امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,150

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
به یاد تمام عزیزان رفته و نرفته ی (گردان 408 سیدالشهدای غواص کرمان )

این اثر هفت داستان طنز از دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و با محوریت رزمندگان گردان غواصی 408 از لشکر 41 ثارالله را در بردارد.

«دسته چهار، گروهان یک» جلد اول مجموعه ای سه جلدی است و تمامی داستان های این مجموعه با هم ارتباط دارد. جلد نخست از محل آموزش گردان غواصی در دزفول آغاز می شود و با رفتن رزمندگان برای انجام عملیات به پایان می رسد.

نسل امروز تصور کاملی از جبهه ها ندارد و گمان می کند در جبهه فقط سختی ها و شهادت وجود داشت که این همه واقعیت نیست. لذا برای ایجاد نگاهی صحیح به مقوله جنگ و جبهه، تلاش شده است در این مجموعه کتاب طنز، لحظه های شاد رزمندگان را به مخاطب منتقل کند؛ بخشی از قصه ها مربوط به مشاهدات من است و بقیه زاده تخیل است.



هر گردان آبی خاکی ( غواصی ) دو گروهان داره و هر گروهان سه دسته اما ما شدیم دسته چهار گروهان یک !
برشی از کتاب دسته چهار گردان یک

در حال خودم بودم که ماشین گردان استارت خورد، حمیدرضا که مسئول تبلیغات گردان بود و یکی از ماشین ها دستش بود پشت اون نشست، آمد طرف چادر تدارکات حاجی زندوکیلی را سوار کرد و با هم رفتند، با خودم گفتم:
چه خبر شده که این وقت شب حمیدرضا و حاجی زندوکیلی رفتن؟ کجا رفتن؟ چرا این وقت شب؟ دزدکی؟ اگه رفتن اقلام تدارکاتی رو بیارن چرا حالا؟ روز هم می شد. اولین چیزی که به ذهنم رسید اینکه عملیات نزدیکه اما خیلی زود به فکر خودم خندیدم و گفتم: همون دفعه که استدلال کردی که عملیات نزدیکه بس نبود؟
صفحات کتاب :
70
کنگره :
‏‫PIR8357‭‬ ‭/‮الف‬5248‏‫‭د5 1394
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
3756414
شابک :
‏‫‭978-600-175-913-0
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه دسته چهار گروهان یک