امتیاز
5 / 3.0
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب صوتی قانون ۵ ثانیه نوشته‌ی مل رابینز می‌باشد که انتشارات سبکتو با گویندگی راضیه اسدی تهیه و ارائه کرده است. این کتاب درباره تکنیکی است که به شما کمک می‌کند شجاعت بیشتری در تصمیم‌گیری داشته باشید، بتوانید بر مشکلات غلبه کنید و موفقیت را به دست آورید. زندگی، کار و اعتماد به نفس تان را با نیروی شجاعت متحول کنید.

این کتاب صوتی خلاصه کتاب قانون 5 ثانیه است.

معرفی کتاب صوتی قانون ۵ ثانیه

مل رابینز ابزار مفیدی را در کتاب قانون پنج ثانیه: زندگی، کار و اعتماد به نفستان را با شجاعت هر روزه دگرگون کنید، معرفی می‌‌کند که در همه‌ زمینه‌های زندگی کاربرد دارد. قانون 5 ثانیه می‌تواند در هر لحظه از زندگی روزمره و در مواجهه با دشواری، عدم قطعیت و ترس موثر واقع شود. این قانون ممکن است در بهبود وضعیت سلامت، افزایش بهره‌‌وری و مقابله با تاخیر‌ کاری کمک کند.
حدودا همه ما در زندگی این دروغ را باور کرده‌ایم که برای ایجاد تغییر، باید احساس آمادگی کنیم؛ ما این دروغ را باور کرده‌ایم که بالاخره در مرحله‌ای از زندگی اعتماد به نفس کافی به دست می‌آوریم و شجاعت به خرج می‌دهیم. خیلی از مردم ایده‌های فوق العاده‌ای دارند، اما فکر می‌کنند چیزی که کم دارند انگیزه است؛ اما این طور نیست!
هر روز در زندگی با شرایطی همچون سختی، بلاتکلیفی و ترس مواجه هستیم. زندگی نیاز به شجاعت دارد و این دقیقا همان چیزی است که این قانون به کشف آن کمک می‌کند، شجاعتی برای تبدیل شدن به بهترین شخصی که می‌توانید باشید.
یک واقعیت درباره انسان‌ها این است که ما طراحی نشده‌ایم تا کارهای سخت و ناراحت کننده و یا ترسناک را انجام دهیم. مغز ما به گونه‌ای طراحی شده است که از ما در برابر آن دسته از کارها محافظت کند، چون مغز ما تلاش می‌کند تا ما را زنده نگه دارد.
پس اگر می‌خواهید کارهایی را انجام دهید که همیشه می‌خواستید، و تغییراتی در زندگی‌تان ایجاد کنید، باید کارهایی را انجام دهید که:
- منابع مورد نیاز را برای انجام‌شان ندارید.
- درباره‌شان مطمئن نیستید.
- سخت هستند.
- ترسناک‌اند.
- عدم قطعیت بالایی دارند.
و همین باعث می‌شود مشکلی جدید برای همه ما به وجود بیاید و آن این است که: هیچ وقت حوصله انجام دادنش را ندارید!
شما فقط هنگام انجام کارهای آسان، احساس انگیزه می‌کنید و هنگام مواجهه با کارهای مهم و سخت‌تر احساس ترس دارید اما چرا؟
چون مغز ما به گونه‌ای طراحی شده است که به هر قیمتی، جلوی ما را بگیرد تا کاری انجام ندهیم که امکان داشته باشد آسیب ببینیم. مغز ما این کار را با به شک انداختن ما انجام می‌دهد.

