کتاب طب قرآن (جلد سوم) pdf

خواص درمانی عرقیات، عسل و روغن های گیاهی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟
یکی از جنبه های اعجاز قرآن که در دو قرن اخیر مورد توجه دانشمندان قرار گرفته، جنبه اعجاز گیاه پزشکی و گیاه شناسی قرآن است. درباره شفا بخشی قرآن از جنبه طبی، برخی از محققین تأثیرات آن را بر انسان در زمینه های مختلف مورد بررسی قرار داده اند و از این طریق شفابخشی قرآن با علوم تجربی به اثبات رسیده است.

آیات متعددی در قرآن کریم به گیاهان و نقش آن ها در تغذیه انسان اشاره دارند که با مروری بر آن ها می توان استنباط کرد که از منظر قرآن، اهمیت گیاهان در تغذیه انسان بیشتر از سایر مواد خوراکی است و گیاهان علاوه بر تغذیه انسان، به عنوان دارو و درمان بیماری ها نیز کاربرد دارند. در این کتاب برآنیم تا در فصل اول، اعجازهای قرآن در زمینه گیاه پزشکی و تغذیه مورد بررسی قرار گیرد.

در فصل دوم، گیاهان، میوه ها و غذاهای دارویی در قرآن به طور مفصل شرح داده می شود. در فصل سوم به معرفی خواص درمانی بیش از 1000 نوع گیاه و میوه بر اساس حروف الفبا و با تاکید بر روایات می پردازیم. در فصل چهارم، عرقیات گیاهی، خواص و نحوه مصرف آن ها در مورد بیماری های مختلف بررسی می شود.

در فصل پنجم، به بیان انواع عسل، خاصیت های آن ها و نحوه تشخیص عسل طبیعی پرداخته می شود و در نهایت در فصل ششم، خواص روغن های خوراکی وگیاهی و بهترین و بدترین آن ها در تعذیه انسان شرح داده می شود. می توان گفت قرآن کریم هم به موضوع بیماری پرداخته و هم نکات مربوط به درمان بیماری ها را مورد بحث قرار داده است.
صفحات کتاب :
724
کنگره :
BP103/5‏‫‬‮‭/م3ط2 1393
دیویی :
297/158
کتابشناسی ملی :
3526370
شابک :
978-600-136-210-1
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه طب قرآن (جلد سوم)