امتیاز
5 / 4.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
ت 80,000
نظر شما چیست؟

نویسنده‌ی کتاب ریحانه بهشتی یا فرزند صالح سیما میخبرکه یک نویسنده و پژوهشگر برجسته در زمینه‌های پزشکی، تغذیه، و اخلاق دینی است. همچنین انتشاراتی که این کتاب را چاپ کرده، انتشارات نورالزهرا می باشد.

معرفی کتاب ریحانه بهشتی

ریحانه بهشتی یا فرزند صالح به قلم "سیما میخبر" و جمعی از خواهران حوزه علمیه کتابی است ارزشمند که یک "برنامه اخلاقی ، عبادی ، پزشکی و تغذیه قبل از بارداری تا پایان شیردهی" را به والدین، علی الخصوص مادران، ارائه می کند. در جهان پر دغدغه ی امروزی، که اجتماع به میدان نبردی تبدیل شده که در آن هرکس تلاش می کند در مسائل مادی بیشتری پیروز و برنده باشد، گروهی هستند که به اخلاقیات و روحیات معنوی بیش از باقی مسائل اهمیت می دهند. کتاب ریحانه بهشتی یا فرزند صالح، به این افراد تعلق دارد؛ چرا که "برنامه اخلاقی ، عبادی ، پزشکی و تغذیه قبل از بارداری تا پایان شیردهی" علاوه بر اینکه به والدین در به دنیا آوردن و پرورش اولیه یک "ریحانه بهشتی یا فرزند صالح" کمک می کند، با شکل دادن عادات مثبتی که در این بازه ی زمانی تمرین می کنند، باعث می شود که خود پدر و مادر نیز معنویتی بدیع و روح انگیز را تجربه کنند.
کتاب حاضر با ارائه ی برگزیده ای از بهترین برنامه های دوران مدنظر که صحت و سلامت اجرای آن به تایید پزشکان متخصص بانوان هم رسیده، موارد ارزشمندی را مطرح می کند که امامان معصوم ما نیز به آن توصیه کرده اند. با توجه به اثرات بسزایی که روحیات، اندیشه و هیجان های مختلف پدر و مادر از نظر دینی و پزشکی بر وضعیت جنین می گذارد، مطالعه ی کتاب "ریحانه بهشتی یا فرزند صالح" می تواند راهنمای فوق العاده ای برای والدین در این دوران باشد و آداب، مستحبات، مکروهات و اصول تربیتی مهمی را به آن ها آموزش دهد.

خلاصه کتاب ریحانه بهشتی

زن و شوهر لازم است در هنگام ازدواج فکر کنند برای چه ازدواج می کنند؟ برای چه فرزند می خواهند؟ چگونه فرزندی می خواهند؟ آتش افروز وجانی یا روشن بخش و ایجاد کننده صلح و تفاهم؟ پس بهتر است در حیات جنسی هم قصد قربت و کسب رضای خدا را فراموش نکنند و طمانینه و آرامش در نظر داشته باشند که آمیزش توام با طمانینه باعث می شود گردش خون، طبیعی بوده و در نتیجه نسلی طبیعی و بهنجار پدید آید. در دین مقدس اسلام، غذا هم از لحاظ مادی بررسی می شود و هم از لحاظ معنوی. درست است که غذای حرام تاثیر بدتر در روح و روان فرزند می گذارد. از این رو بسیار سفارش شده که والدین از غذای حرام و حتی غذای مشکوک پرهیز نمایند.

شاید با تاسی از همین سنت حسنه باشد که عده ای از بزرگان سفارش می کنند که والدین پیش از بچه دار شدن روزه بگیرند یا عبادت خاصی را انجام دهند. در اینجا به برخی از این توصیه ها اشاره می شود:

1) تلاوت آیه نور توسط والدین، قبل از بارداری و توسط زن در ایام بارداری ضروری است.

2) خوردن گلابی الف ) خوردن گلابی توسط پدر، سبب زیبایی فرزند می شود. ب) به زنان باردار گلابی بدهید که فرزندان را نیکو و زیبا می کند. پ) به زنان باردار گلابی بدهید که اخلاق فرزندانتان را نیکو می کند. ت) خوردن گلابی مایه قوت قلب، پاکی معده، صفای دل، دلیری و زیبایی بچه می شود. ث) گلابی قلب را جلا می دهد و دردهای درون را به اذن حق شفا می بخشد. در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده: ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریست فرمود: باید پدر این پسر بچه، گلابی خورده باشد.

برشی از متن کتاب ریحانه بهشتی

برای تربیت فرزندانی صالح ابتدا لازم است پدران و مادران، خود علما و عملا شایسته باشند، زیرا مجموعه‌ی رفتار و گفتار آنان است که سرمشق کودکان می‌شود و صفات و عادات او را می‌سازد. بر همین اساس با استفاده از کلام پیشوایان معصوم و دیگر دستاوردهای دانش پزشکی آنچه را در تربیت کودک و در جهت داشتن فرزندانی صالح موثر است گردآوری کردیم.

با این امید که به لطف خداوند برای پشتیبانی جوانان پاک‌نیت که تصمیم به ازدواج دارند و نیز برای اولیای خیراندیش مفید باشد و با به‌کاربستن این توصیه‌ها، فرزندانی افتخارآفرین به جامعه‌ی بشری تحویل دهند.

