امتیاز
5 / 4.6
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
خرید چاپی
55,000
14%
ت 47,300

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جایگاه رزق انسان در هستی

کتاب جایگاه رزق انسان در هستی نوشته اصغر طاهرزاده توسط لب المیزان منتشر شده است. امروزه اکثر مردم نسبت به تأمین رزق در توهّم شدیدی به‌سر می‌برند و اگر به کمک معارف الهی و سخنان معصومین(ع) خود را از آن نجات ندهند، سراسر زندگی‌شان لگدمال طلب افراطی رزق می‌شود. إن‌شاءالله این مبحث طریقی برای عبور سالم از چنین ورطه‌ای باشد.

کتاب جایگاه رزق انسان در هستی موقعیت رزق را در زندگی انسان‌ها به کمک آیات و روایات مورد بررسی قرار داده و جایگاه تلاش انسان‌ها و محدودة آن را در رابطه با تأمین رزق روشن کرده است. راستی چرا خداوند رزق بعضی‌ها را وسعت داده؟ آیا وسعت رزق به خودی خود امتیازی برای انسان محسوب می‌شود؟ عوامل تنگی رزق کدام است و نقش انسان در وسعت و تنگی رزق تا چه اندازه است؟ جایگاه راضی‌شدن به رزقِ مقسوم کجاست و چه تأثیری در سلوک الی‌الله دارد؟ و ..... این‌ها سؤالاتی است که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

امیدواریم توانسته باشیم از این طریق در راستای ارتقاء و تعمیق تفکر دینی و مقابله با حرصِ عنان‌گسیختة دنیای جدید، در رابطه با موضوع رزق و جایگاه آن، گامی برداشته باشیم.

گزیده کتاب جایگاه رزق انسان در هستی

روح انسان در ذات خود، توان ارتباط با عالم غیب را داراست، چون جنسش مجرد است، به اصطلاح «روح انسان فعّال است، نه منفعل» یعنی به راحتی استعداد ارتباط با عالم غیب در آن هست، مشکل انسان گرایش‌ها و توجّهاتش به عالم مادون است که مانع این ارتباط شده است. هر اندازه روح اسیر حرص‌ها، غضب‌ها و شهوات شد، به همان اندازه ارتباطش با عالم غیب بریده می‌شود.

درست است که جنس روح، جنس ارتباط با عالم غیب است، ولی جهتش اگر جهت ارتباط با عالم غیب نباشد، از ارتباط با عالم غیب محروم می‌شود. تمام دستورات دین آن است که این جهت‌گیری را اصلاح کند.

شابک :
964-96389-9-7
سال نشر :
1385
صفحات کتاب :
148
کنگره :
‫‬‭BP219/2‫‬‮‭/ط2ج2 1385‬‬‬‭‮‬
دیویی :
297/42
کتابشناسی ملی :
977797

کتاب های مشابه جایگاه رزق انسان در هستی