خلاصه کتاب صوتی قانون ۵ ثانیه

همه‌ی افراد در دوره‌هایی از زندگی بی‌انگیزه بوده‌اند و در روزهایی حس‌ وحال انجام دادن هیچ کاری را نداشته‌اند. علت چیست؟ عموماً دلایل و عوامل زیادی در این امر دخیل هستند. می‌توان گفت آنچه در برگرداندن انگیزه‌ی شما تأثیر به‌سزایی می‌گذارد انجام کارهایی است که به آن‌ها علاقه دارید.
بدون شک انسان به تلاش و کوشش زنده است و بی‌انگیزگی می‌تواند او را به ورطه‌ی نابودی بکشاند. قبل از هرچیز باید دلیل بی‌انگیزگی خود را شناسایی کنید و در صدد رفع آن برآیید.
یکی از علل اصلی بی‌انگیزگی ترس است. ترس شما را در حریم امنتان نگه می‌دارد و به شما اجازه نمی‌دهد برای رسیدن به خواسته‌ها و اهدافتان پیش بروید. پس باید ترس‌های خود را کنار بگذارید. مل رابینز (Mel Robbins) در کتاب قانون 5 ثانیه (The 5 second rule) با ارائه‌ی راهکارهایی به شما کمک می‌کند که بر ترس و بی‌انگیزگی خود غلبه کنید. از خود بپرسید که چرا من از انجام این کار یا وقوع فلان اتفاق می‌ترسم. با همین سؤال‌های ساده بسیاری از ترس‌های شما از بین خواهند رفت.
قانون 5 ثانیه که نام کتاب بر آن استوار شده چیست و چگونه بر زندگی افراد تأثیر می‌گذارد؟ قانون 5 ثانیه به شما می‌آموزد که وقتی غریزه‌ی انجام یک کاری در شما به وجود می‌آید، 5 ثانیه فرصت دارید که شروع به کار کنید. اما چگونه؟ خانم رابینز یاری‌رسان شما خواهد بود. او در مشاغل مختلفی همچون مجری تلویزیون، ویراستاری، سخنران انگیزشی و ... مشغول به کار بوده است. رابینز در سال 2011 به نویسندگی روی آورد. آثار او مخاطبان بسیاری در سراسر جهان دارد.
وقایع ذکرشده در کتاب صوتی قانون ۵ ثانیه، اشخاص و پست‌ها تماماً واقعی هستند. با بهره‌گیری از تجاربی که در این کتاب با شما به اشتراک گذاشته است، به قدرت‌های درونی خود پی خواهید برد.

بخشی از متن کتاب

کاملا حق با شماست، اینکه ندانید می‌توانید یا خیر. (هنری فورد)
برای شروع فکر می‌کنم بهتر باشد از همان روش من استفاده کنید. یعنی فردا صبح زود به موقع از جایتان سریع بلند شوید و دنبال کارتان بروید. ساعت را 30 دقیقه زودتر کوک کنید و زمانیکه زنگ خورد، سریعا از جایتان بلند شوید. تغییر خیلی ساده است اما آسان نیست. دلایلی وجود دارد برای اینکه بدانید چرا این قانون مهم است.
اول: اینکه هیچ جایی برای جا زدن وجود ندارد. اینکه صبح‌ها ساعت زنگ بزند و شما بلند نشوید، تقصیر خودتان است که از قانون تبعیت نکردید.
دوم: اگر بتوانید این عادت صبحگاهی را شکست دهید، شما می‌توانید هر چیزی را تغییر بدهید. تغییر نیازمند شماست تا آزادانه عمل کنید و احساسات‌تان را نادیده بگیرید. اگر بتوانید بخشی از زندگی‌تان را مدیریت کنید، می‌توانید همه بخش‌هایی را که می‌خواهید، بهبود ببخشید

کتاب صوتی قانون ۵ ثانیه

کتاب صوتی قانون ۵ ثانیه در نرم افزار فراکتاب موجود است و پس از دانلود می توانید آن را از طریق کتابخوان فراکتاب گوش دهید.

قیمت کتاب صوتی قانون ۵ ثانیه

فراکتاب کتاب صوتی قانون ۵ ثانیه را به صورت صوتی با قیمت مناسب عرضه می کند.

