امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟

معرفی کتابچه قلاب

چطور عادت های استفاده از محصولات را شکل دهیم؟

شرکت های بزرگ هر روز بیشتر به این نتیجه می رسند که ارزش و دارایی آن ها در عادت هایی که ایجاد می کنند نهفته است. شرکت ها برای آنکه بتوانند وفاداری مشتریان را جلب کرده و محصولی تولید کنند که به طور مداوم استفاده می شود، نه تنها باید عامل جلب توجه مشتری و وادار کردنش به خرید را کشف کنند، بلکه باید بدانند چه چیز باعث ادامه خرید مشتری است.

تبلیغات پر زرق وبرق می توانند درمورد برخی محصولات کارساز باشند، اما غالباً افراد زیادی نمی توانند از پس هزینه های سنگین مالی تبلیغاتی بر بیایند. گونه جدیدی از شرکت های چند میلیارد دلاری بوجود آمده که صنایع عظیم بوجود می آورد، بدون اینکه هزینه های زیادی داشته باشد. شرکت هایی نظیر فیسبوک، توییتر، و اینستاگرام بجای اینکه با هزینه های گزاف تبلیغات بخرند، تجربیات شکل دهنده به عادت بوجود می آورند.

این شرکت ها محصولات خود را به مشتریان و نیازهای آن ها پیوند می زنند و در نتیجه محصولاتشان به مدت بیشتر و با سود بیشتر در دست مشتریان می ماند. آن ها با استفاده از مدل قلاب، به مرجعی تبدیل شده اند که وقتی مصرف کننده مشکلی دارد به آن ها مراجعه می کند. وقتی بار دیگر مشکلی بوجود آید، مشتری به دنبال محصول می گردد. نه محصول به دنبال مشتری.

اگر تولیدکننده ای می خواهد استفاده از محصولش به عادت مشتری تبدیل شود، باید مطمئن شود که استفاده از آن محصول، به محدوده عادت مشتری وارد شود. یعنی مشتری باید توالیِ چهار مرحله ای مدل قلاب را تکرار کند.

 در این مدل، یک عامل محرک درونی یا بیرونی، آغازگرِ عمل مصرف کننده می شود که مصرف کننده به دنبال انتظار پاسخی رضایت بخش انجامش می دهد و در نهایت، باعث می شود مصرف کننده در محصول سرمایه گذاری کند. مدل قلاب، عادت هایی را بوجود می آورد، و با گذشت زمان، مصرف کننده بدون اینکه نیاز به ترغیب شدن داشته باشد به سمت محصول بازمی گردد و آن را تهیه می کند.

ایجاد تعامل موفق با کاربر، فرمولی برای موفقیت سریع نیست. با این حال اگر مدل کاری شما بستگی به عادات مشتریانتان دارد، کتاب "قلاب" برای شما و به منظور متمرکزسازی تلاش های شما بر امور واقعا مهم طراحی شده و شما را به سمتی هدایت می کند که با وضوح و اطمینان، به نوآوری بپردازید. 

با استفاده از روش هایی که در این کتاب ذکر شده، شرکت ها می توانند محصولاتی را تولید کنند که باعث بازگشت مداوم مشتریان به سوی آن ها شوند. استفاده از این کتاب، درک عمیق تری در مورد چگونگی تاثیرگذاری محصولات شکل دهنده به عادات، بر فعالیت های مردم، چگونگی انجام فعالیت ها و حتی شخصیت آن ها می گذارد.

کتاب های مشابه کتابچه قلاب