امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اسماعیل نذر آفتاب

کتاب اسماعیل نذر آفتاب اثر اکرم صدیقی کلاته توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. اسماعیل کودکی از یک روستای محروم از خراسان شمالی است که رد مسیر تحول اجتماعی برای خیز ش انقلاب قرار می گیرد و همراه می شود. به دفاع از سرزمین خود به پا می خیزد و در خیل عاشقان امام و وطن به جبهه می رود و در عملیات خیبر به اسارت در می آید. زندگی در اردوگاه موصل از او شخصی صبور می سازد که در این میان داشته های خانوادگی خود را نیز از دست می دهد.

خلاصه کتاب اسماعیل نذر آفتاب

کتاب اسماعیل نذر آفتاب خاطرات آقای اسماعیل کریمیان شاددل است او متولد روستای گرف از استان خراسان شمالی (خراسان آن روزها ) ست. در کتاب به اوضاع اجتماعی -اقتصادی و حتی رفتارهای سیاسی در دهه ۳۰ به بعد را سعی شده در قالب در خاطرات دوران کودکی نوجوانی به نگارش در آید. تا برای خواننده امروزی کتاب معلوم شود انقلاب اسلامی ایران نتیجه چه رفتارهایی از وی رژیم پهلوی بوده است.

اسماعیل دوران دبیرستان را می گذراند که انقلاب می شود و با آن همراهی می کند. در تسخیر شهربانی بجنورد حضور دارد و سپس وارد بسیج می شود دوران آموزشی سختی را می گذراند و بالاخره به جنگ می رود. در عملیات های مسلم بن عقیل محرم و خیبر شرکت می کند که در نهایت در اسفند 61 و عملیات خیبر در قالب گروگان یاسین در حالیکه فرمانده دسته بوده به همراه رزمندکان دیگر به اسارت در می آید. سعی شده خاطرات دوران اسارات زندگی گروهی - زنده نگه داشتن امید و غلبه بر مشکلات را در قالب خاطرات ایشان به نگارش دراید.

سر انجام همراه دیگر اسرا در مرداد ۶۹ به وطن باز می گردد و می بیند اتفاقات زیادی در جامعه افتاده و از جمله از دست دادن همسرش اما با این مشکلات هم کنار می آید و دوباره زندگی می کند.

گزیده کتاب اسماعیل نذر آفتاب

برادرم حسین. برایم کارت پستالی فرستاد که این شعر رویش بود.

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند

چنان نماند و چنین نیز نخواهد ماند.

این شعر روی یک کارت ابر و باد نوشته شده بود. بعد از اینکه خودم خواندم. بچه ها هم می آمدند و آن را می خواندند و بعد به دیوار آسایگاه زدند انرژی خوب به همه می داد.

بچه ها می آمدند رو به روی این کارت می ایستادند و شعر را می خواندند و خوشحال می شدند. بعد هم برای تغییر روحیه بقیه اسرا بردند و در آسایشگاه های دیگر این کارت بارقه امیدی بود در دل اسارت.

صفحات کتاب :
676
کنگره :
‏‫DSR1629‭‬ ‭/ک482‏‫‭‮الف‬7 1397
دیویی :
‏‫‬‭955/0843092
کتابشناسی ملی :
5246218
شابک :
‏‫‭978-600-03-2618-0‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه اسماعیل نذر آفتاب