بهترین ترجمه کتاب قانون ۵ ثانیه

کتاب مل رابینز در طی سال‌های گذشته بارها و بارها به فارسی برگردانده شده و از سوی ناشران مختلفی چاپ شده است. انتشارات سبکتو یکی از ناشرانی است که این کتاب را با گویندگی راضیه اسدی در بازار کتاب ایران عرضه کرده و می توان گفت یکی از بهترن ترجمه های حاضر است.

قانون ۵ ثانیه

مل رابینز (Mel Robbins) به شجاع شدن و بیرون رفتن از منطقه‌ راحتی کمک می‌‌کند و از همه مهم‌تر، او در خلاصه کتاب صوتی قانون ۵ ثانیه (The 5 second rule‬) توضیح می‌‌دهد که کنترل و تغییر ایجاد کردن آسان است!
روش‌هایی برای استفاده از قانون 5 ثانیه:
- به خودتان فشار بیاورید.
- در محل کار تاثیرگذارتر باشید.
- سازنده‌تر باشید.
- از منطقه‌ راحتی خود خارج شوید.
- در شبکه‌‌سازی کاراتر باشید.
- خودتان بر احساسات خود نظارت و کنترل داشته باشید.
- اعضای تیم را مدیریت کنید، با آن‌ها تعامل داشته باشید، در آن‌ها انگیزه ایجاد کنید و آن‌ها را تشویق کنید.

نقد کتاب قانون ۵ ثانیه

سه نقد عمده بر این کتاب وارد است: 1- از مشکلات این کتاب می توان به این اشاره کرد که لُبِّ مطلب در ابتدای کتاب گفته می شود و الباقی تجربیات دیگران هستند بنابراین با خواندن چندین صفحه از  کتاب کلیت موضوع را دارید.
2-  کثرت بیش از حد نقل قول:  این کتاب بیش از حد از کامنت های دیگران  استفاده کرده است  به طوری که نیمی از کتاب نظرات و اندیشه افراد دیگرست. این کتاب پراز حاشیه و نقل قول های بیش از حد و توییت است که این برای مخاطب آزاردهنده می باشد.
3- تکرار بیش از حد مطالب: و یکی دیگر از مشکلات آن این است که بسیار مطالب را تکرار می کند و  موارد را بیش از اندازه توضیح داده است و قانون 5 ثانیه را بسیار زیاده گویی کرده است که این  باعث خستگی و دلسردی مخاطب می شود. این در حالی است که این کتاب می توانست در عین کوتاه بودن مفیدتر باشد زیرا اصل قانونش همان قانون 5 ثانیه می باشد.

قانون ۵ ثانیه ۵ دقیقه ۵ ساعت

یک، دو، سه، چهار، پنج... شروع کنید! بعد از اتخاذ هر تصمیمی فقط و فقط 5 ثانیه فرصت دارید که دست‌به‌کار شوید، پس تنبلی و کرختی را کنار بگذارید، جسمتان را به حرکت وا دارید، با انگیزه و شور و هیجان به سراغ اهدافتان بروید، پیش از آنکه مغزتان مانع انجام شود.
کتاب حاضر در هفده فصل تهیه و تدوین شده است و شما با مطالعه‌ی این فصول با قانون 5 ثانیه آشنا خواهید شد، از آن برای ایجاد تغییر و تحول در زندگی خود استفاده نموده و در نهایت، قدرت و شجاعت انجام هر کاری را در درون خود احساس خواهید کرد.

خرید کتاب صوتی قانون ۵ ثانیه

خرید نسخه صوتی کتاب قانون پنج ثانیه در فراکتاب با قیمت مناسب فراهم شده است. علاقه مندان می توانند فقط در فراکتاب  از شنیدن آن لذت ببرند.

خرید کتاب قانون ۵ ثانیه

مشخصات کتاب صوتی قانون ۵ ثانیه در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سبکتو
نویسنده: مل رابینز
گوینده: راضیه اسدی
موضوع: روانشناسی، مدیریت بر خود
قالب: صوتی

 

کتاب های مشابه نانو کتاب قانون 5 ثانیه