کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن pdf

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن

کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن اثر برانوین فاکس، برای درمان اختلال وحشت روشی ساده، بدیع و بدون استفاده از دارو را در پنج گام بر پایه ی مدیتیشن و تکنیک های شناختی ارائه می دهد.

کتاب رهایی از حملات پنیک و اختلالات اضطرابی وابسته به آن (Power over panic: freedom from panic anxiety related disorders) بر مبنای برنامه ها و کارگاه های عملی برگزیده، به بررسی موضوع اعتماد به نفس و دلیل این که چرا افراد در جهت بهبودی شان تلاش و مبارزه می کنند، می پردازد.

این اثر در جهت پوشش دادن به اقدامات منحصر به فرد اولیه و پیشگیرانه از توسعه ی اختلالات اضطرابی به طور چشمگیری گسترده و کامل است. پیش گفتار کتاب به وسیله گری مک دونالد نوشته شده که به مدت 20 سال به پنیک و اختلالات اضطرابی وابسته به آن مبتلا بوده است.

برانوین فاکس (Bronwyn Fox) که این کتاب را بسیار قدرتمند و مسئولانه نگاشته است، به مدت 4 سال به اختلال پنیک و ترس از فضاهای باز مبتلا بوده است. او کارگاه های کنترل و مدیریت اختلال پنیک و اضطراب را در استرالیا راه اندازی کرده و در تمام دنیا و از طریق سرویس های آنلاین، مبتلایان به اختلالات اضطرابی را یاری کرده است.

آیا تا به حال حملات پنیک را تجربه کرده اید؟ آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که بدون دلیل، به خاطر اتفاقاتی که برای شما می افتد، مضطرب شوید؟ آیا پزشک تان تأیید کرده است که دچار حملات پنیک یا اضطراب یا هر دوی آن ها شده اید؟ البته باید این تشخیص را پزشک تان بدهد نه شما، زیرا حملات پنیک و اضطراب می توانند به وجود آورنده ی بسیاری از حالات فیزیکی باشند و این پزشک است که باید تشخیص دهد که آیا این ها علائم پنیک و اضطراب هستند یا خیر.

همین که بیماری شما تشخیص داده شد، می توانید نسبت به جلوگیری یا کاهش پیشرفت اختلالات اضطرابی تان اقدام کنید. شما نیز مانند تمام کسانی که حملات پنیک و اضطراب را تجربه کرده اند، حالت هایی وحشتناک و گیج کننده را احساس خواهید کرد. اعضای خانواده یا دوستان تان تجربه هایشان را برایتان بازگو می کنند یا از رسانه ها درباره ی حملات پنیک خواهید شنید. اما شنیدن این ها با تجربه کردن واقعی اضطراب و حملات پنیک از زمین تا آسمان تفاوت دارد!

لغات «حملات پنیک» و «اضطراب» نمی توانند شدت واقعی این پیشامد را بیان کنند. بنابراین زمانی که این اتفاق برای شما رخ می دهد، احساس می کنید بین درک شما از معنی این لغات و تجربه ی واقعی این احساسات هیچ رابطه ای نمی یابید و شگفت زده و متعجب می شوید که چه اتفاقی برایتان افتاده است و چرا؟

گزیده کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن

ایجاد حالات گسستگی هنگامی که ما نسبت به آن ها آسیب پذیر هستیم به آسانی امکان پذیر است. معمولی ترین راه آن خیره شدن به کامپیوتر، صفحه ی تلویزیون یا یک کتاب است. هنگام رانندگی ما به چراغ های راهنمایی، به ماشینی که در جلوی ماست یا به جاده ی روبه رو خیره می شویم. هنگامی که با مردم صحبت می کنیم به آن ها خیره می شویم. هنگامی که راه می رویم به مقابلمان خیره می شویم و هنگامی که منتظر آسانسور هستیم نیز خیره می شویم. هنگامی که ضعیف و آسیب پذیر هستیم می توانیم حالت های خلسه را بسیار سریع و بدون درک آن ها به خود القا کنیم. بدون هیچ هشداری ممکن است گسستگی را احساس کنیم. در سنت های شرقی، مراقبه با چشمان باز یک روش پیشرفته ی مراقبه است که اغلب به افراد مجرب و متخصص آموخته می شود (Brunton 1965).

اما بسیاری از ما ناآگاهانه روشی شبیه مراقبه را تمرین می کنیم. در بسیاری از موارد ما باعث ایجاد حالت گسستگی می شویم و در نتیجه ی آن، احساس وحشت می کنیم. ممکن است به طور کامل در افکار خود غرق شویم و این به روش های دیگر مراقبه شبیه است. باید آگاه باشیم که غرق شدن در افکارمان می تواند در ایجاد حالت گسستگی بسیار پراهمیت باشد. بسیاری از مردم می گویند که نور لامپ های فلورسنت هم می تواند حالت گسستگی را ایجاد کند (Arthur-Jones & Fox 1994). این یکی از دلایلی است که مردم در مراکز خرید دچار مشکل می شوند. نور تند مستقیم و نور خیره کننده می تواند ما را از پا بیندازد و حالت گسستگی ایجاد کند. در بعضی افراد سوسو زدن لحظه به لحظه ی نور می تواند در آن ها حالت خلسه ایجاد کند.

صفحات کتاب :
238
کنگره :
RC535‏‫‬‭/ف2ر9 1390
دیویی :
616/85223
کتابشناسی ملی :
1149336
شابک :
978-964-412-671-0
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن