امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب او یک ملت بود

کتاب او یک ملت بود به خاطراتی از شهید آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی، می‌پردازد. شهید سید محمد حسینی بهشتی متفکر و سیاست مداری است که نام او همیشه در تاریخ باقی خواهد ماند. این مسئله بیش از هر چیز ناشی از ویژگی های منحصربه فردی است که این شهید والامقام دارا بود و او را در قیاس با دیگر مبارزین و انقلابیون، برجسته و متمایز می نمود.

مبارزات او در جهت پیروزی انقلاب اسلامی، شناخت او نسبت به غرب به واسطه ی زندگی در آلمان، شاگردی این شهید در محضر امام خمینی (ره)، نقش وی در تأسیس حزب جمهوری اسلامی، اقدامات او در شورای انقلاب، تلاش های وی برای گنجاندن نظریه ی ولایت فقیه در قانون اساسی جمهوری اسلامی و حضور او در رأس قوه ی قضائیه، دلایل این برجستگی و تمایز است.

گزیده کتاب او یک ملت بود

مقوله ی آزادی در اندیش هی شهید بهشتی به عنوان یک رکن اساسی مطرح می شود و شهید بهشتی نقطه ی حرکت خود را همین مفهوم قرار می دهد. اما تلقی وی از آزادی از سویی تفاوت بسیاری با آزادی غربی دارد و از سوی دیگر، در چارچوب همین مسئله، به جبر مارکسیستی نیز پاسخ می دهد. تفکیک آزادی فردی از آزادی اجتماعی، تفکیک آزادی از بی بندوباری و محدود شدن آزادی در چارچوب قانون، از مؤلفه های اندیشه ی شهید بهشتی در باب آزادی است. وی مهم ترین ایراد وارده به آزادی غربی را اتکای صرف آن به عقل و معرفت بشری عنوان می کند؛ خلأیی که در متون و بطن اسلام کاملا جبران می شود و مقوله ای به نام وحی به تکمیل عقل می پردازد و نکته ی بارز این است که عقل خود پی به ناتوانی برده و به سمت وحی الهی حرکت می کند.


صفحات کتاب :
45
کنگره :
‫DSR1668‭‬‭‬ ‭/ب9‭‮الف‬8 1396‬
دیویی :
955/084092
کتابشناسی ملی :
5009579
شابک :
978-600-8734-12-3
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه او یک ملت بود