زیبایی جنین در کتاب ریحانه بهشتی

برای زیبایی کودک در کتاب ریحانه بهشتی چند مطلب ذکر شده است.
الف: خوردن گلابی توسط پدر سبب زیبایی فرزند می‌شود. ب: به زنان باردار گلابی بدهید که فرزندان را نیکو و زیبا می‌کند. ج: خوردن کاسنی باعث زیبایی فرزند و إزدیاد در ولد ذکور (پسر) خواهد شد. د: هر کس به را ناشتا بخورد، نطفه او سالم و فرزند او زیبا می‏‌شود.

کتاب ریحانه بهشتی ماه اول

توصیه هایی که مخصوص ماه اول بارداری بیان شده است: روزهای پنج شنبه و جمعه سوره یاسین و الصافات بخواند و به شکم بدمد.صبح ها کمی سیب شیرین بخورد. روزهای جمعه قبل از صبحانه انار میل کند وقبل از طلوع آفتاب، اندکی از تربت سیدالشهداء علیه السلام بخورد.

کتاب ریحانه بهشتی ماه دوم

توصیه هایی که مخصوص ماه دوم بارداری بیان شده است: روزهای پنج شنبه و جمعه سوره الملک راتلاوت کند. روز پنج شنبه صدوچهل ۱۴۰ مرتبه و روز جمعه صد۱۰۰ مرتبه صلوات با ”و عجل فرجهم” بگوید. دست را روی شکم بگذارد و صلوات کبیر بخواند: “اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم و اهلک عدوهم والعن اعدائهم من الجن والانس من الاولین و الاخرین. ”هرهفته گوشت با قدری شیر وسیب شیرین بخورد. هرروز بر دو۲عدد عناب سوره ی توحید بخواند و آنرا ناشتا بخورد.

کتاب ریحانه بهشتی برای پسردار شدن

درباره‌ی تولد یافتن فرزند پسر، در احادیث سفارشاتی شده است که دو نمونه ذکر می‌شود:
پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «کسی که فرزندی در راه دارد، اگر نیّت کند که نامش را محمد یا علی بگذارد، خداوند متعال به او پسر خواهد داد».
امام صادق(ع) می‌فرماید: «هرکس که زنش باردار است و فرزندش چهار ماهه شد، رو به قبله بایستد و آیه الکرسی بخواند، و دست به پهلوی همسرش گذارد و بگوید: اللَّهُمَّ إِنِّی قَدْ سَمَّیْتُهُ مُحَمَّدا (خداوندا من این فرزند، را محمد نام گذاردم)، خداوند این جنین را پسر می‌کند، و اگر به عهد خود وفا کند و نام او را محمد نهد خداوند آن را وسیله برکت او قرار دهد و گرنه اختیار با خداست که او را نگهدارد یا ببرد».
گفتنی است؛ دعا کننده باید مصلحت الاهی در درخواست خود را در نظر داشته باشد؛ یعنی بداند که خداوند اگر مصلحت بداند دعایش را مستجاب می‌کند، و فرزندش، پسر متولد می‌شود. به دیگر سخن؛ تنها دعا برای پسر شدن فرزند علت تامه نیست، و نباید خیال کرد حالا که این دعا خوانده شد، حتماً باید پسر متولد شود. همچنین باید دانست که والدین از خداوند مهربان سلامت فرزند خود را بخواهند؛ همان‌طورکه هر وقت به امام زین العابدین(ع) بشارت می‏دادند که فرزندی برایتان به دنیا آمده، سؤال‏ نمی‏فرمود که آیا پسر است یا دختر، بلکه می‏فرمود: آیا سالم‏ و بی‏عیب است؟ اگر می‏گفتند آری، می‏فرمود: «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی لَمْ‏ یَخْلُقْ‏ مِنِّی‏ شَیْئاً مُشَوَّهاً»؛ سپاس خدایی را که از من فرزندی ناهنجار به دنیا نیاورد.

کتاب ریحانه بهشتی قبل از بارداری

شاید با تاسی از همین سنت حسنه باشد که عده ای از بزرگان سفارش می کنند که والدین پیش از بچه دار شدن روزه بگیرند یا عبادت خاصی را انجام دهند.
در اینجا به برخی از این توصیه ها اشاره می شود:
1) تلاوت آیه نور توسط والدین ، قبل از بارداری و توسط زن در ایام بارداری ضروری است.
2) خوردن گلابی
در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده: ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریست فرمود: باید پدر این پسر بچه، گلابی خورده باشد.
3) خوردن کاسنی 

4) خوردن قاووت به پدر و مادر توصیه شده است 

5) سفارش به خوردن انار
6) کندور

قیمت کتاب ریحانه بهشتی

قیمت این کتاب در فراکتاب با تخفیف همراه است و علاقه مندان می توانند با قیمت مناسب کتاب ریحانه بهشتی را تهیه نمایند.

خرید کتاب ریحانه بهشتی

خرید کتاب ریحانه بهشتی در فراکتاب همراه با تخفیف فراهم است. می توانید جهت سفارش کتاب به سایت و یا نرم افزار فراکتاب مراجعه کنید.

خرید کتاب ریحانه بهشتی

مشخصات کتاب ریحانه بهشتی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: نورالزهرا
نویسنده: سیما میخبر
تعداد صفحه: 225
موضوع: خانواده و تربیت فرزند
قالب: چاپی با تخفیف
صفحات کتاب :
255
کنگره :
‏‫‬‮‭BP258/5‭‮‬‏‫‭/‮م‌‬86ر9 1382‬‭‮‬
دیویی :
297/725
کتابشناسی ملی :
‭م‌82-11837
شابک :
9789649399430
سال نشر :
1382

کتاب های مشابه ریحانه بهشتی