امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تعالیم حکیمانه

کتاب تعالیم حکیمانه در برگیرنده سخنان حکیمانه یکی از بزرگ ترین معلمان زمانه، دکتر استفن ار. کاوی است.

در جوانی از استفن کاوی انتظار می رفت در هتل خانوادگی خود کار کند، اما او این مسیر را برای زندگی خود انتخاب نکرده بود. او می خواست اهتمامی متفاوت کند. می خواست یک معلم باشد، می خواست زندگی اش را صرف تحقق توانمندی های بالقوه انسان ها کند. او در جایی نوشت: «همه انسان ها گران قدر و باارزش هستند و از توانمندی بالقوة بی انتها برخوردار».

برای رسیدن به این هدف در دانشگاه هاروارد دوره دکترای خود را پشت سر گذاشت، استاد دانشگاه شد و با بسط دامنه فعالیت های خود، مشاور رهبران تجاری و دولتی شد. او سال ۱۹۸۹ با انتشار کتاب هفت عادت مردمان مؤثر به زعم جمع کثیری از متخصصان، بهترین و مؤثرترین کتاب زمانه را به رشته تحریر در آورد. دکتر کاوی از شهرت و محبوبیت جهانی برخوردار شد و هنوز هم از این اسم و رسم بهره دارد. کتاب های او در بسیاری از کتابخانه های سراسر جهان یافت می شود.

نه تنها تعالیم او، بلکه زندگی اش هم نشانه توجه به اصول پردوام و ماندگار است. دکتر کاوی دنبال اسم و رسم و شهرت نبود. او می خواست دنبال حقایقِ همیشه ماندگار برود. او به مطالبی اشاره دارد که نه تنها موفقیت تجاری، بلکه موفقیت در زندگی را به همراه دارند و اسباب رضایت خاطر در سطح وسیع می شوند. او خود راعی این واقعیت هاست و این مطلبی است که شمار کثیری از دوستان، افراد خانواده و دانشجویان دکتر کاوی آن را تصدیق می کنند و شهادت می دهند.

نقل قول هایی که در کتاب تعالیم حکیمانه درج شدند گویای واقعیت های بی شمار هستند. گرچه دکتر کاوی از میان ما رفته، همیشه از تعالیم پُردوام و همیشگی او بهره خواهیم برد. به هر صورت حقیقت همچنان حقیقت است. نمی توانید به دور از اصول و حقایق زندگی کنید و در اندیشه موفقیت باشید. بدانید که زندگی شما جوهری گران قدر است که می توانید آن را به بطالت بگذرانید یا به عظمت برسید.

صفحات کتاب :
136
کنگره :
BF637‭‬‭ /خ9‭ک23 1395‬
دیویی :
158‬‬
کتابشناسی ملی :
4341449
شابک :
978-964-236-787-0‬‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه تعالیم حکیمانه