کتاب روش تحلیل سیاسی

مجموعه بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ( مد ظله العالی ) درباره ی مهارت ها و فنون تحلیل سیاسی

امتیاز
5 / 5.0
خرید چاپی
50,000
15%
ت 42,500
نظر شما چیست؟

کتاب روش تحلیل سیاسی، تلاشی است مبتنی بر منظومه ی فکری آیت الله خامنه ای با هدف ارائه ی روشی منطقی و منسجم جهت تحلیل مسائل و پدیده ها در چارچوب تحلیلی انقلاب اسلامی. عنصر «روش» در تحلیل سیاسی از آن جهت اهمیت دارد که از نخستین گام تحلیل که همان جمع آوری اطلاعات در خصوص ابعاد مسائل است تا جمع آوری و استنتاج اطلاعات گردآوری شده، افراد را یاری کرده و ذهن آن ها را نظم می بخشد.

این مجموعه نگاهی مهندسی، خشک و فرآیندی به «روش» نداشته و آن را به مثابه ی تابع ریاضی نمی نگرد. بدون تردید نمی توان مرزبندی و توالی زمانی مخصوصی میان مراحل تحلیل سیاسی قائل شد؛ با این حال تلاش شده تا مقوّمات مهم روش شناختی تحلیل سیاسی که رهبر کبیر انقلاب اسلامی در میان بیاناتشان به آن ها اشاره داشته اند، گردآوری شود.

خلاصه کتاب روش تحلیل سیاسی

کتاب روش تحلیل سیاسی با مقدمه ای به قلم «دکتر عباس علی رهبر» استادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی آغاز می گردد. در ادامه شاهد خلاصه ای از تمام متن در دو گفتار خواهیم بود. گفتار نخست، مقدمات لازم جهت تحلیل سیاسی و گفتار دوم، فنون و مهارت های تحلیل سیاسی را بیان می دارد.
فصل اول کتاب حاضر به مقدمات و الزامات ضروری جهت دریافت آمادگی های لازم برای تحلیل سیاسی می-پردازد. در این فصل به ویژگی های کلی مباحث رفتاری، روحی و ذهنی یک عنصر فعال و متفکر سیاسی با نگاهی کل نگر اشاره شده است. ویژگی هایی که بدون آن ها امکان تحلیل سیاسی در پدیده های عینی، کلی و جزئی از افراد سلب خواهد شد.
فصل دوم به دو بخش سلبی و ایجابی اختصاص یافته و اصول یک تحلیل سیاسی درست را تعیین کرده است. در ضمیمه ی این کتاب دو نمونه از تحلیل های صورت گرفته توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی پیرامون «مذاکره ی ایران و آمریکا» و «نگاه تحلیلی کلان به انقلاب اسلامی» با هدف تمرینی برای خوانندگان این مجموعه، ارائه شده است. 

کتاب روش نظام مند تحلیل سیاسی ایت الله خامنه ای مناسب چه کسانی است؟

کتاب روش تحلیل سیاسی توانسته راه گشایی برای فعالان در عرصه سیاست و جوانان عزیز دانشجو باشد. علاوه بر این، کتاب پیش رو به علاقمندان حوزه های سیاست های کشور و مطالعات مذهبی پیشنهاد می گردد. کتاب روش تحلیل سیاسی آن چنان کاربردی است که می توان از روی دسته بندی آن، تحلیل های سیاسی مرسوم و رایج را نقد کرد. این کتاب در سایت فراکتاب به صورت نسخه ی چاپی قابل سفارش خواهد بود.

برشی از کتاب روش تحلیل سیاسی

من می خواهم بگویم شما اگر فلان فرمول ریاضی یا فلان عنصر شیمیایی یا فلان اختراع را به وجود می آورید یا کشف می کنید و پیدا می کنید و حل می کنید، در همان حال توجه تان به خدا، به شما کمک خواهد کرد.
اوّلا خدای متعال مدد می کند شما را؛ کارها دست خداست.
شاید گفته باشم من، آن روزی که همین مسئله ی سلول های بنیادی را جوان های ما داشتند دنبال می کردند و کشف می کردند، خدا رحمت کند مرحوم مهندس کاظمی رئیس این موسسه ی رویان آمده بود با همان جمع پیش من گزارش می داد، گفت: من تلفن کردم که ببینم مهندس جوانی که مشغول تعقیب این قضیه بود کار را به کجا رسانده – چون مثلاً دیروز گفته بود که فردا کار را تمام می کنیم- خانمش بود، گوشی را برداشت و گفت آقای مهندس آن نقطه آخر را توانسته پیدا کند افتاده به سجده، دارد گریه می کند. وقتی مرحوم مهندس کاظمی این قضیه را می گفت هم خودش گریه اش گرفت، هم آن جوان که در مجلس بود گریه اش گرفت. بنا کردند گریه کردن. نقش معنویت را نباید دست کم گرفت.

خرید کتاب روش تحلیل سیاسی

علاقمندان به کتاب روش تحلیل سیاسی می توانند نسخه ی چاپی آن را از سایت فراکتاب تهیه نمایند. گفتنی است نسخه ی چاپی این کتاب با قیمتی مناسب در اختیار دوستداران آن قرار گرفته است تا مخاطبان امکان دسترسی راحت تر به آن را پیدا کنند. با خرید کتاب روش تحلیل سیاسی از سایت فراکتاب، علاوه بر آشنایی با روش تفکر و تحلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مسائل سیاسی، با چگونگی جمع آوری، تحلیل دقیق و استناج اطلاعات آشنا خواهید شد. اگر در جستجوی راهی برای رسیدن به انسجام فکری در تحلیل مسائل سیاسی هستید، این کتاب راه گشای شما خواهد بود.

خرید کتاب روش تحلیل سیاسی
در ادامه می توانید مشخصات کتاب روش تحلیل سیاسی رهبری را مشاهده نمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: سید علی خامنه‌ای
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 80
موضوع: روش تحلیل سیاسی مبتنی بر منظومه ی فکری آیت الله خامنه ای(مدظله)
قالب انتشار: چاپی با تخفیف ویژه
دیویی :
955/0844

کتاب های مشابه روش تحلیل سیاسی