امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,900
نظر شما چیست؟
کتاب اهداف کوچک، نتایج بزرگ به قلم آیلین مولیگان، در دو بخش شما را متوجه وجود شگفت انگیز و منحصر به فردتان کرده و اعتماد به نفس، انگیزه و اشتیاق برای زیستن را در شما می افزاید.

اغلب انسان ها مایلند بعضی از جنبه های زندگی شان را تغییر دهند، اما زمان کافی برای عملی کردن آن را ندارند. با این وجود، تغییر، رخدادی همیشگی، بزرگ، یا ترسناک نیست. بنابراین زمان زیادی هم از شما نمی گیرد.

آیلین مولیگان (Eileen Mulligan) مربی زندگی، در کتاب اهداف کوچک، نتایج بزرگ (Little Goals, Big Results: Achieve 100% Results with the 10% Approach) به شما نشان می دهد چطور با روش دستیابی ده درصدی، سبب ایجاد تغییر در زندگی تان شوید. توسط فرایند تعیین روزانه ی اهداف کوچک متوجه می شوید که ایجاد تغییر در زندگی و همچنین دستیابی به نتایج بزرگ، بسیار آسان تر از آن چیزی است که شما می پنداشتید.

خودیاریِ مؤثر و صحیح زمان بر نیست؛ بلکه افزاینده ی زمان نیز هست. اگر مایل باشید برای رسیدن به چیزی جدید، ده درصد تلاش کنید، آیلین مولیگان به شما نشان خواهد داد چگونه به صد درصد نتیجه خواهید رسید. از طریق فرایند گزینش اهداف کوچک روزانه، کشف خواهید کرد چه قدر آسان می توان تغییرات اساسی در زندگی به وجود آورد، و به نتایج بزرگی که همیشه خواهان آن بوده اید خواهید رسید.

همه ی انسان ها اهدافی دارند. اما به آسانی از دیدشان محو می شوند؛ به ویژه اگر با برنامه ای شلوغ سر و کله بزنند. انسان های موفق، با سرعت قدم های خود آشنا هستند. تلاش آن ها برای بهبود، روزانه صورت می گیرد. آن ها می دانند کلید موفقیت، ثبات و پایداری است.

تلاش برای طی کردن همه ی مسیر در یک مرحله، نتیجه ی عکس دارد زیرا این شیوه، سریع ترین راهِ سوزاندن و مصرف همه ی انرژی تان است. با وجود این، خبر خوب این است: وقتی سمت و سوی تمرکزتان تعیین شده باشد، و انتظارات تان در راستای ارزش هایتان باشد، زمان مهارتی شگفت انگیز در همکاری با شما دارد.

هر فصل این کتاب، جوانب مختلفی از زندگی شما را مورد مطالعه قرار می دهد، و از این طریق به شما کمک می کند تصویری از آنچه اکنون هستید، و آنچه قصد دارید باشید، را ترسیم کنید و شما را گام به گام تا رسیدن به آن جایگاه یاری می کند. اهداف کوچکی که تعیین می کنید، به نتایجی بزرگ منجر خواهد شد.

آنچه در کتاب اهداف کوچک نتایج بزرگ می آموزید:

- در می یابید چگونه هدف گذاری کنید.
- ارزش های راستین خود را تعیین می کنید.
- می آموزید چگونه بهترین عملکرد خود را آشکار کنید.
- اعتماد به نفستان را تقویت می کنید، و موفقیت را در آغوش می کشید.
- به اوضاع خود سامان می دهید، و سررشته ی وقت خود را در دست می گیرید.

آیلین مولیگان را بهتر بشناسیم:

آیلین مولیگان یکی از موفق ترین و شاخص ترین مربیان زندگی است. او بعد از احداث شرکتی بزرگ در صنعت زیبایی، و کسب عنوان مؤسس شایسته ی بین المللی سال و کسب جایزه ی گوچی، به مشاوره در امور تجارت، کارگشایی، و مربیگری پرداخت. برخی از مراجعان و مشتریان وی عبارتند از: سیاستمداران، شخصیت های رسانه ای و مجریان برتر. او نویسنده ی کتاب آموزش زندگی و آموزش مهارت های کار است، و به طور مرتب در رسانه ها به اجرای برنامه می پردازد.

در بخشی از کتاب اهداف کوچک نتایج بزرگ می خوانیم:

وقتی اهدافتان را تعیین می کنید و آن ها را روی کاغذ می آورید، تحققشان را بیش از پیش امکان پذیر می کنید: شما به آن ها واقعیت می بخشید. تعیین و نوشتن اهداف، نقشه ی زندگی به شما می دهد، بنابراین به جای رانندگی در جاده ی سردرگمی، مسیر خود را به سمت مقصدتان هدایت می کنید. من همیشه از مراجعانم می خواهم اهدافشان را بنویسند و هر روز آن ها را بخوانند. بدون شک، درخواهند یافت که این کار، تفاوت بزرگی به وجود می آورد.

آیا به راستی امکان دارد که یک قلم و کاغذ ساده بتواند زندگی شما را تغییر دهد؟ پاسخ، مثبت است. در اینجا واکنش یکی از مشتریانم به نام جان را مثال می زنم: «به محض این که اهدافم را روی کاغذ آوردم، آن ها صورت واقعی یافتند و من دیگر وقت را برای تصدیق آن ها در ذهنم تلف نکردم؛ هر روز به آن ها نگاه می کنم و با این کار انگار یک آوای درونی به من ندا می دهد.»

بسیار خوب، چه رازی در آن نهفته است؟ چرا چنین تمرین ساده ای، این قدر مؤثر است؟ در فرایند نوشتن اهداف و آرزوهایتان روی کاغذ، به ضمیر نیمه هشیار خویش پیام می فرستید. پیام های مثبت، نتایج مثبت می آفرینند، به همین سادگی. من به مراجعانم می گویم: تفاوت بین رویا و هدف، در نوشتن کلمات است.

برای شناخت تأثیر این تمرین، تحقیقی صورت گرفته است. این تحقیق بیش از پنجاه سال پیش در یک دانشگاه معتبر و بر روی تعدادی از دانشجویان آغاز شد. در سال 1953 میلادی، دانشگاه ییل، همه ی دانشجویان سال آخرش را فراخواند و به عنوان بخشی از یک پژوهش میدانی، با آن ها مصاحبه کرد. سؤالات، متنوع و شامل نظر دانشجویان در مورد کارکنان، تسهیلات دانشگاهی، واحدهای درسی، غذا و همچنین زندگی در مجموع بود.
کنگره :
BF637‭‭ /خ9‭‬‏‫‬‭م17 1391
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
2782383
شابک :
978-964-236-381-0
سال نشر :
1391
صفحات کتاب :
383

کتاب های مشابه اهداف کوچک، نتایج بزرگ