امتیاز
5 / 4.1
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,600
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
75,000
14%
ت 64,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند، نوشته ابراهیم حسن بیگی، در واقع یک رمان مذهبی و اجتماعی درباره دلدادگی یک کشیش مسیحی روس به حضرت علی (ع) می باشد و انتشارات عهد مانا آن را منتشر و روانه بازار کتاب کرده است.

معرفی کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند

«ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند» داستانی جذاب درباره‌ امیر المومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام است. تاریخ گواه این است که بارها شنیده شده، امام علی(ع) هر دفعه در جایی از این کره خاکی دست یکی از بندگان خدا را گرفته و آسمانی کرده است. از قضا این بار نوبت یک کشیش مسیحی است که کلکسیونی از کتابهای خطی و عتیقه دارد و دست بر قضا، این بار نهج البلاغه به تورش می خورد...
 از نقاط قوت این داستان، آشنایی با مسیحیان و برقرار کردن نوعی ارتباط بین آنان و مسلمانان است.
 خواندن این کتاب، انسان را برای ساعتی از فعل و انفعالات جهان و افکار روزمره جدا می‌سازد و مخاطب خود را به خواندن نهج البلاغه تشویق می‌کند.
نویسنده در این اثر، چکیده‌ای کامل و بی نقص از سخنان و داستان زندگی حضرت و حتی بررسی ابعاد وجودی، سیاسی و معنوی شخصیت ایشان از منظر مخالفان و معاندانی چون عمرو عاص را به نگارش درآورده است.

خلاصه کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند

ماجرا از جایی آغاز می‌شود که میخائیل ایوانف با مرد مسلمان تاجیکی به نام رستم رحمانف ملاقات می‌کند و در پی این دیدار، کشیش یک کتاب خطی تاریخی را از او می‌گیرد تا بتواند آن را به خوبی بررسی کند. اما پس از مطالعه آن متوجه می‌شود که این کتاب نهج البلاغه امیرالمومنین است و بسیار کنجکاو می‌شود که آن را تا انتها بخواند اما کشته شدن مرد تاجیکی، سرنوشت دیگری را برایش رقم می‌زند و او برای حفظ جانش مجبور می‌شود که به لبنان فرار کرده و مدتی آنجا بماند.

دانلود رایگان pdf کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند

کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند pdf در فراکتاب عرضه نشده است. دانلود رایگان ناقوس ها به صدا در می آیند pdf باعث تضیع حق نویسنده و ناشر خواهد شد. با این وجود جهت آشنایی با کتاب صوتی، امکان شنیدن رایگان کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

برشی از متن کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند

پروفسور گفت: «من در مسائل دینی اطلاعات چندانی ندارم. در دین اسلام فقط محمد را می‌شناسم. حالا این کتاب را خود علی که می‌گویی نوشته است؟»
کشیش جواب داد: «نه! نویسنده‌اش مردی است که هم‌عصر علی بوده و قلم خوبی دارد. با یکی از دوستان نویسنده‌ام در لبنان تماس گرفتم، او چند عنوان کتاب دربارهٔ علی نوشته است. قرار است به من کمک کند تا کتاب‌های مرتبط با آن را مطالعه کنم.»
پروفسور پرسید: «این دوستت که می‌گویی مسلمان است لابد!»
کشیش گفت: «جالب است بدانی که او یک نویسنده و متفکر مشهور مسیحی است. می‌گفت علی یکی از مردان بزرگ تاریخ ماست. او را به عیسی مسیح تشبیه می‌کرد، اما نکتهٔ جالب‌تر این‌که علی کتابی دارد به نام نهج‌البلاغه. من این کتاب را در بیروت دیده بودم، اما هرگز رغبتی به مطالعهٔ آن نداشتم. دوستم می‌گفت نهج‌البلاغه تنها کتابی است که با مطالعهٔ آن می‌توانی علی را آن‌چنان که هست بشناسی.»
پروفسور گفت: «حالا چه اصراری است که علی را بشناسی؟ همین که چنین کتابی دستت رسیده کافی است. خودت را خسته نکن.»
کشیش گفت: «درست می‌گویی پروفسور. میل من بیشتر به جمع‌آوری نسخهٔ خطی است تا مطالعه و پژوهش در موضوع آن‌ها، اما این کتاب با بقیه فرق می‌کند.»
پروفسور گفت: «بله، می‌فهمم. روشت را قبول دارم و توصیه می‌کنم کتاب را با دقت بخوانی. خود من از خواندن نسخهٔ خطی، بیشتر از نگهداری‌اش لذت می‌برم.»
کشیش گفت: «اگر یک دستگاه اسکنر در منزل داشتم، همهٔ صفحات آن را برایت اسکن می‌کردم. دوست دارم تو هم آن را بخوانی.»
...
مقابل در کلیسا دو زن میانسال ایستاده بودند و با پالتوهای مشکی و روسری‌های بافته شده از کاموای کلفت. هر دو با هم سلام کردند. کشیش کلید را به دست گرفته بود و پیش از آنکه در را باز کند، به زن‌ها نگاه کرد و گفت: برای دعا که نیومدید این وقت صبح؟ یکی از زن‌ها که نوک بینی‌اش از سرما سرخ شده بود، گفت: ما برای اعتراف اومدیم پدر.
کشیش در را باز کرد. کلید را در جیبش گذاشت و درحالی که دستگیره را به طرف پایین فشار می‌داد گفت: خدا رحم کند دخترانم؛ این چه گناهی است که نتوانستید تا غروب صبر کنید؟ بعد لبخند زد و در را باز کرد و گفت: بیاید داخل دخترها.
کشیش درحالی که به سمت محراب می‌رفت، دکمه‌های پالتویش را باز کرد؛ اما وقتی چشمش به محراب افتاد، ایستاد. خیره به محراب نگاه کرد؛ همه چیز بهم ریخته بود. تریبون سخنرانی واژگون شده و چهار شمعدانی پایه‌دار برنجی روی زمین افتاده بود.

