کتاب فقیهان امامی و عرصه های ولایت فقیه pdf

جلد اول و دوم؛ از قرن چهارم تا سیزدهم هجری قمری

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,600
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فقیهان امامی و عرصه های ولایت فقیه

کتاب فقیهان امامی و عرصه های ولایت فقیه، بخشی از طرح کلّی تری در باب «ولایت فقیه» است. ولایت فقیه از جمله مباحثی است که در آن، قلمروهای مختلف تلاقی می کنند و به عبارت دیگر، این بحث، بحثی میان رشته ای است که فقه، فلسفه و کلام در آن شرکت دارند. ولایت فقیه، هم بحثی فقهی است، هم فلسفی (فلسفة سیاسی) و هم کلامی. ولایت فقیه اکنون از اجزای بنیادین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

این نکات، همه و همه، تحقیقات بیشتر را در این زمینه طلب می کنند. از زمانی که معمار بزرگ جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره)، نظریة ولایت فقیه را به عنوان مبنای جمهوری اسلامی و نظام سیاسی اسلام مطرح کردند، بحث پیرامون این نظریه حساسیت خاصّی یافته است و مقالات، رساله ها و کتاب های متعددی در این زمینه به رشتة تحریر درآمده که انصافاً نکات بسیاری در آن ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

مخالفان نظریة ولایت فقیه هم رساله ها و مقالات بسیاری در ردّ آن نگاشته اند و مسائل بسیاری دربارة آن مطرح کرده اند. واقعیت این است که تحقیق دربارة این نظریه در هر زمان، به تناسب مسائل و شبهات مطروحه، شایسته و بلکه بایسته است.

دیویی :
297/45
کتابشناسی ملی :
م‌84-16690
شابک :
9647473221
سال نشر :
1384
صفحات کتاب :
1132
کنگره :
BP223/8‭‏‫‬‮‭‭/ق‌23ف‌7 1384

کتاب های مشابه فقیهان امامی و عرصه های ولایت فقیه