امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عادت های اتمی

کتاب عادت های اتمی به قلم جیمز کلیر، عادت هایی به شما می آموزد که به کمک آن می توانید پتانسیل خود را بالفعل کرده و با آگاهی از عادت های کوچک، هر روز یک درصد بهتر از روز قبل شوید. جیمز کلیر (James Clear) معتقد است همین رفتارها و عادت هاست که می تواند تعیین کند بعد از 5 سال در چه جایگاهی قرار دارید و تا چه اندازه موفق شده یا شکست خورده اید.

این کتاب دستورالعملی اجرایی است که می توان برای تمام عمر آن را به کار گرفت. هر نکته ای که جیمز کلیر در کتاب عادت های اتمی (Atomic habits) بیان کرده نتیجه ی بهترین ایده های افراد است. او در این کتاب اصول رفتاری را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد که اگر شرایط تغییر کرد هم بتوانید از آن استفاده کنید.

ممکن است فکر کنید هیچگونه راهی نیست که بتوانید عادتی را در خود به وجود آورده و آن را تا ابد نگه دارید. اما با مطالعه این کتاب پی خواهید برد که این اتفاق می افتد، زیرا جیمز کلیر راه حل آن را کشف کرده تا شما بتوانید در هر موضوعی که می خواهید تغییر ایجاد کنید. میکروکتاب های سبکتو در حقیقت چکیده ای مهم از کتاب ها هستند که شما بتوانید آن ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان های پرت زیادی داریم که می توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب ها شامل بخش های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

گزیده کتاب عادت های اتمی 

قانون کمترین تلاش می گوید اگر افراد بین چند گزینه قرار بگیرند، گزینه ای را انتخاب می کنند که کمترین تلاش را به دنبال داشته باشد. ما در بین تمام گزینه هایی که در طول زندگی در مقابلمان قرار می گیرد موردی را انتخاب می کنیم که هم ارزش ما را بالا ببرد و هم با کمترین تلاش بتوانیم به آن دست پیدا کنیم.

این در مورد عادت ها هم صدق می کند. اگر رفتاری که می خواهیم انتخاب کنیم و به یک عادت در خودمان تبدیل کنیم، انرژی زیادی نیاز داشته باشد، معمولا احتمال انجامش پایین می آید. به همین دلیل به سمت قانون کمترین تلاش کشیده می شویم. تنها راهی که بتوانیم رفتاری را مدام تکرار کنیم و آن را مثل یک مانع برای هدفمان در نظر نگیریم، ساده کردن آن است. وقتی آن ها را تبدیل به ساده ترین شکل ممکن کنید، راحت تر وارد مرحله اقدام می شوید و هر شرایطی داشته باشید، آن را انجام می دهید.

برای راه دادن یک عادت در زندگی، به تلاش نیاز دارید. برای آسان تر کردن این کار روی محیط کار کنید. محیط اطراف خود را طوری تغییر دهید که به هر طرف نگاه می کنید شما را یاد عادت تازه تان بیندازد. مثلا اگر می خواهید به باشگاه بروید، چقدر خوب است که باشگاهی انتخاب کنید که نزدیک محل کارتان باشد، به این صورت می توانید بعد از ساعت کاری برای ورزش به باشگاه بروید.

در این بین سعی کنید هماهنگی خودتان با محیط را افزایش دهید. اگر رژیم غذایی دارید نباید برای صرف شام به دورهمی های شلوغ بروید، حقیقتا رعایت رژیم در آن شرایط سخت است. بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید روی موانع پیش روی خود کار کنید و آن ها را کاهش دهید. برای اینکه بتوانید محیط را به بهترین شکل آماده کنید، باید بتوانید از قبل شرایط را مهیا کنید. مثلا اگر می خواهید یوگا را به یک عادت در خورد تبدیل کنید باید وسایل آن را از شب قبل آماده کنید.

کتاب های مشابه عادت های اتمی