نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب صوتی بنجامین فرانکلین اثر الیزابت سالزمن، به بررسی زندگی این دانشمند بزرگ می پردازد. بنجامین فرانکلین نویسنده ی برجسته، چاپخانه دار، طنزنویس و سیاستمداری مخترع بود.

وی در شهر بوستون واقع در ایالت ماساچوست بزرگ شد. او مدرسه را در ده سالگی ترک کرد. چرا که مدرسه خرج زیادی داشت و والدین او نمی توانستند از پس هزینه های مدرسه بربیایند. بنجامین فرانکلین (Benjamin Franklin) به همراه پدرش مشغول کار کردن شد. آن ها صابون و شمع درست می کردند. سپس بنجامین برای برادرش کار می کرد. برادرش یک چاپگر بود و این کار را به بنجامین هم یاد داد. این کار باعث می شد بنجامین کتاب هایی را بخواند و از این رو او ریاضی و دستور زبان را یاد گرفت.

بنجامین فرانکلین کشف های بزرگی به انجام رساند؛ میله ی برق گیر، عینک دو کانونی، اجاق گاز، کیلومتر شمار اتوموبیل و شیشه ی آرمونیکا از اختراعات این مرد بزرگ تاریخ هستند. آرمونیکا یک آلت موسیقی است، که در آن از مجموعه ای شیشه های گرد استفاده شده که به میزان اصطکاک از خود تولید صوت می کنند. فرانکلین هم چنین نخستین کتابخانه ی عمومی در آمریکا و نخستین ایستگاه آتش نشانی پنسیلوانیا را تاسیس کرده است.

کتاب های مشابه بنجامین فرانکلین