کتاب گلچین حوزه ها و مفاهیم جامعه شناسی (جلد اول) pdf

ویژه کنکور کارشناسی ارشد و آزمون های داخلی مقطع کارشناسی علوم اجتماعی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,000
نظر شما چیست؟
در کتاب گلچین حوزه ها و مفاهیم جامعه شناسی (1)، تالیف محمد پورکار، کوشش گردیده که دانشجویان علوم اجتماعی با حوزه ها و مفاهیم اساسی جامعه شناسی آشنا گردند و برای آزمون کنکور کارشناسی ارشد و آزمون های داخلی دانشگاه ها آمادگی لازم را داشته باشند.

حوزه ها و مفاهیم جامعه شناسی از گسترده ترین بخش های رشته علوم اجتماعی و به ویژه گرایش جامعه شناسی است؛ از آنجایی که در کنکور کارشناسی ارشد، مطالعه کتب حوزه ها و مفاهیم جامعه شناسی - با وجود ضرورت اما گستردگی و تنوع آن زمان بر است. از این رو محمد پورکار، نوسندۀ این کتاب، چکیده و تست هایی مهم و استاندارد از این منابع را در 2 بخش (2 کتاب جداگانه) برای آسان سازی مطالعه و درک مفاهیم اساسی این حوزه ها تالیف نموده که هر بخش شامل 9 فصل جامعه شناسی است و هر یک از فصل ها شامل چکیده مطالب اصلی و 100 تست تالیفی (مجموعاً 900 تست) همراه پاسخنامه است.

دانشجویان مربوطه می توانند جهت خودآزمایی خود با تست های کتاب حاضر، به دانسته های خود در بخش حوزه ها و مفاهیم جامعه شناسی بیافزایند. این کتاب در آسان سازی مطالب، انتقال مفاهیم و تحکیم آموخته ها برای دانشجویان عزیز، گامی محکم است.

در بخشی از کتاب گلچین حوزه ها و مفاهیم جامعه شناسی (1) می خوانیم:

واژه ارتباط (communication) از ریشه لاتین به معنای اشتراک گرفته شده است و در فارسی به معنای پیوستگی، بستگی و پیوند کاربرد دارد. واژه ارتباط در دایره المعارف عمومی فیشر چنین تعریف شده است: «ارتباط در مفهوم گسترده آن، برای بیان هر نوع انتقال اطلاعات به کار می رود.»

از ارتباط تعاریف دیگری نیز آمده است که عبارتند از:

ادوین اِمِری: ارتباط عبارت از فن انتقال اطلاعات و افکار و رفتار انسانی از یک فرد به شخص دیگر است.

رشیدپور: ارتباط را جریانی می داند که طی آن، دو نفر یا بیشتر از طریق کاربرد پیام هایی که معنایشان برایشان یکسان است به تبادل افکار، احساسات، نظرها و عقاید خود می پردازند.

ویلبر شرام: مفهوم ارتباط در واقع هماهنگ شدن فرستنده و گیرنده در رابطه با یک پیام ویژه است.

ژان مزون نو: ارتباط به معنای وسیع، مبادله پیام هاست و با الهام از مدل لاسول، هفت پرسش را مطرح می کند:
1-چه کسی می گوید؟
2-چه می گوید؟
3-به چه کسی می گوید؟
4-کجا می گوید؟
5-چگونه می گوید؟
6-برای چه می گوید؟
7-با چه تاثیری می گوید؟

جرج جرنبر: ارتباط را به مفهوم کنش متقابل اجتماعی براساس پیام می داند.
صفحات کتاب :
228

کتاب های مشابه گلچین حوزه ها و مفاهیم جامعه شناسی (جلد اول)