امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عادت های کوچک

کتاب عادت های کوچک به شما در افزودن عادت های رفتاری سالم زندگی تان کمک می کند. گاهی اقدام هایی کوچک می توانند تاثیراتی شگرف بر زندگی شما داشته باشند. استفن گایز در این اثر به خوبی این تاثیرات عمیق را به تصویر کشیده است.

مغز انسان نسبت به تغییرات کُند عمل می کند. راهبرد عادت های کوچک، شما را قادر می کند که هر روز یک الی چهار عمل راهبردی کوچک را در پیش بگیرید. احتمال اینکه این کارها شکست بخورند و کنار گذاشته شوند، بسیار کم است. این کارها دو هدف را دنبال می کنند؛ اول اینکه شما را برای انجام آن ها تحریک می کنند و دوم اینکه به عادت های کوچک تبدیل می شوند.

کتاب عادت های کوچک (Mini Habits) هفت بخش اصلی دارد. سه بخش اول این کتاب در مورد ساخت عادت، مغز، نیروی اراده، انگیزه و ارتباطی است که این موارد با هم دارند. دو بخش بعدی به بحث در مورد نتایج علمی و منطقی طرز استفاده بهینه از این اطلاعات می پردازد. سه بخش آخر روش به کارگیری آن ها را نشان می دهد.

استفن گایز (Stephen Guise) در این کتاب تعهد می دهد که تمرین و تکرار موفقیت می تواند هر عادت کوچکی را تبدیل به یک الگوی درازمدت در زندگی کند. زیبایی مفهوم او در سادگی آن نهفته است.

گزیده کتاب عادت های کوچک 

 مغز انسان نسبت به تغییرات کُند عمل می کند، ثبات را ترجیح می دهد و دارای چهارچوب ها و روزمرگی هایی است که براساس آن ها به جهان اطرافش پاسخ می دهد. بعضی اوقات داشتن مغزی که در برابر تغییرات کند عمل می کند، ناامیدکننده است اما در کل این ویژگی می تواند مفید باشد. تصور کنید اگر شخصیت و زندگی تان یک شبه تغییر می کرد، قطعاً عقل خود را از دست می دادید.

وقتی بتوانید با موفقیت عادتی صحیح و سالم ایجاد کنید، همه چیز راحت تر می شود. این گونه است که می توانید صبح از خواب بیدار شوید، صبحانه ای سالم بخورید و بی آنکه لازم باشد با مغز خود وارد جنگ شوید، به باشگاه بروید. می توانید بهترین کارها را با کمترین تلاش انجام دهید. این مسئله برای خیلی ها مثل یک رؤیا است. این افراد تنها جنبه منفی ثبات و پایداری را می شناسند؛ جنبه ای از ذهنشان را که آن ها را مجبور به خوردن غذاهای نامناسب، تماشای تلویزیون، سیگار کشیدن و جویدن ناخن هایشان می کند. اما عادت های خوب به همان  اندازه ای که عادت های بد می توانند وحشتناک باشند، عالی و فوق العاده هستند. 

صفحات کتاب :
151
کنگره :
BF335‏‫‬‮‭/گ2ع2 1397
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
5035411
شابک :
978-964-236-885-3
سال نشر :
11397

کتاب های مشابه عادت های کوچک