کتاب در مصاف سلطه pdf

استکبار شناسی در گفتمان انقلاب اسلامی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب در مصاف سلطه

کتاب در مصاف سلطه (استکبارشناسی در گفتمان انقلاب اسلامی) به قلم جمعی از پژوهشگران، کتابی است که مفهوم استکبار، از دیدگاه آیات قرآنی، کلام امام خمینی و مقام معظم رهبری را بیان کرده و در نهایت با توجه به تبیین صورت گرفته، مصادیقی ملموس از رفتار دولت آمریکا به‌عنوان نمود عینی استکبار (به تعبیر رهبر معظم انقلاب) را ذکر کرده‌است.

استکبارستیزی از مفاهیم نابی است که ریشه در قرآن و مبانی دینی انقلاب اسلامی دارد. این مفهوم ناب که در نگاه جبهه ای به حق و باطل نتیجه می شود، در سراسر قرآن و روایات اسلامی مشهود است. امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی) بعنوان پیشروان عرصه گفتمان سازی انقلاب اسلامی، با توجه به جایگاه مدیریت کلان انقلاب و از موضع یک رهبر دینی، تلاش وافری برای بازتولید مفاهیم دینی یاد شده در چارچوب ادبیات انقلاب اسلامی داشته اند. لذا این بزرگواران، با توجه به شرایط روز جهان و چالش ها و فرصت های پیش آمده برای انقلاب اسلامی، این جبهه بندی مستکبر و مستضعف را تبیین نموده و راهکارهای مد نظر خود را نیز بیان کرده اند.

در این مجموعه سعی شده که مفهوم استکبار از دیدگاه آیات قرآنی، کلام امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تبیین شود و در نهایت با توجه به تبیین صورت گرفته، مصادیقی ملموس از رفتار دولت آمریکا بعنوان نمود عینی استکبار (به تعبیر رهبر معظم انقلاب) ذکر خواهد شد.

گزیده کتاب در مصاف سلطه

یکی از مهم‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی ایران، علاوه بر استقلال و آزادی، که در نهایت به استقرار جمهوری اسلامی منجر شد، مبارزه با استکبار است. در واقع استکبارستیزی، چه در دوران مبارزه با رژیم پهلوی و چه در دوران استقرار انقلاب، از جایگاه خاصی در گفتمان انقلاب اسلامی برخوردار بوده است و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین رهبر معظم انقلاب، علاوه بر اینکه در مقام نظر به تئوریزه کردن استکبار و بیان شاخصه‌های آن پرداخته‌اند، الگویی عملی از مبارزه با استکبار را نیز به نمایش گذاشته‌اند."

صفحات کتاب :
46
کنگره :
DSR1692‭‬ ‭/‮الف‬44‏‫‬‮‭د4 1395
دیویی :
‏‫‬‮‭955/0844
کتابشناسی ملی :
4505558
شابک :
978-600-964-567-1‬‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه در مصاف سلطه