کتاب کتابچه استراتژی اقیانوس آبی

چگونه بازار بدون رقابت ایجاد کنیم و ضرورت رقابت را از بین ببریم

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟
کتابچه استراتژی اقیانوس آبی چگونه بازار بدون رقابت ایجاد کنیم و ضرورت رقابت را از بین ببریم

کتاب استراتژی اقیانوس آبی به کارآفرینانی که می خواهند از غوغای رقابت فاصله بگیرند و در صنعت خود پیشرو باشند راهنمایی عملی ارائه می دهد.

بیشتر کسب وکارها هنگام توسعه استراتژی ها، به اشتباه روی رقبایشان متمرکز می شوند. در حالی که کسب وکار "اقیانوس آبی"، بر نحوه ایجاد ارزش های جدید برای مشتریان تمرکز می کند و عبارت اقیانوس آبی از اینجا نشأت می گیرد که فضای کسب وکارِ کشف نشده مانند آب های شفاف و آبی قسمت های دست نخورده اقیانوس است. متضاد اقیانوس آبی، اقیانوس قرمز است که رقابت بیش از حد، آب ها را با برتری خواهی، خونین و خروشان کرده است.

توسعه ارزش های نو و قبلاً استفاده نشده، نکته اصلی کسب و کارهای اقیانوس آبی است، زیرا به جای مبارزه با رقبای قدیمی، ایجاد فضای کسب و کار جدید را دربرمی گیرد. یک کسب و کار اقیانوس آبی زمانی موفق است که شرکت بتواند اطمینان حاصل کند قیمت، فایده و هزینه نسبی محصول یا خدمات، با هم هماهنگی داشته باشند.

هیچ صنعت یا شرکتی نمی تواند تنها با یک ایده، همیشه موفق باقی بماند. در عوض، کارآفرین اقیانوس آبی باید دائماً به دنبال حوزه های جدیدی برای نوآوری و رشد باشد.

کتاب های مشابه کتابچه استراتژی اقیانوس آبی