کتاب آلودگی و شناسایی میکروپلاستیک ها در رسوبات تالاب انزلی pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟
در این کتاب به بررسی میکروپلاستیک ها در محیط آبی تالاب انزلی پرداخته خواهد شد و نقاط پرخطر تعیین و مجاری ورودی از نظر میکروپلاستیک ها طبقه بندی خواهند شد. نتایجی شامل تعداد، نوع و اندازه میکروپلاستیک ها بررسی شده است.

مشکل مهم تالاب انزلی آلودگی روزافزون آب آن است. چرا که تقریباً فاضلاب تمام خانه های مسکونی و اغلب کارخانه ها و کارگاه های صنعتی واقع در اطراف تالاب به درون آن یا به داخل رودخانه هایی که به تالاب می ریزند سرازیر می شوند. همان طور که در بالا ذکر گردید محیط زیست ایران و بالاخص مناطقی که سالانه مقصد گردشگران بسیاری است به شدت متاثر از ضایعات پلاستیکی و بالطبع آن میکروپلاستیک ها می باشد.

آلودگی های پلاستیکی در تالاب انزلی می تواند برای آبزیان و جانداران مختلفی که این تالاب را زیستگاه خود قرار داده اند خطرناک و کشنده باشد؛ اگرچه به نظر می رسد که غلظت میکروپلاستیک ها در آب و رسوبات این تالاب رو به افزایش است.

جالب است که تاکنون بر روی این تالاب تحقیقات خاصی از لحاظ آلودگی های پلاستیکی انجام نگرفته است. به همین سبب نیاز به مطالعات بیشتر در این زمینه بسیار نمود پیدا می کند. تاکنون تاثیر آلایندگی میکروپلاستیک ها در محیط-های آبی همچنان ناشناخته است و نیاز به مطالعات بیشتری دارد.
صفحات کتاب :
83
کنگره :
‏‫TD427‭‬ ‭/ر9‏‫‬‮‭ح9 1398
دیویی :
‏‫‬‮‭363/7394
کتابشناسی ملی :
5629862
شابک :
978-600-120-439-5
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه آلودگی و شناسایی میکروپلاستیک ها در رسوبات تالاب انزلی