خلاصه کتاب کار عمیق

قوانینی برای موفقیت متمرکز در دنیای پریشانی

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کار عمیق و درست و حسابی

میکروکتاب کار عمیق و درست حسابی به قلم کال نیوپورت که از پرفروش ترین های نیویورک تایمز و سایت آمازون است، نتایج نامطلوب تاثیر ظهور تکنولوژی، بر توانایی تمرکز عمیق در انجام وظایف را مورد بررسی قرار می دهد. 

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا بدون کار عمیق و داشتن تمرکز، دستیابی به نتایج مطلوب کار آسانی نیست؟ کال نیوپورت (Cal Newport) در میکروکتاب کار عمیق و درست حسابی (Deep work: rules for focused success in a distracted world) نشان می دهد که تمرکز در دنیای پرآشوب امروز، حلقه ی مفقودۀ موفقیت است و در ادامه شما را برای رسیدن به آن یاری می دهد.

این میکروکتاب استراتژی های مختلفی را ارائه می دهد که به کمک آن می توانید سبب بهبود خروجی کارتان شوید و از زمان آزادی که در اختیار دارید بیشترین بهره را ببرید. فارغ از اینکه برنامه نویس کامپیوتر باشید یا بازاریاب، نویسنده، مشاور یا هر شغل و سمت دیگری که داشته باشید برای رسیدن به موفقیت، ناچارید بهترین چیزهایی را که می توانید تولید کنید، امر مهمی که نیاز به عمیق بودن دارد.

دو دلیل مهم وجود دارد که میزان ارزشمندی کار عمیق را نشان می دهد . مورد اول، مربوط به یادگیری است. شما در دوران اقتصاد اطلاعاتی زندگی می کنید که وابستگی بسیاری به سیستم های پیچیده دارد و با سرعت زیادی نیز در حال تغییر و دگرگونی هستند. برای مثال برخی از زبان های برنامه نویسی که آموخته اید، ده سال قبل وجود نداشتند و احتمالاً تا ده سال دیگر هم منسوخ خواهند شد. دلیل دوم نیز آن است که انقلاب شبکه های دیجیتال، دارای اثرات مثبت و منفی هستند. به عبارتی اگر بتوانید چیز مفیدی خلق کنید، دسترسی به مخاطب آن بدون محدودیت خواهد بود و طبیعتاً پاداش مادی و معنوی شما نیز افزایش خواهد یافت.

میکروکتاب های سبکتو در حقیقت چکیده ای مهم از کتاب ها هستند که شما بتوانید آن ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان های پرت زیادی داریم که می توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم. میکروکتاب ها شامل بخش های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

گزیده کتاب کار عمیق و درست حسابی

شرکت های بزرگ در دنیا مثل فیسبوک، فضایی وسیعی را برای فعالیت در نظر گرفته اند. آن ها معتقد وقتی کارکنان شرکت بتوانند به خوبی در کنار هم فعالیت کنند، ایده ها و خلاقیت های آ ن ها گسترش پیدا می کند.برخی از شرکت ها هم تصمیم گرفتند از تکنولوژی به صورتی متفاوت تری استفاده کنند. مثلا استفاده از پیام رسان «هال» که به عنوان موفق ترین پیام رسان در زمینه اقتصاد شناخته می شود، باعث شده تا کارمندانی که از آن برای فعالیت استفاده می کنند، احساس خوبی داشته باشند. این پیام رسان سرعت بالایی داشته و کارمندان بعد از اینکه پیام مورد نظر خود را پاسخ می دادند، سریع به کار مشغول می شدند.

تولید کنندگان محتوا هم از جمله کسانی هستند که به صورت دائم در اینترنت فعالیت می کنند. این افراد شامل نویسندگان، عکاسان و ویراستارهای حرفه ای هستند که توانستند از بسترهای اجتماعی مثل توئیتر و فیسبوک برای انجام فعالیت های خود استفاده کنند.

من در این میکروکتاب قصد دارم کار عمیق را توضیح دهیم اما وقتی وارد دنیای تکنولوژی می شویم می فهمیم که همیشه نمی توان با کار عمیق موفق شد. مثال هایی که در بالا زدم به همین موضوع اشاره دارد. اگر شرکت ها به همراه کارمندانشان به کار عمیق بپردازند، نمی توانند در دنیای اقتصاد امروز دوام بیاورند.

در واقع تعامل و همکاری باعث شده تا برخی از مشاغل بدون توجه به کار عمیق، فعالیت کنند. اما تحقیقات نشان می دهد کار کردن در محیط های باز و بزرگی مثل فیسبوک باعث می شود عوامل زیادی در حواس پرتی کارکنان نقش داشته باشند. اگر یک لحظه تلفن شما زنگ بخورد، بدون شک حواستان پرت خواهد شد، حتی اگر خودتان متوجه این موضوع نشوید.

کتاب های مشابه کار عمیق و درست و حسابی