امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟
محمدعلی آقامیرزایی در کتاب قطعه ای از آسمان (گلف)، از پایگاه منتظران شهادت می گوید. منظور از گلف، ساختمانی است که به عنوان مغز تفکر جنگ شناخته می شد.

مجموعه قطعه ای از آسمان، خاطرات دوران دفاع مقدس را در مناطق مختلف برای مخاطبان روایت می کند. این مجموعه را باید همچون شناسنامه ای مجمل بر ۸ سال دفاع مقدس دانست.


درباره کتاب گلف

گلف در ذهن قدیمی های جنگ هنوز همان ساختمان سنگی بالای تپه است که همه طرح ریزی ها، جلسات و نقشه ها در آن انجام می شد. مسئولان نظام و جنگ بلافاصله پس از ورود به اهواز برای اطلاع از وضعیت کلی مناطق جنگی و جبهه ها راهی گلف می شدند. محمدعلی آقامیرزایی در کتاب گلف، خاطرات این منطقه را در دوران دفاع مقدس روایت می کند.

گزیده متن:
پایگاه گلف، به دلیل ناشناخته بودن و نزدیکی به فرودگاه اهواز و قرار داشتن در پناه کوه و موقعیت جغرافیایی مناسب، به عنوان مرکز فرماندهی و هدایت جنگ سپاه پاسداران جنوب در نظر گرفته شد و به نام «پایگاه منتظران شهادت» نام گذاری شد. فرماندهان سپاه از آن روزها هنوز هم یاد می کنند: هفتم مهر ۱۳۵۹ گلف را گرفتیم.

فرمانده محورها برای جلسات به گلف می آمدند و گزارشی از وضعیت نیروهایشان می دادند. حسن باقری قدرت نوشتن داشت و گزارش ها را می نوشت. بعد همه این گزارش ها را جمع بندی می کرد. معینیان آدم خجالتی و کم صحبتی بود. او جانشین حسن باقری شد.

داوود کریمی به عنوان فرمانده ستاد عملیات جنوب و حسن باقری به عنوان مسؤول واحد اطلاعات عملیات، در گلف مستقر شدند و بلافاصله کار خود را آغاز کردند. فرماندهان در زمان جنگ، فرصتی برای پرداختن به امور رفاهی پایگاه نداشتند. آن ها عقیده داشتند که باید در سختی ها با رزمندگان شریک باشند و برای همین، تنها قسمت مخابرات، به خاطر وجود تجهیزات مخابراتی، یک کولر گازی داشت.
صفحات کتاب :
104
کنگره :
DSR1628‏‫‬‮‭/آ685ق65 1393
دیویی :
955/08430922‬
کتابشناسی ملی :
‫3712406
شابک :
978-600-7488-12-6
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه گلف