امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,900
نظر شما چیست؟
کتاب رازهای مردان متاهل خوشبخت اثر اسکات هالتزمن و ترزا فوی دیگرونیمو بیانگر این مهم است که مردها با این توانایی به دنیا آمده اند که زندگی زناشویی خود را طوری اداره کنند که همه عمر پایدار بماند.

لزومی ندارد که برای تحقق این امر مردها عادت خود را از سر بیندازند و لازم نیست نگرش مردانه ی خود را کنار بگذارند یا خصلت زنانه به خود بگیرند. وقتی مردی با هدف بهبود زندگی زناشویی خود سخت تلاش می کند تا با استفاده از مهارت های ذاتی خود نیازهای همسر خود را مقدم بر نیازهای خود قرار دهد نه فقط زندگی زناشویی آن ها بهتر می شود، بلکه نسبت به هر زمان دیگر خوشحال تر و راضی تر به نظر می رسد.

طی سه نسل، میزان طلاق از چهارده درصد به تقریباً نیمی از ازدواج ها افزایش یافته است؛ اما با آن که این «اپیدمی ملی» در همه جا گزارش می شود، به ندرت این حقیقت را می شنوید که این زن ها هستند که به محققان می گویند در زندگی زناشویی خود، خوشبخت نیستند. در حقیقت، زن ها عامل دو سوم جدایی ها هستند.

انتظار می رود که زن ها در امر روابط، استاد باشند. آن ها به روان درمانگران مراجعه می کنند، به تماشای صحبت مشاوران تلویزیونی می نشینند، مقالات مجله ها را می خوانند یا در کتاب های خودیاری، به دنبال پاسخ مشکلات می گردند، اما هنوز هم زندگی زناشویی آن ها زیر پایشان لگدمال می شود. علت این است که در بیشتر موارد، این مرد است که مورد اعتراض زن قرار دارد و بنابراین، مشکلات زندگی زناشویی فقط زمانی حل وفصل می شود که مردها کاری برای بهبود رابطه انجام دهند.
مردها باید این چالش را بپذیرند. در غیر این صورت زن ها مسلماً آن ها را از خانه بیرون خواهند کرد و پس از بسته شدن در خانه، پیامدهای ویرانگر طلاق به شکل زیر پیش می آید: خانواده های از هم پاشیده، ویرانی مالی، افت روحی و جسمی و فرزندان آسیب دیده.

روابطی را که شما در جستجوی آن هستید، همگی در کتاب رازهای مردان متاهل خوشبخت (The secrets of happily married men: eight ways to win your wife’s heart forever) گنجانده شده است. این کتاب، شیوه هایی را به شما نشان خواهد داد که سایرمردان با استفاده از این شیوه ها، همسرانشان را ترغیب کرده اند تا در پیوند زناشویی، شاد و شریک آن ها باشند و ارتباطی قوی تر، عاشقانه تر و متداوم تر با همسرشان برقرار کنند. شما استحقاق آن را دارید!

اسکات هلتزمن (Scott Haltzman)، پزشک و استادیار بالینی، روان پزشک و رفتاردرمان در دانشگاه براون و مدیر پزشکی خدمات اجتماعی واقع در رودآیلند است. او در مطب خود به کار مشاوره ی پیش از ازدواج و پس از ازدواج می پردازد. عشق و دلبستگی او برای تحکیم خانواده و زندگی زناشویی، منجر به اجرای برنامه های مختلف تلویزیونی در امریکا شده است.

ترزا فوی دی گرونیمو (Theresa Foy DiGeronimo)، نویسنده ی بیش از پنجاه جلد کتاب در زمینه های تربیت فرزند، آموزش و روابط خانوادگی است. در تألیف چند کتاب نیز با سایر نویسندگان همکاری کرده است. او استادیار دانشگاه ویلیام پاترسون واقع در نیوجرسی است.

در بخشی از کتاب رازهای مردان متاهل خوشبخت می خوانیم:

من روزانه هشت ساعت مراجعان خود را می پذیرم؛ چه اشخاصی که به صورت انفرادی و چه زوج هایی که برای روان درمانی به مطب من می آیند. به عنوان یک روان درمانگر، گاهی دارو نیز برای درمان بیماری های مهم روحی تجویز می کنم. حتی زمانی که مدیریت داروشناختی نیاز است، درمان من همیشه شامل گفتاردرمانی نیز می شود. مراجعان و من درباره ی مسائلی صحبت می کنیم که در زندگی آن ها جریان دارد. درضمن راجع به این موضوع نیز بحث می کنیم که چگونه تجربه های گذشته ی آن ها بر نوع نگاهشان به زندگی اثر می گذارد و پیش روی نقاط قوت آن ها تمرکز می کنیم و این که چگونه از این نقاط قوت استفاده کنند تا احساس بهتری درباره ی وضعیتشان و همچنین خودشان داشته باشند.

درباره ی قدرت گفتاردرمانی می توان مطالب بسیاری بیان کرد. همان طور که در فصل هفتم خواهیم دید، گاهی در زندگی داشتن کسی که به حرف هایتان گوش دهد می تواند خاصیت های درمانی شگفت انگیزی داشته باشد. برخی افراد از روان درمانی بینش محور بهره ی بسیار می برند، زیرا به آن ها کمک می کند خاطرات تلخ را از گنجه ی عواطف بزدایند و راه تازه ای برای نگاه به مشکلات همیشگی بیابند.

روان درمانی شناختی رفتاری نیز اغلب مفید عمل می کند. این نوع روان درمانی از این لحاظ با روان درمانی بینش محور تفاوت دارد که به افراد کمک می کند مهارت های حل مشکل خود را ارتقا بخشند، آن هم نه از طریق کسب آگاهی نسبت به چرایی رفتارشان (این نوع روان درمانی، به چرایی ایجاد ترس از پله برقی در شما نمی پردازد)، بلکه از طریق فنون خاصی به آن ها کمک می کند احساس کنترل دوباره را به دست آورند (از این طریق که شما را وادار کند قدم به قدم و به تدریج دوباره روی پله برقی قدم بگذارید). این روان درمانی، برای افرادی مفید و مؤثر بوده است که اضطراب ها و نگرش های منفی خود آن ها، ناکارامد شان کرده است.

من با افراد زیادی صحبت کرده ام که قدردانی خود را نسبت به راهکارهایی که به شکل فردی یا زوجی به آن ها کمک کرده است، ابراز داشته اند؛ اما در اغلب موارد، این قابلیت ارزشمند ناشناخته می ماند و مثل قضیه ی باب، مشکلات زناشویی شان حادتر می شود. به خاطر داشته باشید این که به روان درمانی بروید «چون همسرتان شما را فرستاده است»، کاری اشتباه نیست.
صفحات کتاب :
366
کنگره :
‏‫‬‭HQ756‏‫‬‭/ھ16آ9 1392
دیویی :
‏‫‬‭646/78
کتابشناسی ملی :
3165405
شابک :
‏‫‫‬‭978-964-236-523-4‬‬
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه رازهای مردان متاهل خوشبخت