خلاصه کتاب هنر شفاف اندیشیدن

۹۹ راهکار برای کسانی که می خواهند انتخاب های بهتری داشته باشند

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
نظر شما چیست؟

کتاب هنر شفاف اندیشیدن باعنوان فرعی 99 راهکار برای کسانی که می خواهند انتخاب های بهتری داشته باشند، نوشته ی رولف دوبلی با ترجمه های متفاوتی در بازار کتاب عرضه شده است. میکرو کتاب خلاصه هنر شفاف دیدن توسط سبکتو تهیه و ارائه شده است.

معرفی کتاب هنر شفاف اندیشیدن

کتاب هنر شفاف اندیشیدن از خطاهای شناختی می گوید که در زندگی همه ما وجود دارند، همیشه جلوی چشم مان هستند و در تمام تصمیمات مان اثر می گذارند، اما ما آنها را نمی بینیم. خطاهایی که باعث می شوند تصمیمات اشتباه بگیریم. مثلا چند بار شده که با قاطعیت یک نتیجه بگیرید و چند روز بعد کاملا عکس آن اتفاق بیفتد؟ این کتاب تفکار شما را تغییر می دهد و شما بعد از خواندن این میکروکتاب، به شکل دیگری دنیا را می بینید و تصمیم های متفاوت تری می گیرید. هنر شفاف اندیشیدن پرفروش ترین کتاب آلمان و یکی از کتاب های پرفروش جهان است.  

خلاصه کتاب هنر شفاف اندیشیدن

رولف دوبلی در مقدمه کتاب می نویسد: «ناتوانی در شفاف اندیشیدن یا به قول متخصصان «خطای شناختی»، یک انحراف اصولی از منطق است. البته منظورم خطا در تصمیم‌گیری نیست، بلکه از اشتباهاتی که منطق ما را مختل می‌کنند، می‌گویم. جالب اینجاست که خطاهای ما همیشه هم از یک الگوی ثابت پیروی می‌کنند. بنابراین شروع به نوشتن فهرستی از خطاهای شناختی‌ام کردم و متوجه شدم این خطاها نه تنها در سرمایه‌گذاری، بلکه در زندگی شخصی‌ام هم تاثیر دارند. بنابراین تصمیم گرفتم آنها را منتشر کنم تا همه مردم از آن استفاده کنند. اما موقع خواندن این میکروکتاب ۳ نکته را در نظر داشته باشید:
۱. فهرست خطاهای موجود در این کتاب کامل نیست.
۲. اغلب این خطاها با یکدیگر مرتبط هستند
۳. من بیش از هر چیز رمان‌نویس و سرمایه‌گذارم نه جامعه‌شناس.
اگر ما بتوانیم بزرگترین خطاهای فکری را بشناسیم و از آنها پرهیز کنیم ممکن است شاهد جهشی در موفقیت خود باشیم تمام آنچه ما بدان نیاز داریم پرهیز از بی‌خردی است.»

این کتاب در ده فصل با عناوین زیر به این موضوع پرداخته است.
فصل اول: خطای بقا، چرا باید به قبرستان ها سری بزنی؟
فصل دوم: خطای دردسترس بودن، چرا یک نقشه غلط را به نداشتن نقشه ترجیح می دهیم؟
فصل سوم: تضاد انتخاب، کمتر، بیشتر است
فصل چهارم: خطای استدلال استقرایی، چطور مردم را از پول های میلیونی شان خالص کنیم؟
فصل پنجم: خطای همزمانی، فریب موارد خاص
فصل ششم: خطر کاهش اغراق آمیز، طوری زندگی کن که انگار فقط یک روز دیگر زنده ای؛ البته فقط آخر هفته ها
فصل هفتم: قانون اعداد کوچک، چرا چیزهای کوچک، بزرگ به نظر می رسند؟
فصل هشتم: کوری در برابر گزینه های دیگر، چرا در انتخاب هایمان بیشتر از دو گزینه داریم؟
فصل نهم: چرا با شرایط موجود همراهی می کنی؟ اثر پیش فرض
فصل دهم: خطای برنامه ریزی، چرا این قدر زیاد مسئولیت می پذیری؟

