کتاب شصت پرسش اعتقادی

جواب های کودکانه به سوال های اعتقادی

امتیاز
5 / 5.0
خرید چاپی
125,000
15%
ت 106,250

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب شصت پرسش اعتقادی با جواب های کودکانه به این سوال های اعتقادی، نوشته ی سید رضا طباطبایی می باشد که توسط انتشارات جمکران منتشر شده است.

معرفی کتاب شصت پرسش اعتقادی

کودکان همواره سوالات متعددی در موضواعت مختلف می پرسند. حیطه ی بسیار اساسی که معمولا سوالات بیشتری را شامل می شود، پرسش های اعتقادی است. چه قدر خوب است اگر منبعی در اختیار باشد که بتواند تا حدودی این نیاز پاسخگویی را جوابگو باشد. همان طور که نویسنده اهمیت این نیاز را این گونه بیان کرده است:
«فراموش نکنیم که بالاترین تکلیف پدر و مادر تربیت فرزندان صالح است. حساسیت آموزه ها درباره فرزندان حتی در اوان تولد آن ها آن قدر زیاد است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «بعد از تولد نوزاد، نغمه توحید با گفتن اذان و اقامه در گوش نوزاد زمزمه شود.» و در روایت دیگر فرمودند: «العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر»؛ آموزه هایی که در کودکی به فرزندانتان می دهید، مانند کنده کاری و حکاکی در سنگ «ماندگار» است.»
این کتاب به پرسش های توحیدی کودکان و نوجوانان نظر دارد و با بهره گیری از تقسیم بندی پیاژه، پاسخ های لازم با توجه به سطح و بدون توجه به سن فرزند، حداقل در سه سطح آورده شده است تا مربیان با شناختی که از فرزند دارند، پاسخ مناسب را در نظر بگیرند.

خلاصه کتاب شصت پرسش اعتقادی

نویسنده در این کتاب کودکان و سوالات ایشان در چند سطح بررسی می کند که در زیر دو سطح آن برای شما بیان می کنیم: 
کودکان سطح اول برای فهم پاسخ پرسش هایشان نیازمند نمونه عینی هستند؛ مثال هایی که بتوانند آن ها را حس کنند. در اینجا و در پاسخ به پرسش بالا کافی است برای کودک توضیح بدهیم که خیلی چیزها هستند که ما نمی توانیم آن ها را با چشم هایمان ببینیم؛ مثل هوا، صدا، بو و یا فکر آدم ها.
در پاسخ سطح دوم می توانیم از مطالب عقلی نیز استفاده کنیم و باب شناخت خدای سبحان را برای فرزند باز کنیم؛ یعنی هم به سوال او درباره وجود خدا پاسخ بدهیم و هم او را با شیوه شناخت سرچشمه مهر و رحمت آشنا کنیم.
بعضی از سوالاتی که در کتاب شصت سوال اعتقادی از زبان کودک و نوجوان شنیده می شود را در زیر آورده ایم:
چرا خدا رو نمی بینیم؟، خدا کیه؟، خدا کجاست؟، خدا از چه وقت بوده؟، اندازه ی خدا چقدره؟، پدر و مادر خدا کیه؟، خونه ی خدا کجاست؟، چرا خدا بعضی از حاجت هامون رو نمی ده؟، خدا زنه یا مرده؟، خدا غذا چی می خوره؟، آیا خدا ما رو دوست داره؟، خدا چه شکلیه؟، توحید که از اصول دینه، یعنی چی؟، بدن خدا مثل ماست؟، مگه خدا تو آسمونه؟، هدف خدا از آفریدن ما چه بود؟ و چرا باید از خدا بترسیم؟

برشی از متن کتاب شصت پرسش اعتقادی

چجوری خدا رو ببینیم؟ 
خدا رو نمیشه با چشم دید. 
چرا؟ 
چون خدای بزرگ، مثل ما یا چیزهای دیگه نیست که بشه با چشم اونو دید. البته ما خیلی چیزا رو با چشمامون نمی بینیم. مثلاً اون پرده چرا تکون می خوره؟ 
چون باد بهش می خوره. 
آیا باد کولر رو می تونی ببینی؟ 
نه.
آفرین، درسته. ما باد رو نمی تونیم با چشم ببینیم ولی بادی وجود داره که پرده رو حرکت می ده. اگه باد بهش نمی خورد که حرکت نمی کرد، درسته؟ 
بله.
پس باد هست، ولی ما نمی تونیم اونو با چشم ببینیم. خیلی چیزهای دیگه هم هست که وجود دارند ولی دیده نمی شن. مثلاً این گل رو بو بکن. چه بویی می ده؟ 
بوی خوبی داره. 
تو می تونی این بو رو با چشمات ببینی؟ 
نه. 
بوها و صداها هم هستند، ولی ما نمی تونیم با چشمامون اونا رو ببینیم. پس خیلی چیزا هستند که ما با چشمامون نمی تونیم اونا رو ببینیم. خدا هم با چشم دیده نمی شه، البته درسته که خدا هم با چشم دیده نمی شه ولی با همه چیز فرق داره. یعنی خدا مثل باد و بو نیست. این مثال ها رو برات گفتم تا فقط ذهنت رو کمی روشن تر کنم. ایشالا وقتی بزرگتر بشی و چیزهای بیشتری یاد بگیری پاسخ سوالت رو بهتر می فهمی....
...
آیا تو می تونی این صندلی رو بلند کنی؟
بله که می تونم. 
می شه زورتو به من نشون بدی؟ (در این گونه موارد فرزندان به صورت کاملاً غریزی و منطقی به سمت صندلی می روند و آن را بلند می کنند.) 
می بینی که زورشو دارم. 
ولی من که نمی تونم زورتو با چشمام ببینم. 
خب وقتی من بلندش کردم، یعنی زورشو دارم دیگه. 
آفرین، درسته که من نمی تونم قدرتت رو با چشمام ببینم اما می توونم بفهمم که تو زورشو داری، چون اگه نداشتی که نمی تونستی بلندش کنی؛ یعنی چیزی رو که وجود داره اما با چشم نمی بینیم باید با کمک عقل و فکر بشناسیم. یادته اون شب بالای پشت بوم ستاره ها رو می شمردیم؟ 
آره یادمه. 
چند تا بودن؟...

کتاب پاسخ به سوالات دینی کودکان

سوالات اعتقادی کودکان درباره خدا را می توانید در کتاب شصت سوال اعتقادی با جواب های بسیار زیبا و به زبان کودکان بیابید. این کتاب به صورت چاپی با تخفیف در فراکتاب برای شما عزیزان فراهم است.
در حقیقت این کتاب، کتاب پاسخ به سوالات کودکان درباره خدا می باشد و به والدین توصیه می شود از خواندن این کتاب غافل نشوند.

خرید کتاب شصت پرسش اعتقادی

نسخه چاپی کتاب شصت پرسش اعتقادی را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب با تخفیف خریداری کنید.

خرید کتاب شصت پرسش اعتقادی

مشخصات کتاب شصت پرسش اعتقادی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتاب جمکران
نویسنده: سید رضا طباطبایی
تعداد صفحه: 230
موضوع: تربیت فرزند، اعتقادی، آموزشی
قالب: چاپی 

 

صفحات کتاب :
230
کنگره :
‏‫HQ784 ‭/ک9‏‫‭ط2 1396
دیویی :
649/1
کتابشناسی ملی :
5433499
شابک :
978-964-973-442-2
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه شصت پرسش اعتقادی