امتیاز
5 / 4.0
دریافت آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب یک روز انتظار

کتاب یک روز انتظار اثر نویسنده بزرگ آمریکایی، ارنست همینگوی است. همینگوی علاوه بر چیره دستی در رمان نویسی که برایش نوبل ادبیات به همراه آورد، در نوشتن داستان های کوتاه نیز موفق بود. او نویسنده ای است که تقریبا همه ی داستان هایش از تجربیات و علایق شخصی اش مایه گرفته اند و شاید یکی از رموز موفقیت اش هم همین باشد. همینگوی از چیزهایی می نوشت که با پوست و استخوانش تجربه کرده بود.

گزیده کتاب یک روز انتظار

- گفتم برو بخواب. لباس هایم را که پوشیدم، می آیم و می بینمت.

اما وقتی که پایین رفتم، دیدم لباس هایش را عوض کرده و کنار شومینه نشسته. پسرکِ نُه ساله خیلی بی حال و مریض به نظر می رسید. دستم را روی پیشانیش گذاشتم و دیدم که تب دارد. گفتم: بهترست بروی بالا و استراحت کنی. انگار بیمار شده ای. گفت: چیزیم نیست. دکتر آمد و تبش را اندازه گرفت. پرسیدم: چقدر تب دارد؟ صد و دو درجه.

پایین که آمدیم دکتر سه نوع کپسول و طرز مصرف آن ها را به من داد. یکی تب بُر بود، یکی دیگر مُسهل بود، و سومی هم اسید خون را پایین می آورد. دکتر گفت میکروب آنفولانزا فقط در محیط اسیدی زنده می ماند. ظاهراً چیزی نبود که در مورد آنفولانزا نداند، و گفت اگر تبش از صدو چهار درجه بالاتر نرود، اصلاً نباید نگران سلامتیش باشیم. اخیراً آنفولانزای خفیفی شیوع پیدا کرده بود، و اگر بچه سینه پهلو نمی کرد، خطری نداشت.

به اتاق که برگشتم درجه تبش را با زمان مصرف کپسول ها روی تکه کاغذی نوشتم.

- می خواهی برایت چیزی بخوانم؟

پسرک گفت: اگر خودت می خواهی، باشد.

رنگش پریده بود و زیر چشم هایش گود افتاده بود. آرام روی تختش دراز کشیده بود و انگار حواسش جای دیگری بود. داستان دزدان دریایی هاوارد پلای را با صدای بلند برایش خواندم، اما معلوم بود که حواسش به داستان نیست.

کتاب های مشابه یک روز انتظار