کتاب حقوق بشر pdf

پارادوکس تئوریک و تناقضات عملی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟
در حالی که ایران همیشه مدعی بوده و هست که شهروندانش در کرامت کامل زیست می کنند و مطابق با موازین اصیل حقوق بشر، قواعد شهروندی را تعریف کرده است، سؤال اینجاست که علت اصلی اتهامات علیه ایران در محافل حقوق بشری (از جمله کمیسیون و خلفش شورای حقوق بشر) چیست؟

از زمان تأسیس نظام جمهوری اسلامی تاکنون، به خصوص از زمانی که در دهه ی هفتاد، ثبات در کشور ایجاد شد، به طور مداوم مسئله ی حقوق بشر موضوعی بوده که انگشت اتهامات غرب را به سمت ایران روانه داشته است. مسئله ی حقوق بشر قبل از مسئله ی هسته ای، مسئله ی حمایت از تروریسم بین المللی و... به عنوان یکی از موارد اساسی اتهام به جمهوری اسلامی ایران قلمداد می شده است.

در اینجا به طور خلاصه، به برخی از مباحثی که در این کتاب به آن پرداخته شده است، اشاره خواهیم کرد.

این کتاب به سه فصل با دوازده مقاله تقسیم می شود که در فصل اول، به «مبانی حقوق بشر اسلامی و غربی» اشاره خواهد شد که این فصل این گونه سازمان دهی شده است. ابتدا طی دو مقاله به «مبانی حقوق بشر غربی» اشاره می کنیم و به این می پردازیم که امروزه هنگامی که حکومت ها، فعالان یا اسناد ملل متحد به «حقوق بشر» اشاره می کنند، تقریباً به طور قطع، مدنظرشان حقوق بشری است که در قوانین ملی و حقوق بین الملل به رسمیت شناخته شده است و نه حقوق به معنای فلسفی و اخلاقی آن.

تغییر در تقریر محل نزاع از مبنای فلسفی به مبنای عملیاتی، همان موضوعی است که اجازه ی فلسفیدن و اندیشیدن را از مکاتب دیگر در باب حقوق بشر گرفته و می گیرد. هدف اصلی از پژوهش های بومی در مورد حقوق بشر بایستی روشن کردن تفاوت فلسفی که نظام عقیدتی غرب و اسلام در باب حقوق بشر داشته و دارند نیز باشد؛ یعنی همان چیزی که حکومت ها، فعالان یا اسناد ملل متحد به آن توجه نکرده اند.
دیویی :
341/4981
کتابشناسی ملی :
4592929
شابک :
978-600-9727-58-2‬
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
120
کنگره :
K3240‏‫‭/ح7 1395

کتاب های مشابه حقوق بشر