خلاصه کتاب شجاعت

غلبه بر ترس ها و برانگیختن اعتماد به نفس

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
نظر شما چیست؟

خلاصه کتاب شجاعت: غلبه بر ترس‌ها و برانگیختن اعتماد به نفس به قلم دبی فورد، موثرترین و عمیق‌ترین راهکارها را برای افزایش اعتماد به نفس و همچنین تقویت آن در اختیار شما قرار می‌دهد. این کتاب نوشته‌ی دبی فورد می‌باشد و مجموعه سبکتو آن را ارائه و منتشر کرده است.

معرفی کتاب شجاعت

اگر تا امروز برای رسیدن با آرزوها و خواسته‌هایتان با جملاتی مانند نمی توانی، اگر نه بشنوی چی یا اگر قبول نکنند چی؟ مواجه شده‌اید این کتاب برای شماست. اگر شرایطی که دوست ندارید را تحمل می کنید تنها به این دلیل که می ترسید یا نگران تغییر شرایط هستید، این کتاب برای شماست. این کتاب برای کسانی است که اجازه دادند ترس، زندگی شان را تحت تاثیر قرار دهد و کنترل زندگی را از دست دادند. این کتاب قدرت پیدا کردن شجاعت و تغییر زندگی را به شما می‌دهد. دبی فورد در این کتاب یک راهنمای عملی و بسیار ساده به شما نشان می‌دهد، تا بتوانید به راحتی با شجاعت زندگی کنید. این کتاب دقیقا همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید تا همه جوانب زندگی خود را متحول کنید.

خلاصه کتاب شجاعت دبی فورد

نویسنده در مقدمه کتاب شجاعت می نویسد:
«در طول زندگی با انتخاب های زیادی روبه رو هستیم که همه آن ها شرایط ویژه ای را برایمان ایجاد می کنند. یا شجاع می شویم یا مانند یک ترسو رفتار می کنیم. هر ترسی، یک مانع بزرگ سر راهمان ایجاد می کند و اجازه نمی دهد به چیزی که واقعا لیاقتش را داریم برسیم. به همین دلیل هیچ شایستگی در خود نمی بینیم که بخواهیم تغییراتی در زندگی ایجاد کنیم.
ترس باعث می شود ما توانایی هایمان را نبینیم و نیروی های درونی خود را از دست بدهیم. این ویژگی منفی هر روز ما را ضعیف و ضعیف تر می کند و سرانجام وقتی به خود می آییم که دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم. قرار نیست در همه زمینه های زندگی مان ترسو باشیم. ممکن است در کار، در رابطه و هر چیز دیگری ترس به سراغمان بیایید. فرقی نمی کند در کدام یک از داستان های زندگی ترس سراغمان می آید، کاری که باید انجام دهیم این است که اطمینان را به وجودمان دعوت کنیم. باید خودمان را با هر ضعف و سستی بپذیریم تا بتوانیم شجاعت را وارد زندگی خود کنیم.
بسیاری از زن ها خودشان را فراموش کردند و بخش مهمی از وجود اصلی شان را انکار می کنند. همه ما انسان ها به خصوص زن ها باید آن بخش مبارزطلب خود را بیدار کنیم تا به زندگی بفهمانیم که ترسو، ناتوان و ضعیف نیستیم. یک مبارز ترس ها و نقاط ضعف خود را می بیند، گذشته را چه خوب و چه بد، می پذیرد و صادقانه به سمت شجاعت حرکت می کند.
وقتی که باور داشته باشید یک مبارز هستید، زندگی تان متحول می شود. باعث می شود نیروهای خفته درونی دوباره شعله ور شوند. حالا شما یک انسان مبارز هستید که به نام زندگی و برای آن به سمت عشق، شجاعت و اطمینان پیش می روید.»

