خلاصه کتاب معجزه

26 سپاسگزاری برای آینده ای شگفت انگیز

امتیاز
5 / 4.8
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
میکروکتاب معجزه: 26 روز سپاسگزاری برای آینده ای شگفت انگیز، تجربیات و راهنمایی های راندا برن درباره ی معجزه سپاسگزاری است که توانسته زندگی او را تغییر دهد. او در این میکروکتاب با عرضه ی 26 درس سعی می کند تا مردم را به این اعتقاد برساند که سپاسگزاری، زندگی شان را تغییر خواهد داد.

راندا برن (Rhonda Byrne) در میکروکتاب معجزه (The Magic) یک قدم پیش تر برداشته و از تاثیر سپاسگزاری در یک برنامه 26 روزه برای رسیدن به آرزوها و هدف ها صحبت می کند.

این جمله ی حیرت انگیز را بگویید: "خدایا، سپاس گزارم" این جمله ی حیرت انگیز را با صدای بلند بگویید. آن را روی پشت بام خانه تان داد بزنید. آن را با خودتان تکرار کنید؛ در ذهن تان بگویید یا در قلب تان حسش کنید. تلاش کنید، از امروز به بعد، به هر جا می روید، حس سپاس گزاری و معجزه ی آن را نیز با خودتان ببرید.

برای اینکه یک زندگی حیرت انگیز و مملو از فراوانی و شادی داشته باشید؛ بدانید که تنها باید سپاس گزاری از خداوند را همیشه بر زبان بیاورید و آن را در ژرفای وجودتان حسش کنید. می توانید همیشه سپاس گزار باشید و همیشه در زندگی تان شگفتی ایجاد کنید.

هرچه دوستانه تر سپاسگزار دنیا و نعمت هایش باشید، به دنیا نزدیک تر خواهید شد. به وسیله ی تمرین شکر و سپاس، قانون خطاناپذیر دنیا را به استخدام خود درآورید؛ این قانون، هدیه ی دنیا به شماست تا آن را انجام دهید و زندگی خود را شکوفا کنید.

آیا یادتان می آید هنگامی را که بچه ای بی آلایش و بازیگوش بودید و با نگاهی مملو از شگفتی و حیرت به زندگی نگاه می کردید؟ آن زمان ها، زندگی شگفت انگیز بود و پر از هیجان، و کوچک ­ترین کارها نیز شما را خوشحال می کرد. آن روزها، شبنمی را که روی ساقه­ علفی مشاهده می کردید، صبر می­ کردید و غرق تماشا می­ شدید؛ پروانه­ ای را که در هوا مشاهده می کردید، به دیدنش می­ ایستادید؛ برگ ­ها و سنگ ­ها را از روی زمین جمع می کردید و با حیرت به آن ها خیره می شدید، گویی ارزشمندترین گنج ­ها را روی زمین یافتید.

آیا حاضرید تا جادوی زندگی را مجدد تجربه کنید؟ آیا حاضرید که مملو از شگفتی و حیرت کودکانه شوید؟ پس خود را برای جادویی عظیم حاضر کنید!

راندا برن با شناساندن قانون جذب و ساختن فیلم در این موضوع تغییر شگفت انگیزی را در راه موفقیت ساخت. البته پیش از او هم نویسنده های دیگری به وجود این قانون اشاره کرده بودند ولی راندا به شکل دقیق و گام به گام این قانون را شناساند.

وی در سال 2004 بعد از فوت پدرش دچار افسرگی شدید شد و با حمایت دخترش آغاز به خواندن کتاب های روانشانسی قدیمی و کاوش در مورد اندیشه مثبت و قانون های جذب کرد. وی زندگی خود را در مسیر اشاعه این فرهنگ وقف نموده و بعد از کتاب پرفروش راز، دست به انتشار کتاب های جامع تری مانند معجزه، قهرمان، قدرت و... کرده است که هر کدام به شکل حرفه ای تر به بحث های قانون جذب می پردازند.

میکروکتاب های سبکتو در حقیقت چکیده ای مهم از کتاب ها هستند که شما بتوانید آن ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان های پرت زیادی داریم که می توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب ها شامل بخش های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

در بخشی از میکروکتاب معجزه می خوانید:

هر موقعیت منفی که در زندگی ما وجود دارد به دلیل ناسپاسی است که ایجاد می شود. اگر برای هر یک از نعمت های زندگی مان از خداوند سپاسگزاری نکنیم؛ به شکلی ناخواسته آن نعمت را کم اهمیت و عادی می پنداریم. همین کم اهمیت و عادی پنداشتن نعمت ها، علت اصلی جذب کردن رویدادهای منفی به زندگی مان محسوب می شود و اتفاق افتادن معجزه ها را در زندگی مان متوقف می کنیم.

وقتی سپاسگزار هستید، منفی نگر بودن برای شما غیرممکن می شود. وقتی سپاسگزار هستید، عیب جویی کردن از دیگران و سرزنش آن ها برایتان غیرممکن می شود. وقتی سپاسگزار هستید؛ غمگین بودن یا داشتن هر گونه احساس منفی برای شما غیرممکن می شود.

بهترین خبری که وجود دارد این است که با سپاسگزاری، می توانید هر موقعیت منفی را در مدت کوتاهی تغییر دهید. موقعیت های منفی با سپاسگزاری به شیوه ای معجزه آسا ناپدید خواهند شد.
صفحات کتاب :
156

کتاب های مشابه معجزه