امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 48,000
خرید چاپی
175,000
10%
ت 157,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب زایو، نوشته ی مصطفی رضایی کلورزی می باشد و در دسته داستان های علمی و تخیلی قرار می گیرد. این کتاب توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر و روانه ی بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب زایو

آن چه در این داستان آمده سرتاپا زاییده ذهن نویسنده است. از زهر و پادزهر گرفته تا اسم و رسم ها و جریان ها و ... همه برگرفته از عالم خیال است. ایده ی جسورانه ی نویسنده در گره زدن یک داستان فانتزی علمی با المان های وطنی، این اثر را به خوانشی جذاب برای مخاطب نوجوان ایرانی تبدیل کرده است.

خلاصه کتاب زایو

وقایع رمان مذکور بیست سال جلوتر از زمان حال جریان دارد و در سال 1420 هجری شمسی، شاهد فراگیر شدن یک بیماری بسیاری خطرناک به نام "زایو" هستیم. این مرض وحشت برانگیز در سراسر جهان گسترش پیدا کرده و نیمی از جمعیت زمین را از بین برده است و هیچ سرنخی از آن موجود نیست تا اینکه وجود یک آزمایشگاه شک برانگیز در فلسطین به ایران گزارش می شود. ایران یکی از بهترین پژوهشگران و میکروب شناسان خود به نام دکتر علی پارسا را به همراه یک تیم زبده راهی این آزمایشگاه می کند تا ردی از "زایو" بیابند و جهانیان را از شر وجود این میکروب وحشتناک، نجات دهند.

در مسیر رفتن به فلسطین و آزمایشگاه مشکوک، اتفاقات مختلفی برای دکتر علی پارسا و تیمش می افتد و طی یکی از این رخدادهای عجیب، او با یک تیم بین المللی و حرفه ای آشنا می شود که کارشان آزمایش، شناسایی و مبارزه با بیماری های میکروبی است. سرپرست این تیم، یک پژوهشگر شناخته شده ی آمریکایی به نام بیل اسمیت است که علاوه بر مهارت در علم تخصصی خود، علاقه ی زیادی به اندیشه ی اسلامی و شیعی نشان می دهد. دکتر پارسا با بیل اسمیت و تیم او همراه می شود...

متن کتاب زایو

چند دقیقه ای از میل زدن او نگذشته بود و تازه داشت دانه های عرق روی صورتش جوانه می زد، که مریم، سینی به دست وارد ایوان شد. روی قالی کوچک ایوان نشست و سفرهٔ صبحانه را پهن کرد. خیره شد به همسرش و گفت: صبح به خیر! دکتر پارسا با صدای مریم برگشت و به او نگاه کرد. در جواب «صبح به خیر» همسرش گفت: چرا زحمت کشیدی با این حال، مریم جان؟! باید من رو صدا می زدی. مریم نفس عمیقی کشید و دستی بر شکمش گذاشت و با نگاهی که لبخند نوزادی را در خود پنهان داشت، گفت: باورت می شه تاپ تاپ قلبش رو می تونم حس کنم؟ حالا دیگر هوا روشن شده بود و خورشید طلوع کرده بود، اما هنوز دایرهٔ طلایی رنگش پشت ساختمان های بلند، ناپیدا بود. صدای قل قل سماور کنار سفره بلند شد. آب جوش آمده و بخارش به هوا رفته بود. مریم شعلهٔ سماور را کم کرد.

دکتر پارسا میل ها را روی زمین گذاشت، رادیو را برداشت و خواست از پله ها بالا برود، که نوای مرشد ناگهان قطع شد و صدای مردی با لحن رسمی و جدیِ گوینده های خبر پخش شد: _ شنوندگان عزیز! توجه شما را به یک خبر فوری جلب می نمایم!... پیام آن قدر ناگهانی و هشدار مانند بود، که نگاه دکتر و همسرش گره خورد به سوراخ های بلندگوی رادیو. دکتر صدای رادیو را زیاد کرد و گوینده ادامه داد: توجه شما را به خبری فوری که هم اکنون به دستم رسید، جلب می نمایم. افشاگری های جدیدی دربارهٔ عامل انتشار ویروس مرگبار زی.اُ. سحرگاه امروز، توسط فردی که خواسته است نامش فاش نشود، در فضای رسانه ها منتشر شد. 

