امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مریخی های و ونوسی های عاشق

کتاب مریخی ها و ونوسی های عاشق اثر جان گری، به بررسی نیازهای عاطفی مردان و زنان در قالب داستان هایی از زندگی واقعی زوج های موفق پرداخته است.

جان گری (John Gray) نکات فراوانی درباره ی روابط متقابل درست از کتاب های قبلی و پرفروش خود به میلیون ها خواننده آموخته است. او که در کتاب های پیشین خود موفقیت چشم گیری کسب کرده بود پس از آن از تعدادی از خوانندگان، که درس های او را به کار بستند و موفق شدند، خواست تا تجربیات زندگی مشترک خود را با دیگران در میان بگذارند. حاصل این کار کتاب مریخی ها و ونوسی های عاشق (‏Mars and Venus in love) است که به همراه نظریات شخصی دکتر گری، شما را وادار خواهد کرد بخندید، گریه کنید و سر خود را به علامت تأیید تکان دهید.

در کتاب مریخی های و ونوسی های عاشق خوانندگان به سؤال هایی از قبیل موارد ذیل پاسخ داده اند:

- در روابط خود به چه مشکلاتی برخوردید و چگونه بر آن ها فائق آمدید؟

- شما و همسرتان چه کارهای خاصی برای همدیگر انجام می دهید؟

- بهترین روش گفت وگو برای ایجاد رابطه بین شما چیست؟

- چیزهایی را که آموخته اید چگونه به کار می بندید؟

- عشق شما اکنون با آنچه قبلا بوده است، چه تفاوتی دارد؟

پاسخ سؤال های فوق که واضح تر از هر کتابی نظرات و اندرزهای نویسنده را به نمایش می گذارد می تواند به ایجاد رابطه سالم و عاشقانه در زندگی خواننده کمک به سزایی کند. مریخی ها و ونوسی های عاشق مجموعه ایست از مثال های واقعی ای روابطی که بازده مثبت داشته اند، این مطالب مستقیما از افراد و زوج هایی گردآوری شده که یا در سمینارهای گری حضور داشته و یا از طریق نامه با او در تماس بودند.

از دیدگاه روان شناسی این کتاب یک فرصت اختصاصی و استثنایی در اختیار خواننده می گذارد تا در کنار دیگران به هویت خود پی ببرید؛ امید است که داستان های این کتاب به عنوان منبعی الهام بخش، نیاز شما را مرتفع کند و همیشه بتوانید در مواقع لزوم به آن رجوع کنید.

جان گری در مقام کارشناس ایجاد و حفظ روابط سازنده بین زن و مرد، در سراسر جهان شناخته شده و تاکنون بیش از دوازده جلد کتاب پرفروش در این زمینه نوشته است. او همچنین مدت سه سال سمینارهای متعددی درباره رشد شخصی برگزار کرده است. از جمله کتاب های گری را می توان کتاب هایی از قبیل: مردان مریخی و زنان ونوسی، مریخی و ونوسی در قرارهای ملاقات و مریخی و ونوسی در زندگی خصوصی نام برد.

گزیده کتاب مریخی ها و ونوسی های عاشق 

جولی سرگذشت خود را با لری چنین تعریف کرد: «من 25 ساله و شوهرم 26 ساله است. ما از 7 سال پیش با هم آشنا شدیم و اکنون 5 سال از ازدواجمان می گذرد و پسری چهار ساله داریم. وقتی با هم آشنا شدیم من حدوداً 19 ساله بودم و سریع عاشق شدم. لری موهای بلند و یک ضبط صوت پر سروصدا داشت. والدین من از او متنفر بودند، از این رو ما با هم به شهر مادر اصلی ام یعنی نیومکزیکو فرار کردیم (من بچه سرراهی بودم).

شاید کمی مسخره به نظر برسد؛ اما ما دوباره به شهر خودمان توپکا برگشتیم و با هم ازدواج کردیم؛ اما از آن پس من با پدرخوانده و مادرخوانده خود و لری با والدینش زندگی کردیم. وضعیت دشواری بود. تنها مشکل ما کمبود مالی بود و لری مجبور شد به عنوان فروشنده خودرو مشغول کار شود.

او معتقد بود که باید به شهر کانزاس سیتی نقل مکان کنیم، زیرا به نظر او موقعیت شغلی در آن جا به مراتب بهتر بود. نخست او رفت، سپس من به دنبالش روانه شدم؛ اما از او به دلیل دور شدن از زادگاهم رنجیده بودم و از همین جا، مشکلات ما آغاز شد. به تدریج گفت وگوها و روابط زناشویی ما کاهش پیدا کرد. از آپارتمان محل زندگی خود بیزار بودیم و در این میان تصمیم گرفتیم خانه ای بخریم.

همه چیز سیر نزولی داشت. خانه مان را خیلی تغییر دادیم و آن را به زیبایی تزیین کردیم؛ اما پسر کوچک ما امکان بازی در خارج از خانه را به دلیل شلوغی خیابان نداشت و من هر شب تا ساعت 10 تنها بودم، چون همسرم در آن ساعت از کار برمی گشت. ما تبدیل به غریبه هایی شدیم که زیر یک سقف جمع شده بودیم و من اغلب خودمان را "همخانه" خطاب می کردم. از اینجا ماجرا آغاز شد. فردی زیبایی مرا ستود و این همان چیزی بود که من از "همخانه" خود انتظار شنیدنش را داشتم. آن تعریف مرا مجذوب کرد و باعث شد که فکر کنم من آن زن چهل ساله نیستم که درون یک جسم 26 ساله محبوس است.

خیلی خوب است که آدم احساس کند جوان و جذاب است. این احساس باعث می شد تمام مشکلات خانه را فراموش کنم، در حالیکه باید روی آن مشکلات کار می کردم. به دوستانی که متارکه کرده بودند حسودی ام می شد، لذا من نیز تقاضای طلاق کردم، زیرا خود را هنوز به نوعی مجرد احساس می کردم. من از وجود غریبه ای به نام همسر در خلوت خود خسته شده بودم و تصور می کردم حتماً چیزهای دیگری در زندگی وجود دارد. در همین بین شوهرم نیز توهماتی مشابه من پیدا کرده بود.

شابک :
978-964-236-995-9
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
184
کنگره :
‏‫‭HQ801‏‫‭/گ4م4 1397
دیویی :
‏‫‭306/7
کتابشناسی ملی :
5394189

کتاب های مشابه مریخی ها و ونوسی های عاشق