کتاب فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار (شماره دوم) pdf رایگان

دوره اول تابستان ۱۳۹۶

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار (شماره دوم)

در فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار (شماره دوم) - تابستان ۱۳۹۶، به تفسیر مباحثی چون بزه سقط جنین در حقوق ایران، وضعیت معاملات ممنوعه قانونی در نظام حقوقی ایران و حقوق معنوی مؤلف در حقوق ایران و بین الملل با سطح علمی و کیفی بالایی پرداخته شده است.

گزیده فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار (شماره دوم)

 مجرمان در زندان با فشارهای عصبی و مشکلات اجتماعی مانند سلب آزادی، ممنوعیت ارتباط با خانواده و دوستان پیشین و تحمل رفتارهای انظباطی سخت رو به رواند. آنان ناگزیر باید با جامعه پذیر شدن با هنجارهای حاکم بر زندان یک جهان اجتماعی جدید و تحمل پذیر برای خود بسازند. 

فرایندی که از رهگذر آن زندانی با عادت ها، هنجارها، ارزش ها و فرهنگ زندگی در زندان مطابقت و همانندی می یابد، جامعه پذیری مجرم در زندان یا زندان پذیر شدن نامیده می شود.

 مجازات زندان که در حقوق کیفری به منزله یکی از واکنش های اصلی مورد تاکید مکتب های حقوقی است، از نظرگاه دانش جرم شناسی مشکلات فراوانی را ایجاد می کند و در این نهاد کیفری (زندان) بزهکار به جای اینکه اصلاح شود و به عبارتی بازپذیر شود از بزهکار اتفاقی به بزهکار حرفه ای تبدیل می شود؛ در حالی که روش های جانشین حقوق کیفری به ویژه نهاد میانجی گری به خوبی چنین مسائلی را حل می کنند.

صفحات کتاب :
300

کتاب های مشابه فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار (شماره دوم)