نظر شما چیست؟

کتابچه مسری

چرا محصولات و ایده ها محبوب می شوند؟

چه چیزی یک ایده، محصول و یا رفتار را مسری می کند و آن را بدون هیچ گونه هزینه واقعی بازاریابی، در سطح وسیعی گسترش می دهد؟ ممکن است فکر کنید که این امر شانسی و تصادفی است، اما معمولاً این گونه نیست. محصولات و ایده ها، هر زمان و هر جایی که این شش اصل کلی وارد عمل شوند، مسری می شوند. هر محصول، ایده و یا رفتار، قابلیت مسری شدن دارد؛ حتی چیزهای معمولی مثل یک مخلوط کن آشپزخانه، یک موتور جستجوی آنلاین یا یک رستوران کوچک در فیلادلفیا. اعتبار و نفوذ اجتماعی می تواند هرگونه ایده ای را در صورت مدیریت صحیح، معروف کند.

مسری و وایرال شدن امر تصادفی و شانسی نیست. ایده های مسری دارای اعتبارِ اجتماعی، محرک ها، احساس، روشی برای استفاده عمومی، ارزش عملی و داستان های به یادماندنی اند. مردم، اطلاعات را به اشتراک نمی گذارند؛ آن ها داستان می گویند. اگر بتوانید ایده خود را به صورت روایتی درآورید که مردم بخواهند آن را به اشتراک بگذارند، تبلیغ کلامی را گسترش خواهند داد.

ترفند موردنظر این است که پیام خود را به قدری درونی کنید که مردم نتوانند بدون آن، داستان تعریف کنند. هیچ کس در فکر اطلاعات خالص نیست. در عوض، همگی ما موقع سخن گفتن، داستان تعریف می کنیم و در حین انجام این کار است که اطلاعات همراه می شوند. داستان گویی روشی عالی برای قرار دادن اطلاعات در قلب و روح شنونده است، جایی که در آن تصمیم های مهمی گرفته می شود؛ و حتی بهتر از آن، داستان های کلاسیک هرگز از مد نمی افتند، حتی در عصری که پر از جایگزین های دیجیتال است. شما نیازمند به ساخت ویدئو برای جمع آوری اعتبار اجتماعی نیستید. همین طور هم نیاز نیست تا برای پیدا کردن هر محرکی، از روند خود خارج شوید. حتی مجبور نیستید با روش های خلاقانه، تصمیم های شخصی را عمومی کنید. تمام آنچه می بایست انجام دهید این است که بفهمید چه چیز مفیدی درباره محصول و یا ایده شما وجود دارد و سپس، اشتراک اطلاعات میان افراد و دوستانشان را آسان کنید.

شابک :
‫‭978-600-6235-81-3
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
288
کنگره :
‏‫‬‭HF5414/153‏‫‬‭‏‫‬‭/ب4م5 1395
دیویی :
‏‫‬‭‬‭658/8342
کتابشناسی ملی :
4508577

کتاب های مشابه کتابچه مسری