امتیاز
5 / 5.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
85,000
14%
ت 73,100
نظر شما چیست؟


کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد ۱، با عنوان قصه های کلیله و دمنه، برگرفته از کتابی با همین عنوان، نوشته مرحوم مهدی آذریزدی می باشد و توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.

معرفی کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد ۱

قصه های کلیله و دمنه؛ عنوان جلد اول مجموعه ی قصه های خوب برای بچه های خوب است و دارای ۲۵ داستان می باشد. داستان های این کتاب، همان طور که از عنوان کتاب مشخص و مبرهن است، داستان های آن برگرفته از کتاب کلیله و دمنه می باشد. کلیله و دمنه، کتابی با قدمت تقریبا دو هزار ساله است که ابتدا به زبان هندی نگارش یافته و بعد ها به زبان های دیگر مثل فارسی ترجمه شده است. این کتاب مربوط به گروه سنی پایان دبستان و دوره راهنمایی یعنی ۹-۱۲ می باشد.

داستان خرگوش باهوش از کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

داستان خرگوش باهوش خلاصه یکی از داستان های قصه های خوب برای بچه های خوب؛روزی بود و روزگاری بود. در یک جنگل دور افتاده که پراز درخت‌های میوه و سرو و کاج و گل‌ها و گیاه‌های سبز و زیبا بود و آب و هوای بسیار با صفا داشت گروه زیادی از حیوانات و مرغ‌ها و جانوران گوناگون زندگی می‌کردند مانند میمون‌ها، خرگوش‌ها، گرازها، آهوها، کبک‌ھا، بز کوهی‌ها، کبوترها و خیلی از مرغ‌های صحرایی. و چون همه جور سبزی و میوه فراوان بود همه خوش و خرم روزگار بسر می‌بردند.ولی یک شیر زورمند و ظالم هم در نزدیکی آن جنگل منزل گرفته بود و بلای جان آن حیوانات شده بود. هر روز درگوشه‌ای، پشت درختی یا بته گیاهی کمین می‌کرد و همین که یکی از حیوانات را تنها می‌یافت او را می‌گرفت و از هم می‌درید و گوشتش را می‌خورد. چون هیچ کس هم زورش به او نمی‌رسید نمی‌توانستند چاره‌ای بکنند و کم کم زندگی شیرین حیوانات آن بیشه از ترس شیر دچار تلخی و ناراحتی شده بود و هیچکدام نمی‌دانستند آیا صبح که از خانه و لانه بیرون می‌آیند سالم به خانه برمی گردند یا نه.
برای خواندن ادامه داستان و دیگر داستان های جذاب مجموعه می توانید به سایت و یا نرم افزار فراکتاب مراجعه و سفارش دریافت کتاب را انحام دهید و از خواندن آن لذت ببرید.

کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب pdf

متن کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

قصه های خوب برای بچه های خوب pdf

نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب عرضه شده است و در دسترس شماست.

خلاصه کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد ۱

حکایت های کتاب کلیله و دمنه کهن، از زبان دو شغال به نام های کلیله و دمنه بیان شده است و هنوز که هنوز است داستان های آن آموزنده است. بازگو کردن داستان‌ها به نوعی که حیوانات مختلف، نقش‌های داستان و قصه را بر عهده دارند، حربه‌ای زیرکانه‌ است که شنیدن داستان را برای کودکان هیجان‌انگیزتر می کند و همچنین موجب ماندگاری بیشتر پند داستان در ذهن کودک می‌شود.
آذریزدی این داستان ها را که کلام و نگارشی سخت و دور از زبان امروزی دارد را به زبان ساده و کودکانه ی امروزی به رشته تحریر درآورده است تا کودکان بتوانند مفاهیم و نکات داستان را بخوبی متوجه شوند و از آن بهره ببرند.
داستان های این کتاب به شرح ذیل می باشد:
شکارچی دانش آموز، خرگوش باهوش، کبوتر جهانگرد، روباه حیله گر، موش و زاغ و آهو و سنگ پشت، دوستی کبک و شاهین، داوری گربه، موش آهن خور، آدم خیالباف، خرچنگ و مرغ ماهی خوار، سنگ پشت پرحرف، شغال زیرک، کبوتر کم صبر، مرغان کارآگاه، شتر خوش باور، گربه پیرزال، نیش عقرب، احتیاط روباه، چشم بیمار ،جواب طوطی، تربیت گرگ، اشتباه اردک، حاضرجوابی بلبل، دوستی خرس و گناه مرغ خانگی

