امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب 110 راز تربیت کودک به قلم رویا مشتاقیان، رازهای تربیت کودکان که گلچین نظرات مختلف روان شناسان و کارشناسان تربیتی است را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد.

وقتی سخن از تربیت بچه ها به میان می آید، اولین و مهم ترین عاملی که بر آن ها تاثیر می گذارد نوع رفتار و زندگی پدر و مادر است. بچه ها مثل یک دوربین فیلمبرداری رفتارهای شما را ضبط می کنند. برای آنکه پایۀ تربیت کودکان درست شکل بگیرد، در درجه اول شما باید رفتاری صمیمی در پیش بگیرید تا بچه ها الگوی صحیح را بیاموزند. با درک شخصیت، خلق و خوی کودک و یک شیوه تربیتی مناسب، می توانید توانایی ها و استعدادهای کودکتان را شناسایی کنید اما روشی قطعی که بتوان آن را برای تربیت تمام کودکان به کار گرفت وجود ندارد.

برای پرورش یک کودک سالم هیچ گونه روش منحصر به فردی وجود ندارد تا شما را در این راه یاری دهد. شما باید شیوه های متفاوتی را بررسی کرده و با آگاهی کامل از آن ها بهره بگیرید.

بر اساس موقعیت های مختلف شما ملزم به تغییر روش های تربیتی خود هستید. فراموش نکنید که هیچ شیوه از پیش تعیین شده ای برای تربیت کودکان وجود ندارد. با بکارگیری این نکات در تربیت کودکان تان می توانید فرزندانی کوشا، متعهد و مسئول بار آورده و فردایی بهتر در اختیار آن ها قرار دهید.

در بخشی از کتاب 110 راز تربیت کودک می خوانیم:

برخی از والدین وقتی کودک شیئی را می شکند یا خراب کاری می کند او را با واژه های غلطی ناراحت می کنند. این کار اصلاً درست نیست. بنابراین پیشنهاد می کنیم از داد زدن بر سر بچه ها در مورد نحوه تمیزکاری جداً خودداری کنید. می توانید با خونسردی به آن ها توضیحات لازم را بدهید تا با مشارکتی دوستانه یک همکاری مفید را تجربه کنید.

اساس این نوع همکاری ها، روحیه کار دسته جمعی را میان افراد خانواده بالا می برد و به آن ها آموزش می دهد. بدین ترتیب مسئولیت تمیز کردن خانه با مشارکت و همکاری همه اعضای خانواده انجام می شود. با این اقدامات، علاوه بر افزایش صمیمیت، روح همکاری و مشارکت در خانواده تقویت می شود و اعتماد به نفس فرزندان به واسطه قبول مسئولیت بالا می رود.
صفحات کتاب :
114
کنگره :
HQ۷۶۹‏‫‬‭/م۴۸ص۴ ۱۳۹۶
دیویی :
649/1
کتابشناسی ملی :
4924917
شابک :
978-600-98132-4-7‬‬‬‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه 110 راز تربیت کودک