کتاب زایو pdf

پی دی اف کتاب زایو را می توانید از طریق نرم‌افزار فراکتاب دانلود کرده و پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

کتاب زایو ۲

جلد دوم کتاب زایو نوشته ی مصطفی رضایی نیز به بازار کتاب با عنوان کتاب ایذا عرضه شده است.

نقد کتاب زایو

با چند نظر از خوانندگان این کتاب نقد آن را به شما واگذار می کنیم:

-کتاب جالبی بود. یه دنیای پیشرفته که یه بیماری وحشتناک تر از کرونا به نظرم اون رو بهم میریزه. از اقتدار ایران و کشور های اسلامی هم خیلی خوشم اومد.

-اوف عاشق کتابش شدم ممنون بخاطر نوشتنش واقعا عالی بود وقتی که داشتم این کتاب و می‌خوندم این حس رو داشتم که توی جهان دیگه ای زندگی میکنم ممنون نویسنده گرامی امیدوارم کتاب‌های دیگه ای از شما چاپ بشه

-بنظرم چون جنبه دینی و سیاسی داره تبلیغش رو می‌کنید

-خیلی رمان عالی هست وقتی این رمان رو می‌خونی همه چی تصور میکنی حتی فکر میکنی خودت هم در تمام تک تک لحظاتی که اتفاق میفته اونجا هستی حتما این کتاب رو بخونید.

-هر چند که واقعا بعضی از پیش بینی های کتاب در اینده کمی برای من خنده دار و نشدنی بود اما انقدر این داستان به داستان زندگی کنونی جهان نزدیک بود که واقعا جذبش شدم ، این کتاب باعث غرور و افتخار من شد که یه کتاب با این همه خیال پردازی و یک مسیر مشخص و شفاف نوشته شده.

-به اصرار خانواده مجبور شدم خلاصه داستان رو تعریف کنم اما فکرش رو هم نمیکردم که بتونم حدود یک ساعت در مورد داستان و اتفاقات آن صحبت کنم . به همه نوجوانان و جوانان و به همه کسانی که به ایران و داستان‌های مهیج و جذاب علاقه مند هستند، این کتاب رو شدیدا توصیه میکنم.

مصطفی رضایی کلورزی

مصطفی رضایی نویسنده،  در سال ۱۳۶۹ در تهران متولد شد. در سال ۱۳۸۷ در رشته الکترونیک مشغول به تحصیل شد و مدتی به عنوان مربی رباتیک در مجموعه استعداد های درخشان فعالیت کرد. او دارای دو رتبه کشوری در مسابقات رباتیک آزاد تهران است. از سال ۱۳۹۰ از دنیای فنی وارد دنیای هنر و ادبیات شد. به نوشتن داستان های کوتاه بسیاری پرداخت و در جلسات نقد ادبی سه شنبه های عزیز در حوزه هنری به طور مستمر حضور پیدا کرد و اکثر داستان هایش را در معرض نقد قرار میداد. آنجا با نقد و مباحث تکنیکی داستان نویسی آشنا شد.

مصطفی رضایی برای اولین بار لذت داستان را با کتاب هایی که پدر و مادرش در دوران کودکی برای او می خریدند حس کرد و غرق قصه ها می شد و در سال اول دبستان بارقه هایی از خلق داستان در ذهن او ایجاد شد تا این که این حس ناشناخته پس از پانزده سال شناخته شد.

کتاب های مصطفی رضایی کلورزی

کتاب ایذا، کتاب زایو، کتاب به وقت بیروت از نوشته های وی می باشد.

انتشارات کتابستان معرفت

کتاب های زیادی توسط این انتشارات به چاپ و نشر رسیده اند، هم چون: کتاب حصار، کتاب فادیا،کتاب زایو، کتاب ایذا، کتاب سرنوشت فلسطین، کتاب نشان حسن و ...

خرید کتاب زایو

در فراکتاب علاوه بر دانلود کتاب زایو، جهت سفارش نسخه چاپی کتاب زایو را می توانید از طریق سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب زایو

مشخصات رمان زایو در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتابستان معرفت
نویسنده: مصطفی رضایی کلورزی
تعداد صفحه: 292
موضوع: رمان تخیلی
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
292
کنگره :
‏‫PIR8345‭‬ ‭/ض2217‏‫‬‮‭ز2 1395
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
4212312
شابک :
‏‫‬‮‭978-600-95450-8-7

کتاب های مشابه زایو