برشی از متن کتاب هنر شفاف اندیشیدن

اثرخفته (پدیده خوابنده)
چرا تبلیغات اثر گذارند؟
اگر امروز یک کتاب در مورد ژن و دی.ان.ای بخوانی شاید یک هفته مدام در مورد آن صحبت کنی اما بعد از یک ماه، تقریبا چیز زیادی از آن را به خاطر نمی‌آوری. یک تحقیق جالب نشان داد که در مورد همه چیز اینطور نیست. مثلا فیلم‌های تبلیغاتی و شور برانگیزی که در زمان جنگ پخش می‌شد تا افراد را متقاعد کند که خودشان را برای کشور باید فدا کنند، در ابتدا تاثیر چندانی روی سربازان نداشت، اما هرچه زمان می‌گذشت، شدت این تاثیرات بیشتر می‌شد (کاملا برعکس آنچه ثابت شده بود) محققین به آن اثر خفتگی می‌گویند. یعنی فرد فراموش می‌کرد چه چیزی دیده (فیلم تبلیغات جنگی) اما پیام اصلی آن (که جنگ برای شرافت است) را کاملا در ذهن داشتند. این کاری است که تبلیغات با ما می‌کند. بنابراین از تبلیغات دوری کن و سعی کن منابع استدلال‌ها را به خاطر بسپاری.

دانلود کتاب هنر شفاف اندیشیدن pdf

برای دانلود کتاب هنر شفاف اندیشیدن می توانید به نرم افزار فراکتاب مراجعه کنید و پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

خلاصه کتاب هنر شفاف اندیشیدن pdf

خلاصه کتاب هنر شفاف اندیشیدن به صورت پی دی اف در نرم افزار فراکتاب جهت دانلود در دسترس قرار دارد.

جملاتی از کتاب هنر شفاف اندیشیدن

کاواساکی که مدتی مشاور معنوی اپل بود می‌گوید: «افراد موفق همیشه کسانی که از خودشان بهتر هستند را استخدام می‌کنند. اما افراد معمولی کسانی را استخدام می‌کنند که از خودشان پایین‌تر هستند.»
....
در واقع ذهن کوتاه‌مدت با دریافت آخرین و جدید اطلاعات، اطلاعات قدیمی‌تر را حذف می‌کند.
...
تا قبل از اینکه ویلم فالینگ، برای اولین بار حین سفر به استرالیا «قوی سیاه» ببیند، تصور می‌شد که همه قوها سفید هستند. بعد از آن قوی سیاه نماد اتفاقات نامحتمل شد.
بهترین ترجمه کتاب هنر شفاف اندیشیدن
کتاب هنر شفاف اندیشیدن توسط مترجم های مختلفی ترجمه شده است و براساس روانی و قلم و سلیقه خواننده دسته بندی می شود. می توان گفت ترجمه پیش رئ یکی از بهترین ترجمه های حال حاضر می باشد.

درباره نویسنده

رولف دوبلی (Rolf Dobelli)، فارغ‌التحصیل دکتری فلسفه و نویسنده‌ای جوان، معروف و پرطرفدار سوییسی است. رولف دوبلی به خاطر نوشتن کتاب به نام «هنر شفاف اندیشیدن» توانست مورد توجه جهانیان قرار بگیرد و با انتشار کتاب «هنر خوب زیست» به یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌ها تبدیل شود. خلاقیت و نوآوری در نوشته‌هایش، او را به یک نویسنده‌ محبوب تبدیل کرده است. همچنین او بنیان‌گذار چند شرکت و انجمن است و از او به عنوان شخصیت برجسته‌ای در اقتصاد و علم یاد می‌شود.

خرید کتاب هنر شفاف اندیشیدن

نسخه الکترونیکی کتاب هنر شفاف اندیشیدن را می توانید با هزینه بسیار اندک از طریق نرم افزار فراکتاب خریداری و دانلود کنید و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید. نسخه چاپی و الکترونیک کامل آن نیز در فراکتاب ارائه شده است.

خرید کتاب هنر شفاف اندیشیدن

مشخصات کتاب هنر شفاف اندیشیدن در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سبکتو
نویسنده: رولف دوبلی
تعداد صفحه: 233
موضوع: مدیریت بر خود، توسعه فردی
قالب: pdf

کتاب های مشابه هنر شفاف اندیشیدن