توسل به قرآن هم آرام‌بخش دل‌هاست؛ «النّظَرُ إِلَی الْمُصْحَفِ عِبادَةٌ» (نگریستن به قرآن عبادت است).
همین سَلوه و آرامش قلبی برای کسی که به شمایل امام زمان (عج) نگاه کند نیز حاصل می‌شود.
...
گفتند: یک پت پرستی در هند بوده در دهه عاشورا، نمی دانم نذری داشته یا چه داشته که باید در این دهه، عزادارهای سیدالشهداء علیه السلام را مثلاً مهمانی بکند. البته یک طبقه ای از خانه را منحصر می کرد برای مسلمان ها و می گفت هر طور که خودتان اطعام می کنید و می شویید و هر کاری می کنید، این طبقه تماماً دست شما. شما اطعام بکنید، این هم پول، دیگر با ما کار نداشته باشید... ظاهراً صدهزار روپیه در هر سال خرج این مطلب می کرد. رفقایش در یک سال گفتند: این پول زیاد است، ای را مثلاً نصف بکن...
این شخص در تردید این مطلب که این ها می گویند نصف کن بود که رفت برای افتتاح کارخانه ای که درست می کرده است. همین که داشته تماشا می کرده، قبایش یا لباسش به چرخی که برای کار آورده بودند، گیر می کند و داخل آن آهن ها می رود که دیگر به حسب ظاهر کار از کار گذشته بود. اطرافیان می بینند، گویا کسی این را گرفت و از داخل کارخانه بیرون انداخت. افتاد بیرو، وقتی به او رسیدند، بی خال بود. بعد که به حال آمد
گفت: دویست هزار روپیه! گفتند چه شده؟! گفت: من رفته بودم داخل چرخ یک کسی آمد من را گرفت از آنجا انداخت بیرون. گفتم: آقا، تو کی هستی؟ گفت: من همانی هستم که صدهزار روپیه برای عزاداری من پول خرج می کنی...
ص206

رحمت واسعه یعنی چه؟

آیت‌الله بهجت قدس‌سره: خدا می‏‌داند که قضایای حضرت سیدالشهدا علیه‏‌السلام چه «رحمت واسعه‏‌ای» است.
رحمت واسعه الهی یعنی چه؟
پیامبر(ص) از امام حسین(ع) به رحمت واسعه خدا تعبیر می‌کنند، لذا اگر در زیر این چتر قرار بگیریم جز بارش رحمت نصیب‌مان نمی‌شود.

دانلود رایگان کتاب رحمت واسعه pdf

دانلود رایگان کتاب رحمت واسعه بهجت، در فراکتاب فراهم نمی باشد. نسخه الکترونیک کتاب و نسخه چاپی آن با تخفیف ویژه در دسترس شماست. همچنین جهت آشنایی با کتاب الکترونیک، امکان مطالعه رایگان کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

قیمت کتاب رحمت واسعه

نسخه چاپی این کتاب با تخفیف در فراکتاب موجود می‌باشد.

کتاب شمیمی از رحمت واسعه

کتاب شمیمی از رحمت واسعه گزیده‌ای است از کتاب رحمت واسعه که شامل اشارات و مواعظ حضرت آیت‌الله بهجت پیرامون حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و اصحاب و یاران آن حضرت است این کتاب را مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی بهجت قدس سره جمع‌آوری کرده است. این کتاب نیز نسخه چاپی و الکترونیکی آن در فراکتاب با تخفیف موجود می‌باشد.

دانلود کتاب رحمت واسعه

در فراکتاب می‌توانید نسخه الکترونیک این کتاب را دانلود و فقط در نرم افزار مطالعه نمایید. خرید کتاب رحمت واسعه با تخفیف ویژه در قالب چاپی هم در دسترس شماست.

خرید کتاب رحمت واسعه

مشخصات کتاب رحمت واسعه در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: موسسه فرهنگی هنری البهجه
نویسنده: آیت الله بهجت
تعداد صفحه: 432
موضوع: بیان خصایص رحمت واسعه خدا، حضرت سیدالشهدا علیه السلام
قالب: pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
432
کنگره :
BP۵۵/۳
دیویی :
297/998
کتابشناسی ملی :
8462841
شابک :
978-600-7899-11-3
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه رحمت واسعه