قیمت کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند

برای خرید کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند، می توانید به سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب مراجعه کرده و آن را با تخفیف ویژه تهیه کنید.

کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند واقعی است

شخصیت والای امیرالمومنین علی ابن ابی طالب چنان مطهر و نورانی است، که در تک تک الفاظ و واژه های نهج البلاغه متبلور است، بدیهی است هرکسی با این دریای معنویت برخوردی هرچند کوتاه داشته باشید، قطعا متاثر می شود، چه برسد به اینکه اهل دل و فن باشد.

نقد کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند

برداشت از کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند، از هر فرد به فرد دیگر متفاوت است، همین که مخاطب و خواننده به نطق وادار می شود و نظری می دهد، خبر از متاثر شدن نسبت به کتاب است و این نقطه قوت کتاب و نویسنده می باشد. در ذیل چند نمونه از نظر ها را می گذاریم:
 داستان پردازی نویسنده خوبه متن هم روانه ولی یکم تخیل بیش از حد توش دیده میشه...
برای یه داستان مذهبی این مقدار تخیل مناسب نیست بنظرم...
....
کتاب جالبی بود، آدم ترغیب میشه به خوندن نهج البلاغه، ولی به نظر من میتونست بیشتر در مورد نهج البلاغه توضیح بده، گاهی هم احساس می‌کردم بخش‌هایی از کتاب حذف شده
...
خیلی خوب بود. البته نمی‌دانم براساس واقعیت بود یا تخیلی بود اما گوشه‌های از زندگی حضرت علی علیه السلام و سخنان ایشان را به طور شیرینی بیان می‌کند.

سوالات کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند

این کتاب منبع آزمون و مسابقه کتابخوانی هشت بهشت بوده که در سایت دانشجویی منتشر شده است.

ناقوس ها به صدا در می آیند صوتی

کتاب صوتی ناقوس ها به صدا در می آیند، با گویندگی مهیار ستاری توسط نشر قناری ارائه شده است. برای دانلود آن می توانید از طریق نرم‌افزار فراکتاب اقدام کرده و پس از دانلود به آن در کتابخوان فراکتاب گوش فرا دهید.

فیلم ناقوس ها به صدا در می آیند

با اقتباس از این کتاب فیلم های کوتاه و یا می توان گفت تیزرهای تبلیغاتی ساخته شده که در آپارت قابل مشاهده است.

دانلود کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند

دانلود نسخه صوتی این کتاب در نرم افزار فراکتاب و همچنین خرید کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند نسخه چاپی با تخفیف ویژه در سایت و نرم افزار فراکتاب در دسترس شماست.

خرید کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند مشخصات رمان ناقوس ها به صدا در می آیند در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: عهد مانا
نویسنده:

ابراهیم حسن بیگی

گوینده: مهیار ستاری
تعداد صفحه: 135
موضوع: رمان مذهبی
قالب: صوتی و چاپی با تخفیف ویژه

دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
4841847
شابک :
‫‭978-600-98199-1-1‬‬
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
135
کنگره :
‏‫‬‭PIR8022

کتاب های مشابه ناقوس ها به صدا در می آیند