داستان خرگوش باهوش از کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب صوتی

مجموعه کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب صوتی در فراکتاب عرضه نشده است اما داستان خرگوش باهوش را با نویسندگی مرحوم آذریزدی کانون فرهنگی چوک در فراکتاب رایگان عرضه کرده است که با جستجو در نرم افزار می‌توانید آن را بیابید.

یک داستان از کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

داستان گربه پیرزال

روزی بود و روزگاری بود. یک پیرزن بینوا بود که در خانه خرابه‌ای زندگی می‌کرد و گربه‌ای داشت لاغر و رنجور که از بچگی در آن خانه بزرگ شده بود و با پیرزن انس گرفته بود و چون یک‌بار بچه‌ها او را در کوچه ترسانده بودند و یک‌بار هم سگ‌ها دنبالش کرده بودند دیگر پا از خانه بیرون نمی‌گذاشت و به گرسنگی و قناعت ساخته بود.
گربه بدبخت فقط بوی کباب را از خانه همسایه شنیده بود و رنگ نان تازه را فقط در دست مردم دیده بود و خوراک او در این خانه عبارت بود از نان خشک و گاهی هم کمی از شوربای پیرزن. تنها چیزی که به دهنش خیلی خوشمزه بود و آرزویش را داشت این بود که انتظار بکشد تا از سوراخی صدای موشی بشنود و مدت‌ها در اطراف آن کمین کند تا موشی به چنگ بیاورد و آن‌وقت به‌قدری خوشحال می‌شد که گویی دلش نمی‌آمد آن را بخورد. ساعت‌ها با او بازی می‌کرد، ولش می‌داد، خودش را به خواب می‌زد، او را فرار می‌داد، بعد دنبالش می‌کرد، می‌گرفتش، زجرکشش می‌کرد تا آخر که می‌خوردش و باز قحط‌سالی و گرسنگی گربه شروع می‌شد.
بود و بود تا یک روز که گربه لاغر به جستجوی خوراک تازه‌تری با زحمت بسیار از دیوار بالا رفت و خود را به پشت‌بام رسانید و از همه طرف بو می‌کشید تا ببیند آیا بوی خوراکی از کجا می‌آید.
همین‌که چند قدم روی دیوار پیش رفت ناگهان روی دیوار خانه همسایه یک حیوان قوی‌هیکل گردن‌کلفت را دید که با سبیل‌های از بناگوش دررفته و با قدم‌های سنگین، آهسته‌آهسته و خرامان‌خرامان پیش می‌آید. گربه پیرزال اول خیلی ترسید و خواست فرار کند. ولی گذشته از اینکه از بی‌حالی طاقت فرار کردن نداشت به نظرش رسید که آن حیوان هم گربه است و از جنس خودش است و همین‌طور هم بود....


داستان کامل را در کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد یک بخوانید.

دانلود پی دی اف کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد اول

نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب با استفاده از پی دی اف کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب تولید شده است و در دسترس شماست و می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب دانلود کنید یا به صورت آنلاین مطالعه نمایید.

دانلود کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد ۱

دانلود کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب در نرم افزار فراکتاب امکان پذیر شد و می‌توانید آن را به صورت آنلاین و یا بدون نیاز به اینترنت با دانلود در نرم افزار مطالعه کنید.

خرید کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب 1

خرید کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 1 در فراکتاب با تخفیف ویژه در دسترس شماست.

خرید کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب 1

مشخصات قصه های خوب برای بچه های خوب 1 در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: امیر کبیر
نویسنده: مهدی آذریزدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 128
موضوع: داستان کودک و نوجوان
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
133
دیویی :
[ج]8فا3/62
کتابشناسی ملی :
‎2‎1‎5‎6‎4‎4‎3
شابک :
978-964-300-545-0
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 1