امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
خرید چاپی
175,000
10%
ت 157,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رد پای نور (جلد دوم)

کتاب رد پای نور (جلد دوم) اثر هاشمی ارسنجانی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. این کتاب شامل سه فصل است؛ فصل اول، (در کلاس ازدواج) که به ترتیب به (ضرورت ازدواج) که بیشتر جواب کسانی که برای تشکیل خانواده إن قلت میاورند، می باشد. (آموزش های قبل و بعد از ازدواج) مربوط به زندگی و ازدواج خود مؤلف است که با حضور و راهنمایی حاج آقای صفایی همراه بوده است. بعد هم به (مشکلات و راه کارها) پرداخته است. این بخش همانگونه که از اسمش پیداست به مشکلاتی که در زندگی رفقای مولف وجود داشته است و نقطه نظراتی که استاد صفایی به آن ها پرداخته گردآوری شده است.

فصل دوم مصاحبه ای با خانم حق بین، همسر مرحوم استاد که تحت عنوان (جستارهایی از زندگی خانوادگی استاد) ذکر شده است.

سومین و آخرین فصل هم (زیر یک سقف بلند) داستان زندگی مولف، بعد از رحلت آقای صفایی است و در پایان هر داستان مثل دفتر اول یکی دو جمله از کتاب های استاد برای نورانیت و استناد آورده شده است.

گزیده کتاب رد پای نور (جلد دوم)

هر بار که او را می دید می پرسید: تو ازدواج نکردی، هنوز عذبی؟ جوان که از سؤال های سمج ایشان کلافه شده بود برای رهایی از ادامه این بحث گفت: حاج آقا آخه شما چه اصراری به ازدواج من دارید؟ من طلبه هستم، این همه راه از شهر خودم نکوبیدم بیام قم، وزر و وبال خودم رو زیاد کنم. من اومدم قم درس بخونم، پس اولویت با تحصیل علمه و هر چیزی که مانع این امر باشه مردوده.

درس خوندن بدون این وزر و وبال ها هم سنگینه، چه برسه به اینکه بخوام مشکلات خودم رو زیادتر از اینی که هست هم بکنم. حاج آقا در جوابش گفت: صغری کبرات خوبه ولی نتیجه ات نه! اگه من الآن دست تو رو بگیرم و نگذارم سر درس بری تو چه کار می کنی؟

تو باید اول دست خودت رو رها کنی تا بتونی سر درس حاضر بشی! اگر شما موانعی مثل غریزه ها، هیجانات، اسارت ها و...رو برطرف نکرده باشی، تو هم بخواهی دنبال علم باشی، اونا مانع اند! غریزه ونیاز جنسی، این همه قیافه های بزک کرده توی کوچه و خیابو نها که تا فیها خالدون خیال من رو تسخیر و فکر من رو به زنجیر می کشن، چه جوری به مغز من اجازه تفکر و مطالعه می دن؟! تو میدونی اگر از این غل و زنجیر شهوت آزاد نشی،علم برای تو مثل شیری میمونه که توی ظرف و کاسه ی فاسد و مسموم ریخته باشی؟

وقتی درون تو، وقتی ظرف وجودی تو از این زنجیرها آزاد نشده باشه، برفرض درس هم بخونی برای خدا نیست، برای انجام وظیفه نیست، شمشیر دودمی میشه که از هر طرف فرود بیاد منجر به هلاکتت می شه؛ آخه بعد از این که آقا عالم شد حتما می خواد به فلان مدرسه دخترانه یا دانشگاه هم برای تدریس راه پیدا کنه و اون جاست که نمایش ها شروع می شه! من که هنوز در بند شهوت و اسیر قیافه های آن چنانی هستم چه جوری می تونم توی این فضا برای خدا کار کنم؟! چه جور می تونم خودم را، علمم را، بزرگیم را در چشم ها نیارم و اون ها رواسیر خودم نکنم؟ و این علم یعنی شیری که توی ظرف فاسد ریخته شده.

صفحات کتاب :
342
کنگره :
BP55/3‭‬ ‭/ص7‏‫‬‭ھ23 1395
دیویی :
297/998‬
کتابشناسی ملی :
4512085
شابک :
978-600-8200-08-6
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه رد پای نور (جلد دوم)