این یک کتاب واقعی است چون نویسنده اش از زمانی که یک انسان ترسو بوده تا زمانی که توانسته به شجاعت برسد، همه چیز را برای خوانندگان خود ارائه می دهد. دِبی، شجاعت و صداقتی را در این کتاب به نمایش گذاشته که هیچ نویسنده دیگری جرات انجام آن کار را ندارد.
کتاب شجاعت دبی فورد دارای پنج فصل با عناوین زیر می باشد:
فصل اول: یک الگوی جدید با ریز فصل هایی چون؛ مقصر، اطمینان حقیقی، مبارز شجاع راه عشق
فصل دوم: حرکت از سر به سوی دل: رمز یک مبارز شجاع
رمز راهنمایی حقیقی، فرآیند راهنمایی حقیقی ، فعال کننده شجاعت، رمز تسلیم
فصل سوم: رمز آزادی عاطفی
فرآیند آزادی عاطفه، رمز همدلی صادقانه، فرآیند همدلی صادقانه
فصل چهارم: رمز دل پُر مهر
فرآیند دل پر مهر، رویای خلاق، فرآیند رویای خلاق
فصل پنجم: رمز زیبایی
فرآیند زیبایی برین، فرمان مبارز شجاع

برشی از متن کتاب

یک شب در رستورانی مشغول غذا خوردن بودم که ناگهان صدای یک آهنگ زیبا روحم را نوازش کرد. تمام مفهوم آن شعر به قوی بودن و شکست ناپذیر بودن اشاره داشت. همه با آهنگ می خواندند و من می گفتم «بله، من شکست ناپذیر و قوی هستم و می توانم هر کاری را انجام دهم». این شعر، چنین قدرتی به من داده بود.
حقیقتش این است که من دوست داشتم هر کاری که می خواهم انجام دهم، اما تردید ها و ترس هایی در من وجود داشت و اجازه نمی داد در هر کاری موفق شوم. در آن سال ها دوست داشتم دیگر ضعیف نباشم و یک انسان جدید شوم.
من دوستی به نام مری داشتم. با هم به مدرسه می رفتیم. او آنقدر شجاع و قوی بود که من به او حسودی می کردم. دختری بود که همیشه از خودش رضایت داشت، چیزی که در آن روزها هیچ وقت تجربه نکرده بودم. زمانی که در مرکز ترک اعتیاد بودم، زنی وارد سالن اجتماعات شد و قرار بود برایمان حرف بزند. او گفت می‌خواهد با ما آشنا شود. برایم عجیب بود ولی با خودم گفتم این جلسه هم به زودی تمام می شود. زن شروع به حرف زدن کرد و در تمام مدت فقط از خودش تعریف کرد؛ اینکه فوق العاده است، تحصیلات عالیه دارد و خوشبخت‌ترین انسان روی کره زمین است. کم‌کم عصبانی شدم و می خواستم فریاد بلندی بکشم که ناگهان گفت این سخنرانی در مورد دوست داشتن خودمان است.

بهترین کتاب برای شجاعت

می‌توان به جرات گفت که یکی از بهترین کتاب های برای شجاعت و اعتماد به نفس کتاب شجاعت دبی فورد می‌باشد.

درباره نویسنده کتاب شجاعت

دبی فورد (Debbie Ford) یک متخصص شناخته شده بین المللی در زمینه تحول شخصی است. او علاوه بر نویسندگی، سخنران انگیزشی و مربی زندگی است. او هشت کتاب پرفروش در مورد دردهای درونی و مقابله با ترس را به رشته تحریر درآورده است. دبی فورد موسسه ای به نام «یکپارچگی فورد» تأسیس کرد تا آموزگارانی را در زمینه توسعه شخصی و بهبود مهارت های فردی تربیت کند. همچنین او یکی از نویسندگان پرطرفدار در دنیاست.

دانلود خلاصه کتاب شجاعت

دانلود کتاب شجاعت دبی فورد در نرم افزار فراکتاب فراهم است. پس از دانلود می توانید آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

دانلود کتاب شجاعت

مشخصات کتاب شجاعت در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سبکتو
نویسنده: دبی فورد
تعداد صفحه: 224
موضوع: مدیریت بر خود، روانشناسی
قالب: الکترونیک

کتاب های مشابه شجاعت